ΠΟΡΤΑΛ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣΦόρουμΠόρταλΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΕικονοθήκηΕγγραφήΣυχνές ΕρωτήσειςΣύνδεση
HOMA EDUCANDUS
ΠΟΡΤΑΛ


ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ. ΜΑΣ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ.
ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΟΥΝ. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΡΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΝΤΟΥΚΑΝΤΟΥΣ...

Μοιραστείτε | 
 

 Αίτημα εισαγωγής των Ισπανικών στην εκπαίδευση

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 

Να εισαχθούν τα Ισπανικά στην Α'θμια και Β'θμια Εκπαίδευση
ΝΑΙ
91%
 91% [ 49 ]
ΟΧΙ
7%
 7% [ 4 ]
ΔΕΝ ΕΧΩ ΓΝΩΜΗ
2%
 2% [ 1 ]
Σύνολο Ψήφων : 54
 

ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Αίτημα εισαγωγής των Ισπανικών στην εκπαίδευση   Τετ Ιουν 25, 2008 2:05 am

Από το εξαίρετο blog Μοναχικός Θαλασσοπόρος της φίλης και συναδέλφισσας εις διπλούν, Θαλασσινής (καπετάνισσα κι εκείνη στο παρελθόν, εκπαιδευτικός σήμερα) αναδημοσιεύουμε το παρακάτω άρθρο:
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΓΙΑ
ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η ΟΧΙ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Οι καθηγητές της ισπανικής γλώσσας ζητούν να εισαχθούν τα ισπανικά στην εκπαίδευση

ΑΘΗΝΑ. Από το σχολικό έτος 2006-2007 λειτουργεί πιλοτικό πρόγραμμα εισαγωγής της Ισπανικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Tο επόμενο έτος το ΥΠΕΠΘ προτίθεται να αποφασίσει για την πλήρη εισαγωγή της Ισπανικής στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια), και οι καθηγητες της ισπανικής εξηγούν στους γονείς τους λόγους για τους οποίους πρέπει να στηρίξουν τη διδασκαλία των ισπανικών στα σχολεία. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο που συνέταξαν οι εκπαιδευτικοί.

Αξιότιμοι γονείς,

Από το σχολικό έτος 2006-2007 λειτουργεί πιλοτικό πρόγραμμα εισαγωγής της Ισπανικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Έχει υποπέσει, ωστόσο, στην αντίληψή μας ότι η ενημέρωση για την ύπαρξή της ως εναλλακτική επιλογή δεύτερης γλώσσας ήταν ελλιπής, με αποτέλεσμα να έχει εισαχθεί μόνο σε κάποια γυμνάσια των οποίων οι διευθυντές ήταν θετικοί σε αυτήν την ιδέα (5ο Γυμνάσιο Αιγάλεω, Γυμνάσιο Διαβατών, 5ο Γυμνάσιο Χανίων, 5ο Γυμνάσιο Λάρισας, 3ο Γυμνάσιο Πατρών και το 1ο Γυμνάσιο Παλλήνης).

Επειδή το επόμενο έτος 2008-2009, το ΥΠΕΠΘ προτίθεται να αποφασίσει για την πλήρη εισαγωγή της Ισπανικής στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια), θα θέλαμε και από τη δική σας πλευρά να κάνετε ό, τι είναι δυνατόν, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά σας να έχουν τη δυνατότητα επιλογής ισπανικών στο μέλλον.

Θα ήταν χρήσιμο, για παράδειγμα, να ζητηθεί τόσο και χειρόγραφα πάνω στην αίτηση επιλογής γλωσσών όσο και με γραπτή επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας (κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, Δ/νση: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι 151 80) και κοινοποίηση προς την Πρεσβεία της Ισπανίας (Εκπαιδευτικό Τμήμα, Δ/νση: Διονυσίου Αρεοπαγίτου 21, Αθήνα 117 42).

Στη συνέχεια, σας παραθέτουμε τους λόγους για τους οποίους θεωρούμε ότι τα ισπανικά πρέπει να διδάσκονται ως γλώσσα επιλογής:

1.Πέραν του γεγονότος ότι είναι μια από τις επίσημες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ισπανική είναι μια από τις πιο διαδεδομένες γλώσσες διεθνώς. Είναι η επίσημη γλώσσα 21 χωρών (Ισπανία και χώρες Λατινικής Αμερικής).

Επίσης, είναι η δεύτερη επίσημη γλώσσα στη Βραζιλία και στις Ηνωμένες Πολιτείες (όπου το ποσοστό των Ισπανόφωνων έχει ξεπεράσει προ πολλού το 10%), και η Ελλάδα έχει πολλές εμπορικές συναλλαγές με ισπανόφωνες χώρες.

2.Η Ισπανική είναι μια γλώσσα που μπορούν να μάθουν εύκολα οι Έλληνες διότι, τόσο η προφορά όσο και η γραμματική τους, είναι κοντά στην ελληνική γλώσσα. Διαθέτει πλούσια λογοτεχνική και μουσική παράδοση πράγμα που την καθιστά πιο προσιτή στους νέους και μπορεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον τους.

3.Στην Ελλάδα είναι θεαματική η συμμετοχή στις εξετάσεις των Διπλωμάτων της Ισπανικής ως ξένης γλώσσας. Για τις εξετάσεις του Μαΐου 2008 έχουν ήδη εγγραφεί 5.134 υποψήφιοι, γεγονός που κατατάσσει την Ελλάδα στη 1η θέση συμμετοχής σε αυτές παγκοσμίως. Τούτο αποδεικνύει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για αυτή την γλώσσα.

Εφόσον η πολιτεία δίνει μεγάλη σημασία στην εκμάθηση των γλωσσών (ΑΣΕΠ), πιστεύουμε ότι θα πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα επιλογής από περισσότερες γλώσσες.

Θα θέλαμε, τέλος, να σας πληροφορήσουμε ότι υπάρχει ήδη ικανός αριθμός αποφοίτων ελληνικών πανεπιστημίων που είναι σε θέση να διδάξουν την ισπανική γλώσσα.

Σας παρακαλούμε να ενημερώσετε τα μέλη του συλλόγου σας σχετικά, και, για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή πληροφορία χρειασθείτε, είμαστε στη διάθεσή σας στις εξής ηλεκτρονικές διευθύνσεις και τηλέφωνα:

Εκπαιδευτικό τμήμα, Πρεσβεία της Ισπανίας, Δ. Αρεοπαγίτου 21, 11742 Αθήνα asesoria.grecia@mec.es , τηλ. 210 92 13 123, φαξ 210 92 13 090

Σύλλογος Καθηγητών Ισπανικής Γλώσσας και Ισπανιστών (Σ.Ε.Κ.Ι.): aspegr@otenet.gr
Κα. Inés Martín Expósito, Πρόεδρος, Τηλ. 210 9316944 & 6974673887

Πανελλήνιος Σύλλογος Αποφοίτων Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΠΑ.ΣΥ.ΑΠ.ΙΣΠ.): Licenciados.isp@gmail.com Κα Θεοδωροπούλου Θεοδώρα, Πρόεδρος, Τηλ. 2109646173 & 6978602520

Πανελλήνιος Σύλλογος Πτυχιούχων Ισπανικής Φιλολογίας (ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ.): aplifhi@yahoo.gr Κα Κατσικάρη Χριστίνα, Πρόεδρος, Τηλ. 210 27 70754 & 6972208676

Πανελλήνιος Σύλλογος Φοιτητών Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΠΑ.ΣΥ.ΦΟΙ.ΙΣΠ.): eap.isp@gmail.com Κα Zησίμου Ηλιάνα Σοφία, Πρόεδρος, Τηλ. 2107654252 & 6977019801

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία σας.

Με εκτίμηση

Αναδημοσίευση από : http://americalatina.gr/


_____________________
Το φόρουμ HOMA EDUCANDUS ολόθερμα υποστηρίζει το αίτημα καθώς έχουμε άμεση γνώση του θέματος από τις γειτονιές του κόσμου. Η ισπανική ομιλείται σήμερα και σε πολλές χώρες αλλά και από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλες τις χώρες. Θα ήταν ευχής έργο να εισαχθεί επίσημα η διδασκαλία της στα σχολεία μας. Όμως θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε η διδασκαλία των ξένων γλωσσών να γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε οι μαθητές να ολοκληρώνουν τις γνώσεις τους μέσα από το σχολείο και να μη χρειάζεται να τρέχουν σε φροντιστήρια. Πολλά μένουν να γίνουν στην κατεύθυνση αυτή. Και ένα από αυτά να εξασφαλιστεί η συνέχεια ανάμεσα στην Α'θμια και Β΄θμια εκπαίδευση. Να μπορεί δηλαδή ο μαθητής να επιλέγει τη γλώσσα που τον ενδιαφέρει από το Δημοτικό και να τη συνεχίζει και στο Γυμνάσιο. Αν όμως οι πρακτικές δυσκολίες αναγκάζουν άλλη δεύτερη γλώσσα να μαθαίνει στην Ε' και Στ΄του Δημοτικού και άλλη να ξεκινά στην Α΄ Γυμνασίου, οι γνώσεις που αποκτά είναι αποσπασματικές και δε βοηθούν στην ολοκλήρωση καμίας ξένης γλώσσας.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΔΙΩΝΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 881
Location : Όπου γη και πατρίς
Registration date : 31/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αίτημα εισαγωγής των Ισπανικών στην εκπαίδευση   Τετ Ιουλ 02, 2008 2:04 am

Μπράβο τα Ισπανικά προτίμηση!!! Ας ελπίζουμε να μπουν πράγματι στην εκπαίδευση... Τώρα που οι φίλοι Ισπανοί πήραν και το γιούρο... Τα παιδιά θα τα δουν με ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον!!! Εξάλλου από όλες τις άλλες γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά) που σήμερα διδάσκονται έχουν το πλεονέκτημα να μιλιούνται από ένα λαό που είναι πολύ πιο κοντά μας σε κουλτούρα και συνήθειες.

_________________
ΜΕΤΡΟ ΤΑΞΗ ΚΛΙΤΟΤΗΤΑ
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://diwni.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αίτημα εισαγωγής των Ισπανικών στην εκπαίδευση   Τετ Ιουλ 02, 2008 6:00 am

Ή μαζεύτηκαν στο Εντουκάντους όλο φίλοι των ισπανικών... μήπως να το δούμε για δεύτερη επίσημη γλώσσα;;; Θαλασσινούλα;;;
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αίτημα εισαγωγής των Ισπανικών στην εκπαίδευση   Πεμ Ιουλ 03, 2008 2:01 am

Επιτέλους και μια αρνητική ψήφος... Να σπάσει η μονοτονία...

Σαν παράρτημα του Ελληνοϊσπανικού Συνδέσμου φιλίας είχαμε γίνει...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
Μυρτάλη
Ανθυποπλοίαρχος
Ανθυποπλοίαρχος


Αριθμός μηνυμάτων : 197
Registration date : 31/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αίτημα εισαγωγής των Ισπανικών στην εκπαίδευση   Παρ Ιουλ 04, 2008 6:17 am

Με τόσο ρεύμα υπέρ των Ισπανικών, νομίζω πως πρέπει να σπεύσουμε να μάθουμε κι εμείς, πριν γίνει προαπαιτούμενο προσόν εργασίας... Shocked

Μήπως, λέω, μήπως,.... μερικοί ψηφίζουν δυο και τρεις φορές;;; Το λέω γιατί είδα ότι η ψηφοφορία είναι ανοικτή και στους επισκέπτες... Σαν πολύ ισπανόφιλοι γίναμε...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
Θαλασσινή
Δόκιμος
Δόκιμος


Αριθμός μηνυμάτων : 61
Ηλικία : 48
Registration date : 04/12/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αίτημα εισαγωγής των Ισπανικών στην εκπαίδευση   Παρ Ιουλ 04, 2008 6:44 am

Δεν νομίζω να διπλοψηφίζουν απλά έχουμε κάνει διαφήμιση στην ψηφοφορία Wink
ηθελα να ήξερα αυτός που λέει όχι , για τί μας το κάνει;
ισως ένα μαθηματάκι δυο τρειων βασικών λεξεων να του αλλάξει την γνώμη.
Αγαπητές μας εκαπιδευτικοί αν θέλετε να μας βοηθήσετε , θα μπορούσατε να προτείνετε στους μαθητές σας με την ένερξη του σχολικού έτους να επιλέγουν και την Ισπανική , και από κει και πέρα εμεις, δηλαδη οι σύλλογοί μας θα δρασουν για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του Ισπανόφιλου κοινού.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://www.marinerosolitario.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αίτημα εισαγωγής των Ισπανικών στην εκπαίδευση   Σαβ Ιουλ 05, 2008 10:13 am

Αγαπητή Θαλασσινή,

όπως υπάρχουν εκείνοι που υποστηρίζουν την εισαγωγή των ισπανικών στην εκπαίδευση - πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια - έτσι ακριβώς έχουν το δικαίωμα και κάποιοι να διαφωνούν. Δεν είναι λοιπόν καταδικαστέο κάποιος να λέει ΟΧΙ.

Θα βοηθούσαμε όμως νομίζω περισσότερο αν εκτός από την ψήφο αιτιολογούσαμε και τη γνώμη μας. Ένα ξερό ΝΑΙ και ένα ξερό ΟΧΙ δε λέει τίποτε.

Προσωπικά υποστηρίζω το αίτημά σας ανεπιφύλακτα όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μάλιστα όπως διάβασες στις ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ, το προέκτεινα σαν αίτημα και για τις ΑΕΝ.

Όμως για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχω επιφυλάξεις. Όχι για την Ισπανική... αλλά γενικά για το θεσμό της δεύτερης ξένης γλώσσας. Θεωρώ ότι υφίστανται σημαντική επιβάρυνση τα παιδιά χωρίς ιδιαίτερο αντίκρυσμα. Με δυο ώρες την εβδομάδα στις δύο τελευταίες τάξεις έτσι κι αλλιώς ξένη γλώσσα δε μαθαίνεται. Και οι συνθήκες είναι τέτοιες που αρκετά παιδιά διδάσκονται μια γλώσσα που στο Γυμνάσιο την εγκαταλείπουν. Τι τους έχει μείνει; Η Αλφαβήτα... Και το καλημέρα - καλησπέρα...

Πχ. Τα δύο τελευταία χρόνια η τάξη μου διδάχτηκε Γαλλικά. Όμως σχεδόν τα μισά παιδιά είχαν ζητήσει Γερμανικά. Και μάλιστα εκείνα που τα ζήτησαν είχαν και ιδιαίτερους λόγους. Ήδη μια μαθήτρια βρίσκεται στη Γερμανία και σε λίγες μέρες θα φύγει και άλλη. Και μια ακόμη έχει στενούς δεσμούς με τη χώρα αυτή και πιθανότατα στο μέλλον θα βρεθεί εκεί. Για τα παιδιά αυτά η διδασκαλία των Γαλλικών ήταν απλώς χάσιμο χρόνου.

Πέρα όμως από αυτό... ο τρόπος που διδάσκεται η δεύτερη ξένη γλώσσα παρουσιάζει πολλά προβλήματα. Μιλάω πάντα για το Δημοτικό. Οι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται στο πρόγραμμα αυτό έρχονται για λίγες μόνο ώρες στο σχολείο και οι περισσότεροι δεν είναι καν μόνιμοι αλλά ωρομίσθιοι. Εδώ δε με ενδιαφέρει το εργασιακό τους, είναι θέμα μεγάλο αλλά προέχει το παιδαγωγικό συμφέρον. Δυστυχώς αυτή η σχέση εργασίας δεν τους επιτρέπει να δεθούν με το σχολείο και δημιουργούνται πολλά προβλήματα. Δε θέλω να επεκταθώ αλλά δε μιλώ για προβληματάκια μα για προβλήματα που τινάζουν στον αέρα και τη δουλειά των υπολοίπων. Κι αυτό νομίζω έχει να κάνει και με την ελλιπή παιδαγωγική τους κατάρτιση.

Αν λοιπόν με ρωτούσαν για το θεσμό της δεύτερης ξένης γλώσσας στο δημοτικό θα έλεγα ΟΧΙ ξεκάθαρα. Από τη στιγμή όμως που υπάρχει, τότε θα υποστηρίξω να μπουν όσες περισσότερες γλώσσες γίνεται. Να υπάρχει τουλάχιστον δυνατότητα επιλογής.

Επιπλέον θα έλεγα στους ιθύνοντες να εξετάσουν την εθελοντική παρακολούθηση και όχι την υποχρεωτική. Λαμβάνω υπόψη την ηλικία των μαθητών αλλά και τις ιδιαιτερότητες του δημοτικού σχολείου σήμερα. Έχουμε πολλούς πλέον μαθητές αλλοδαπούς και για τα παιδιά αυτά που είναι ήδη δίγλωσσα, η εισαγωγή και δεύτερης ξένης γλώσσας τα οδηγεί να μαθαίνουν από τα 11 τέσσερις ξένες γλώσσες. πχ. Αλβανικά, Ελληνικά, Αγγλικά και Γαλλικά. Θυμίζω ότι τα Αγγλικά είναι υποχρεωτικά εδώ και χρόνια και διδάσκονται από την τρίτη δημοτικού.

Κι ακόμη... Το δημοτικό δέχεται σήμερα και πολλούς μαθητές με ειδικά μαθησιακά προβλήματα ή προβλήματα συμπεριφοράς (πχ παιδιά που παρουσιάζουν αυτισμό, υπερκινητικό σύνδρομο, νοητική υστέρηση κλπ) Για τα παιδιά αυτά η ώρα της δεύτερης ξένης γλώσσας είναι ένα πραγματικό μαρτύριο. Θα έλεγα ότι και τα Αγγλικά είναι πρόβλημα για τα παιδιά αυτά. Πόσο μάλλον όταν υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν και δεύτερη ξένη γλώσσα τη στιγμή που παλεύουν να κατακτήσουν τη μητρική...

Δεν είναι υπερβολή να πω ότι στις έκτες φοιτούν ενίοτε παιδιά που στην πραγματικότητα βρίσκονται σε επίπεδο πρώτης και δευτέρας δημοτικού. Και όμως καμία μέριμνα δεν έχει ληφθεί για τους μαθητές αυτούς.

Βάλε τώρα και όσα είπα για τους εκπαιδευτικούς της δεύτερης ξένης γλώσσας... Το κλίμα στην αίθουσα γίνεται εκρηκτικό. Ειδικά αν ο μαθητής παρουσιάζει και προβλήματα συμπεριφοράς επιθετικού τύπου.

Από την άλλη η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας τροποποίησε όλο μας το πρόγραμμα. Δύο φορές την εβδομάδα οι μεγάλες τάξεις (πέμπτη και έκτη) σχολάν πλέον στις 14.00, δηλαδή εφτάωρο. Για να βολευτεί και εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών (6 ώρες σύμφωνα με τον 1566) έγιναν αλλαγές και στο πρόγραμμα όλου του σχολείου. Πριν το μάθημα άρχιζε στις 8.15 και τελείωνε στις 13.30 Τώρα αρχίζει στις 8.10 και τελειώνει στς 13.15... Ο λόγος είναι για να βγαίνει έβδομη ώρα για τα τμήματα που διδάσκονται τη δεύτερη ξένη γλώσσα χωρίς να ξεπερνά το σχολείο τις 6 ώρες λειτουργίας.

Ακόμη... για τον ίδιο λόγο εφαρμόστηκε το δεύτερο συνεχόμενο δίωρο. Παλιά τα παιδιά έκαναν συνεχόμενο μόνο το πρώτο δίωρο και μετά ανά ώρα γινόταν και διάλειμμα. Τώρα το ίδιο ισχύει και για την τρίτη και τέταρτη ώρα, γίνονται χωρίς ενδιάμεσο διάλειμμα. Η εμπειρία μου λέει ότι αυτό έχει τρομερά αρνητικές επιδράσεις στα μικρά παιδιά του δημοτικού. Το ίδιο υποστηρίζουν και τα "κιτάπια" της παιδαγωγικής.

Κι ακόμη... ναι... έχει κι άλλο ακόμη... μειώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας των ελληνικών...

Κι όλα αυτά για τις κουτσουρεμένες γνώσεις μιας δεύτερης ξένης γλώσσας που κάποια παιδιά δεν την έχουν επιλέξει και κάποια άλλα είναι ανέφικτο να παρακολουθήσουν έστω και στοιχειωδώς.

Συμπερασματικά. Έχουμε εντατικοποίηση του προγράμματος σε όλες τις τάξεις και με ελάχιστο ουσιαστικό κέρδος για τις δύο μεγάλες τάξεις και μάλιστα όχι για όλα τα παιδιά.

Αξίζει τον κόπο; Εγώ λέω ΟΧΙ!

Τουλάχιστον όμως ας μπουν και άλλες γλώσσες ως επιλογή. Και τα Ισπανικά συγκεντρώνουν πολλά θετικά στοιχεία ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Το ίδιο θα έλεγα και για τα Ιταλικά... Ή για κάποια σχολεία μας θα υποστήριζα τα Αλβανικά, τα Πολωνικά, τα Αραβικά... Και με τον όρο που έθεσα, εθελοντικά και προσθέτω: Εκτός του βασικού ωραρίου.

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αίτημα εισαγωγής των Ισπανικών στην εκπαίδευση   Παρ Σεπ 19, 2008 9:58 pm

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΑΧΙΚΟ ΘΑΛΑΣΣΟΠΟΡΟ


Να μπουν τα ισπανικά και τα ιταλικά στα σχολεία!


http://19dimotiko.blogspot.com/2008/03/blog-post_06.html
Στο 19ο πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου της 26ης Σεπτεμβρίου 2007 αποφασίσαμε ομόφωνα να ενημερώσουμε με επιστολή την Ένωση Γονέων του 7ου Διαμερίσματος, καθώς και όλους τους Συλλόγους Γονέων που υπάγονται σε αυτήν την Ένωση για την επιτακτική ανάγκη να εισαχθούν ως επιλογή των μαθητών τα μαθήματα των ισπανικών και των ιταλικών στα σχολεία, δημοτικά και γυμνάσια.


Παραθέτουμε το προ τριετίας σημείωμα του προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την ανάγκη εισαγωγής δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία. Υπενθυμίζουμε ότι η δεύτερη ξένη γλώσσα εισήχθη στα δημοτικά το 2006.Εισαγωγή Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση


ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥΗ πρώιμη εκμάθηση δεύτερης ξένης γλώσσας αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της ευρωπαϊκής γλωσσικής πολιτικής, με βασικούς στόχους τη δημιουργική αξιοποίηση της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας και τη διαμόρφωση ελεύθερα σκεπτόμενων Ευρωπαίων πολιτών.





Στο πλαίσιο αυτό, μία από τις δράσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι το «Πιλοτικό πρόγραμμα εισαγωγής δεύτερης ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», με κύριους στόχους την αναβάθμιση της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, την αποτελεσματικότερη εκμάθηση των ξένων γλωσσών στο Δημόσιο Σχολείο και την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην προσωπική ανάπτυξη του μαθητή, καθώς και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξή του ως μελλοντικού πολίτη. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται κατά τα σχολικά έτη 2005-2006 και 2006-2007 και απευθύνεται σε 15.000 περίπου μαθητές στην Ε΄ και την ΣΤ΄ τάξη 219 Δημοτικών Σχολείων της χώρας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο περιεχόμενο της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας και στις μεθοδολογικές προσεγγίσεις, προκειμένου να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών για το νέο πολιτισμό και τη νέα γλώσσα, ώστε σταδιακά να οδηγηθούν στην κατάκτησή της. Για το λόγο αυτό έχουν συνταχθεί Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για τη Γαλλική και τη Γερμανική Γλώσσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχουν δοθεί οδηγίες διδασκαλίας και πραγματοποιούνται επιμορφωτικές διημερίδες, οι οποίες αποσκοπούν στο να δώσουν τη δυνατότητα στους διδάσκοντες να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να προσαρμόζουν τις παιδαγωγικές πρακτικές τους στην ηλικία, στο γνωστικό επίπεδο και στα ενδιαφέροντα των μαθητών τους.


ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου


Ομότιμος Καθηγητής του Α.Π.Θ.





Το θέμα που μας απασχόλησε -και θα πρέπει να συνεχίσει να μας απασχολεί- είναι το γιατί η επιλογή αφορά μόνο στα γαλλικά και τα γερμανικά. Αρκεί να υπενθυμίσουμε ότι η Ισπανική είναι γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παράλληλα μιλιέται από περίπου 400 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης. Μέχρι και στις ΗΠΑ είναι γνωστό πως είναι η δεύτερη επίσημη γλώσσα. Είναι η γλώσσα του θερβάντες, του Λόρκα, του Νερούδα, του Μπόρχες. Κι ακόμη, και πρέπει να το πούμε με έμφαση, είναι μια συγκριτικά εύκολη γλώσσα. Δεν χρειάζονται χρόνια και χρόνια για να αποκτήσει κανείς κάποια άνεση σε αυτήν.


Όσο για την Ιταλική, επίσης θεωρούμε πως είναι απαραίτητη η εισαγωγή της.


Η Ιταλία είναι μια χώρα με παραδοσιακές εμπορικές σχέσεις με την Ελλάδα, μια χώρα υποδοχής Ελλήνων φοιτητών και ακόμη μια χώρα όπου άνθησε ο πολιτισμός που δημιούργησε την Αναγέννηση.Ζητούμε με έμφαση την εισαγωγή τεσσάρων γλωσσών προς επιλογή αντί για τις δύο που είναι σήμερα. Ο κόσμος μας αλλάζει, και αλλάζει με πολύ γοργά βήματα. Οι απαιτήσεις μεγαλώνουν και μόνο οι "πολίτες του κόσμου" μπορούν να μας κάνουν να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο. Ζητούμε τη συνδρομή των γονέων σε μια προσπάθεια που και στον πλουραλισμό θα συμβάλλει, και θα δώσει τη θέση που τους αξίζει σε δυο γλώσσες που συνέβαλαν τα μέγιστα στην πολιτιστική πρόοδο της Ευρώπης.





Την αναρτηση αυτή έχει κάνει ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων 19ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας στις 6/3/2008 και φαίνεται ότι δεν είναι το μόνο σχολείο όπου υπάρχει το ενδιαφέρον από γονείς και μαθητές για επιλογή κάποιων άλλων γλωσσων.





Το καλό είναι ότι η Ιταλική ήδη από φέτος μπήκε στα σχολεία σαν δέυτερη γλώσσα επιλογής μετά την ΑγγλικΉ


Πιστέυω ότι όπου να είναι οι σύλλογοι γονέων στα Δημοτικά Γυμνάσια και Λύκεια θα έχουν ήδη λάβει επιστολές ενημέρωσης για την ισπανική γλώσσα .

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αίτημα εισαγωγής των Ισπανικών στην εκπαίδευση   Παρ Σεπ 26, 2008 6:47 am

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΑΧΙΚΟ ΘΑΛΑΣΣΟΠΟΡΟ


Παράθεση :
Πριν τρία χρόνια όταν η κόρη μου πήγε στην Α' Γυμνασίου ζητήσαμε να μπεί στο τμήμα των Γερμανικών μιας και ήδη από το Δημοτικό ( ιδιωτικό) είχε ξεκινήσει σαν δευτερη Ξ.Γ τα Γερμανικά.

Επειδή στο σχολείο υπήρχε ένας μικρός αριθμός μαθητών που ζητούσε Γερμανικά έγινε στα παιδάκια μεγάλη προπαγάνδα και "πιεση" 'ωστε να διαλέξουν τα Γαλλικά μέχρι τα Χριστούγεννα . Τώρα που το παιδί δεν τα καταφέρνει με τα Γαλλικά μιας και μέσα στο τμήμα όλα τα παιδάκια πήγαιναν Γαλλικά και είναι προχωρημένα, ΄εχουμε μεγάλο πρόβλημα και καθόλου βοήθεια.Μετά τα Χριστούγεννα ήρθε εκπαιδευτικόε των Γερμανικών αλλά μας ειπαν ότι ήταναργά για να αλλάξει τμήμα , μια ς και στο σχολείο τα παιδία θεωρούνται ότι δεν γνώριζαν από πριν καμιά άλλη γλώσσα πλην των Αγγλικών.

Πέρυσι όταν καθηγήτρια Ισπανικής πήγε σε σχολείο να διδάξει γεμάτη υλικό και όρεξη της έγινε επίπληξη ότι "χαλάει την πιάτσα" .

Καλό θα ήταν σαν γονιός μιλάω τα παιδία μας να έχουντην δυνατότητα να επιλέγουν ακόμη και κινέζικα , και να αφήσουμε τους συναγωνισμούς και το κρυφτό με τις γλώσσες .

Αύριο που είναι και η ευρωπαική ημέρα γλώσσων ας την γιορτάσουμε με άνοιγμα στη γλωσσομάθεια μέσα στην Δημόσια εκπαίδευση.

Με αφορμή αυτή τη δημοσίευση της Θαλασσινής, να επανέλθω κι εγώ στο θέμα της Ξένης Γλώσσας στο σχολειό. Πραγματικά χρειάζονται μέτρα ώστε η διδασκαλία ξένων γλωσσών να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής μας και να μπορούν τα παιδιά όχι μόνο να επιλέγουν τη γλώσσα που προτιμούν αλλά και να καταφέρνουν να τη μάθουν χωρίς να χρειάζονται τα δεκανίκια των φροντιστηρίων.

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
 
Αίτημα εισαγωγής των Ισπανικών στην εκπαίδευση
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
HOMA EDUCANDUS :: ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΑ :: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ :: ΑΓΩΓΗ-
Μετάβαση σε: