ΠΟΡΤΑΛ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣΦόρουμΠόρταλΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΕικονοθήκηΕγγραφήΣυχνές ΕρωτήσειςΣύνδεση
HOMA EDUCANDUS
ΠΟΡΤΑΛ


ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ. ΜΑΣ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ.
ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΟΥΝ. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΡΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΝΤΟΥΚΑΝΤΟΥΣ...

Μοιραστείτε | 
 

 ΤΟ ΣΑΚΧΑΡΩΔΕΣ ...ΚΟΥΜΠΑΣΟ (ή διαβήτης για τους στεριανούς)

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 505
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: ΤΟ ΣΑΚΧΑΡΩΔΕΣ ...ΚΟΥΜΠΑΣΟ (ή διαβήτης για τους στεριανούς)   Πεμ Ιουλ 27, 2017 10:18 am

Όταν στα νιάτα σου έχεις υπάρξει ανθυποπλοίαρχος  και δια βίου ερωτευμένη με τη θάλασσα η πιο αναμενόμενη ασθένεια σαν καβαλήσεις τα -ήντα δεν είναι άλλη παρά το σακχαρώδες ...κουμπάσο! ή διαβήτης στη γλώσσα των στεριανών. Διότι μπορεί η άγκυρα να φιγουράρει ως σύμβολο των καπεταναίων αλλά ειδικά για τους ανθυποπλοιάρχους τους ταιριάζουν πιότερο τα όργανα χάραξης πορείας στο χάρτη. Και ιδού το παράδειγμα:


Η ανθυποπλοίαρχος, ο χάρτης ο ναυτικός, ο διπαράλληλος (χάρακας) και το κουμπάσο! ήγουν διαβήτης!

Και μέσα στην τρελή χαρά τότε, και στα νιάτα και στιλάκι από κιλά.

Έλα μου σαράντα χρόνια μετά. Που σε έχει φάει η στεριά. Και το στρες. Κι εσύ έχεις φάει και έχεις μασήσει τον αγλέουρα.

Τότε δεν κρατάς εσύ το κουμπάσο, αυτό σε κρατάει και σε ταλανίζει. Και αντί για αποστάσεις μετράει τιμές σακχάρου στο αίμα. Κι αρχίζουν οι απαγορεύσεις και οι οδηγίες προς ...ναυτιλομένους:

ΟΧΙ ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ
ΟΧΙ ΡΥΖΙ
ΟΧΙ ΠΑΤΑΤΕΣ
ΟΧΙ ΓΛΥΚΑ
ΟΧΙ ΛΑΔΙΑ ΚΑΙ ΛΙΠΑΡΑ
ΟΧΙ ΑΛΚΟΟΛ


ΟΧΙ ΚΑΘΙΣΤΙΚΗ ΖΩΗ!

Και γενικώς όχι!!!  

Γαμώτο! Έτσι θα περάσει η ζωή μου από δω και πέρα; Μέσα στη στέρηση και στις απαγορεύσεις;

Κι εδώ είναι που ο ναυτικός ξύπνησε και θυμήθηκε πως ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται.

Δουλειά πρώτη να χάσουμε κιλά. Που σημαίνει πέντε λέξεις:

ΦΑΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ!

Σημαίνει ακόμη διαζύγιο με τις άσπρες σκόνες και ας λένε διάφορα για μας τους ναυτικούς. Laughing

Εντάξει...  οι άσπρες σκόνες εν προκειμένω είναι η ζάχαρη, το αλεύρι και το αλάτι.

Κι όχι η άλλη του Γουίλι και του Καββαδία:


Κατά τα άλλα όμως πέσαμε στα χαπάκια. Ένα κάθε μεσημέρι μετά το γεύμα για το ζάχαρο και το άλλο προ της κατακλίσεως για τη χοληστερίνη. Κι αυτό ομολογώ μου στοίχισε πολύ. Ξέρεις γιατί; Γιατί με πείραξε στο φιλότιμο εγώ που κατάφερα να κόψω το τσιγάρο να καταντήσω τώρα να χαπακώνομαι επειδή η διακοπή της νικοτίνης επιβάρυνε τη ζυγαριά μου. Άρα;

Βάζουμε πλώρη να νικήσουμε το πρόβλημα. Με μαθηματικά και ένα και ένα κάνει δύο. Δεν έμαθα ποτέ στη ζωή μου να κλαίγομαι και να μιζεριάζω και δεν θα το κάνω τώρα. Εξάλλου είναι γνωστό πως το στρες επιβαρύνει το ζάχαρο.

Αυτό βέβαια είναι εύκολο να το λες αλλά στην πράξη αρχίζουν τα ζόρια. Στην ουσία χρειάζεται να μάθεις ένα διαφορετικό τρόπο ζωής. Ιεραρχώντας τα πάντα με γνώμονα το θέλω ξανά την υγεία μου. Κι εδώ παίζεται όλο το παιχνίδι. Αν το θέλεις πραγματικά, θα βρεις τον τρόπο. Ακόμη και αν στεναχωρήσεις άλλους που ως τώρα σου έβγαζαν το λάδι και σε εκμεταλλεύονταν.

Το καλό ήταν που όλο αυτό με πέτυχε στις διακοπές του καλοκαιριού. Ευκολάκι να καταστρώσω σχέδια και για καλοπέραση και για διατροφή και για άσκηση σωματική. Κολύμπι, καλά το κατάλαβες... Τι άλλο θα διάλεγε ο πρώην ναυτικός; Καθημερινό και τουλάχιστον μία ώρα.

Όσο για τη διατροφή; Εδώ θέλει περισσότερη οργάνωση αλλά και μελέτη της νέας κατάστασης. Δεν πρόκειται για μια συνηθισμένη δίαιτα σαν τις άλλες που έκανες παλιότερα. Όσο και αν ο γιατρός ξεμπέρδεψε με το θέμα απαγορεύοντας μακαρόνια, ρύζι, ψωμί, γλυκά, λάδια και λίπη.  Ευτυχώς στις μέρες μας υπάρχει και το διαδίκτυο και δικαιολογίες δε χωράνε πως δεν ήξερα τι πρέπει να φάω. Αν και το σημαντικό διαβήτη δεν είναι τόσο το τι αλλά το πόσο, το πότε και το πώς.  Μέθοδος πάει να πει. Και άλλος τρόπος ζωής.

Κι επειδή πολλοί θα σας πούνε πολλά και θα μπερδευτείτε, θα φροντίσω με λίγα λόγια να αποτυπώσω τι έμαθα για το διαιτολόγιο ενός διαβητικού που θέλει να νικήσει την αρρώστια του μέσω της διατροφής:

1. Πολλά γεύματα την ημέρα και γεύματα μικρά.

2. Πολύ νερό!

3. Ο καφές βοηθάει πολύ! Αν έχετε πίεση, υπάρχει και ο ντεκαφεϊνέ.

4. Απαγορευμένες τροφές δεν υπάρχουν αν τηρούμε μέτρο στην κατανάλωσή τους.

5. Ρίξτε ξίδι με το κιλό. Και στο φαγητό σας και σε όσους ενοχλούνται από τη νέα κατάσταση.

6. Ξηροί καρποί! Κάνουν καλό στο ζάχαρο! (μην ξαναλέμε τα ίδια για το μέτρο, ε;;Wink

7. Προτιμούμε τις ακατέργαστες τροφές. Όπως τις δίνει η φύση. Ξεκινώντας από τα φρούτα που τα τρώμε ως έχουν και δεν τα στύβουμε σε χυμούς. Και γενικότερα αποφεύγουμε το μαγείρεμα ή τέλος πάντων το περιορίζουμε. Πχ τα μακαρόνια να είναι al dente και η πατάτα όχι πουρές. (με μέτρο, ε;;; θα το λέω αυτό μέχρι να το εμπεδώσετε! μπορείτε να φάτε τα πάντα, ακόμη και τα απαγορευμένα από το γιατρό, αρκεί να είναι σε μικρή ποσότητα και αραιά και πού)

8. Λέμε ναι στην ποικιλία και όχι στο ένα είδος τροφής. Το γεύμα θα πρέπει να αποτελείται από όλες τις ομάδες τροφών. Ή τουλάχιστον από αρκετές. Πχ θα φας τις πρωτεΐνες σου από το κοτόπουλο ή το ψάρι  αλλά θα βάλεις δίπλα και τα λαχανικά ακόμη και κάτι αμυλούχο σε μικρή ποσότητα και βεβαίως και φρούτο.

9. Γάλα και γιαούρτι περιέχουν λακτόζη...  θέλουν προσοχή. Γιατί η λακτόζη είναι ζάχαρο. Με μέτρο λοιπόν και σίγουρα προτιμούμε τα άπαχα. Διότι αν θέλεις να ρίξεις το ζάχαρο χρειάζεται προσοχή και στα λίπη. Είναι συνδυασμός που σκοτώνει αυτά τα δύο.

10. Στα φρούτα προτιμάμε τα άγουρα! Και βέβαια όχι στύψιμο σε χυμό! Τα τρώμε ολόκληρα, και με τη φλούδα αν γίνεται, για να αυξάνονται οι φυτικές ίνες.  Ένα φρούτο που θεωρείται ότι ρίχνει το ζάχαρο είναι τα κεράσια! Και για το αβοκάντο λένε καλά λόγια αλλά αυτό ανήκει μάλλον στα λαχανικά.

11. Τα όσπρια επιτρέπονται. Προσοχή όμως στους γίγαντες, ανεβάζουν πολύ το ζάχαρο. Προσοχή και στον αρακά. Με μέτρο και μάλιστα αυστηρό.

12. Αλκοόλ ούτε με σφαίρες. Με το που θα το πιείτε, μετατρέπεται σε ζάχαρο!

13. Πως το μέλι είναι καλύτερο από τη ζάχαρη, είναι μέγας μύθος. Καλύτερα ένα μικρό κομματάκι σοκολάτα υγείας παρά οτιδήποτε άλλο γλυκό.

13. Η κανέλα - λέει - βοηθάει! Το άκουσα από διαιτολόγο στην τηλεόραση...  ας το κρατήσουμε...

14. Από το γιατρό μου πήρα οδηγία να προτιμώ και τα ψαράκια που έχουν Ω3.


Αυτά... και πολλά σας είπα. Μη λέμε εκατό πράγματα γιατί στο τέλος δε θα κάνουμε τίποτε.

Καλή επιτυχία σας εύχομαι και μην ξεχνάτε το ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΤΡΕΣ! Κάντε τώρα μια νέα αρχή στη ζωή σας και βρείτε τον τρόπο η κάθε μέρα να σας προσφέρει χαρά! Το πώς το ξέρει ο καθένας για τον εαυτό του. Μπορεί να είναι σόπινγκ θέραπι, μπορεί ραντεβού με καλούς φίλους, μπορεί οτιδήποτε γεμίζει τις μπαταρίες σας! Και σίγουρα ΟΧΙ όσα και κυρίως ΟΣΟΙ σας αδειάζουν! Ειδικά αυτό το τελευταίο.

Και τώρα ήρθε η ώρα να πάρετε έναν απλό διαβήτη στα χέρια σας. Αν είστε ναυτικοί πάρτε κουμπάσο. Και χαράξτε στο χάρτη της ζωής σας αποστάσεις από όσα/όσους  σας βλάπτουν. Με κέντρο τον εαυτό σας και το συμφέρον του. Που άλλο δεν είναι από την υγεία του! Δεν το λέω θεωρητικά. Εγώ είμαι πρακτικός άνθρωπος. Φτιάξτε πραγματικά έναν κύκλο με όσα θα κάνετε και γράψτε απέξω και εκεί που δεν πιάνει μελάνι τα υπόλοιπα και τους υπόλοιπους που θέλουν το κακό σας. Κρεμάστε το έργο σας σε περίοπτη θέση του σπιτιού ή βάλτε το ντεσκ τοπ στον υπολογιστή.


_________________
homo homini lupus
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 505
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΤΟ ΣΑΚΧΑΡΩΔΕΣ ...ΚΟΥΜΠΑΣΟ (ή διαβήτης για τους στεριανούς)   Πεμ Ιουλ 27, 2017 10:52 am

Παράθεση :



ΠΟΙΗΣΗ

Αχ, σήκου πάνω ναύτη μας
σήκου να κουμπασάρεις.
Πκιάστε με για να σηκωθώ
και βάλτε με να κάτσω
και φέρτε μου τη χάρτα μου
τον αργυρόν κουμπάσον
να κουμπασάρω τον καιρόν*,
να βγούμε σε λιμάνι.
Θωρείτ' εκείνα τα βουνά; …

Pasted from

Ο καιρός ( καιρικές συνθήκες) δεν κουμπασάρεται. Καιροι όμως λεγονται τα σημεια του ανεμολογιου
κουμπασαρω εδώ προσανατολιζομαι δια του κουμπασσου (πυξιδας). Η δουλεια ανατιθεται στο ναυτη
ποιητικῃ αδειᾳ. Η διορθωση της πορειας , ο προσανατολισμος, ηταν δουλειές των αξιωματικων του
πλοιου. Χαρτες κουμπασα κλπ. Φυλασσονταν προσεκτικα και δεν ηταν ιδιοκτησια των ναυτων.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://www.stougiannidis.gr/AENAON/AS5/diabhths.pdf

Από την ίδια πηγή και το ακόλουθο για την ονομασία του διαβήτη που εμείς τον βαφτίσαμε κουμπάσο!


Παράθεση :
ΟΜΟΗΧΟ

Ο Ζαχαρώδης διαβήτης = Ενδοκρινής Νόσος του παγκρέατος

Η ονομασία προήλθε επίσης από το ρήμα «διαβαίνω», χαρακτηρίζοντας έτσι την κατάσταση κατά την
οποία το νερό, που ακατάπαυστα λαμβάνει ο άρρωστος για να ικανοποιήσει το έντονο αίσθημα δίψας
που έχει, “διαβαίνει”, σαν μέσα από ένα σιφώνιο αναλλοίωτο και καταλήγει στα ούρα. Μέχρι τότε ο
διαβήτης είχε άλλο όνομα. Τον ονόμαζαν “Δίψα” ή “Δίψακο” από το όνομα ενός φιδιού που το
δάγκωμά του προκαλούσε ακατάσχετη δίψα. Όμως οι γιατροί της αρχαιότητας δεν παρατήρησαν τη
γλυκύτητα των ούρων των διαβητικών . Αυτό το πέτυχε το 1674 ο Thomas Willis και τότε για πρώτη
φορά προστέθηκε το επίθετο σακχαρώδης που προσδιορίζει και συνοδεύει το ουσιαστικό διαβήτης.

Από το http://glykouli.gr


_________________
homo homini lupus
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
Admin
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 505
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΤΟ ΣΑΚΧΑΡΩΔΕΣ ...ΚΟΥΜΠΑΣΟ (ή διαβήτης για τους στεριανούς)   Σαβ Ιουλ 29, 2017 7:09 am

ΤΑ Ω3 ΛΙΠΑΡΑ (που ο γιατρός μου λέει ότι βοηθούν στο διαιτολόγιο ενός διαβητικού)


Παράθεση :
Κυρίως τα ω-3 λιπαρά οξέα, περιέχονται στα ψάρια, τα θαλασσινά, τα σαλιγκάρια, ναι καλά διαβάζετε, και σε ορισμένα πράσινα φυλλώδη φυτά που φυτρώνουν μόνα τους όπως τα λάπαθα, η γλιστρίδα και άλλα. Τα καρύδια είναι επίσης εξαιρετική πηγή των ω-3, αυτών των πολύ ωφέλιμων λιπαρών οξέων.

Περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα ανά 100 γραμμάρια τροφής

τα καρύδια 15,5 γραμμάρια
ο κολιός περιέχει 5,3 γραμμάρια
το λυθρίνι 5,1 γραμμάρια
η κουτσομούρα 3,9 γραμμάρια
η τσιπούρα 2,1 γραμμάρια
η γόπα 2,1 γραμμάρια
ο μπακαλιάρος 2 γραμμάρια
το φαγκρί 1,4 γραμμάρια
το μπαρμπούνι 1,2 γραμμάρια
τα σαλιγκάρια 0,25 γραμμάρια
η γλιστρίδα 0,15 γραμμάρια

Σημειωτέο ότι οι ημερήσιες ανάγκες σε ω-3 λιπαρά οξέα είναι 1 ως 2 γραμμάρια. Επομένως οι ημερήσιες ανάγκες καλύπτονται με μία μερίδα τσιπούρας, γόπας ή μπακαλιάρου ποσότητας 100 γραμμαρίων.

ΠΗΓΗ: Η ιστοσελίδα του Χάρη Καλλέργη, κλινικού διαιτολόγου - διατροφολόγου

https://kallergisharis.wordpress.com/2007/12/11/diafora-3/


_________________
homo homini lupus
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
 
ΤΟ ΣΑΚΧΑΡΩΔΕΣ ...ΚΟΥΜΠΑΣΟ (ή διαβήτης για τους στεριανούς)
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
HOMA EDUCANDUS :: ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΑ :: ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ :: ΥΓΕΙΑ-
Μετάβαση σε: