ΠΟΡΤΑΛ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣΦόρουμΠόρταλΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΕικονοθήκηΕγγραφήΣυχνές ΕρωτήσειςΣύνδεση
HOMA EDUCANDUS
ΠΟΡΤΑΛ


ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ. ΜΑΣ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ.
ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΟΥΝ. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΡΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΝΤΟΥΚΑΝΤΟΥΣ...

Μοιραστείτε | 
 

 Αντιδραστικές αναπροσαρμογές στην εκπαίδευση

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ΗΛΕΚΤΡΑ
Τζόβενο


Αριθμός μηνυμάτων : 11
Registration date : 16/03/2011

ΔημοσίευσηΘέμα: Αντιδραστικές αναπροσαρμογές στην εκπαίδευση   Δευ Απρ 04, 2011 9:32 am

Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών

Οι αντιδραστικές αναπροσαρμογές στην εκπαίδευση: Εξω τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, τα δικαιώματα και οι ελευθερίες από την εκπαιδευτική διαδικασία
Η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενη το σάστισμα των εκπαιδευτικών μπροστά στο «σοκ και δέος» και την κατάσταση του κινήματος ανοίγει όλη την αντιδραστική ατζέντα και στην εκπαίδευση:
Συγχωνεύσεις – κλεισίματα: Μέσω των συγχωνεύσεων σχολείων (που θα συνεχιστούν μαζικά και τα επόμενα χρόνια), κυβέρνηση, ΔΝΤ και ΕΕ επιδιώκουν:
- Τη μείωση του κόστους λειτουργίας της εκπαίδευσης. Παράλληλα, ξηλώνεται όλο το «πουλόβερ» που σχετίζεται με δωρεάν στοιχεία (συντηρήσεις σχολείων, μετακινήσεις μαθητών, θέρμανση κλπ),
- Την επιδείνωση της πρόσβασης των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη δημιουργία φθηνών και μεγάλων σχολείων – γκέτο, την ίδια στιγμή που πληθαίνουν τα ταξικά μέτρα αποκλεισμού των παιδιών των εργαζομένων από τις σπουδές (ακρίβεια, εξετάσεις κλπ),
- Την παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, την επιβολή του μοντέλου «εκπαιδευτικός – λάστιχο» και, τελικά, το άνοιγμα του δρόμου για απολύσεις εκπαιδευτικών, στόχος ομολογημένος από διάφορους απολογητές του κεφάλαιου και του μνημονίου.
Αλλαγές στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια: Το σύστημα προωθεί ένα σύστημα άγριας ταξικής επιλογής και πολλαπλών φραγμών για να αποκόψει βίαια τη δυνατότητα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών να συνεχίσουν σε επόμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Στο γενικό πλαίσιο της έντασης της φτώχειας και της ανεργίας, που λειτουργούν –έτσι κι αλλιώς- ως «εξωεκπαιδευτικοί» ταξικοί φραγμοί, προστίθενται τρία εκπαιδευτικά μέτρα ταξικής επιλογής:
- Η θεσμοθέτηση εσωτερικών εξετάσεων στο Α’ έτος της τριτοβάθμιας, και με όρους μάλιστα που θα καθορίζουν τα πανεπιστήμια, τα οποία όπως είναι γνωστό πρωτοστατούν σε αυτή τη λογική του ταξικού «ξεσκαρταρίσματος».
- Η απροσδιοριστία της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών μας πηγαίνει τέσσερις δεκαετίες πίσω και είναι φανερό ότι ευνοεί τα παιδιά των οικογενειών της αστικής τάξης που έχουν τη δυνατότητα να προετοιμάζονται με ιδιαίτερες βοήθειες - έξω από το μέσο όρο του μαθητικού δυναμικού.
- Η καθιέρωση projects (πέρα από το απωθητικό και κομπλεξικά μιμητικό του όρου) είτε ανοίγει το δρόμο αντίστοιχα σε μαθητές που είτε το ίδιο το περιβάλλον της καθημερινότητάς τους επιτρέπει το πολύμορφο ψάξιμο σε διάφορες πηγές, είτε ευνοεί την αγοραπωλησία εργασιών. Σε κάθε περίπτωση μπορούμε να καταλάβουμε το άνισο της «μάχης» ανάμεσα στα παιδιά των εργατικών και φτωχών αγροτιών περιοχών και στα παιδιά των λίγων.

Οικονομική ασφυξία των σχολείων – μετακύλιση του κόστους σε γονείς και εκπαιδευτικούς - χορηγοί: Τα λειτουργικά προβλήματα των σχολείων αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο καθώς η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών έχει μειωθεί στο μισό. Ολο και συχνότερα, γονείς καλούνται να «βάλουν κάτι» για έργα στοιχειώδους συντήρησης και εκπαιδευτικοί να φέρουν το χαρτί φωτοτυπίας. Οι ιδιώτες «χορηγοί» θα κληθούν να κάνουν τους σωτήρες και τμήματα του κεφάλαιου θα διαφημίζονται (ελέω Καλλικράτη) σε σχολικούς χώρους αλλά τις περισσότερες φορές θα είναι «χορηγοί» οι ίδιοι οι… γονείς και όταν και αυτοί δε θα μπορούν να ανταπεξέλθουν –στο πλαίσιο της συνολκής φτώχειας- σχολεία θα οδηγούνται σε μαρασμό.

Βίαιο σπρώξιμο μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση: Στην «πρόταση για το Νέο Λύκειο» το υπουργείο επαναφέρει τη γνωστή δυσαρέσκεια της αστικής τάξης για το «μεγάλο ποσοστό μαθητών που επιλέγει το γενικό λύκειο έναντι του ΤΕ δρόμου». Με δεδομένη την παραγωγική αποσυγκρότηση – διάλυση της χώρας και τη συνακόλουθη ανυπαρξία ελκυστικού περιβάλλοντος για τους μαθητές ώστε να επιλέξουν την τεχνική εκπαίδευση, είναι αρκετά πιθανό, η κυβέρνηση να προχωρήσει σε βίαιο σπρώξιμο μαθητών εκεί όπως είχε επιχειρήσει με την αντιμεταρρύθμιση Αρσένη το 1998.

Αξιολόγηση – χειραγώγηση εκπαιδευτικών– κατηγοριοποίηση σχολείων: Σε ένα εκπληκτικού θράσους απόσπασμα στην «πρόταση για το Νέο Λύκειο», το υπουργείο αναφέρει: «Τα αποτελέσματα του Λυκείου μπορούν να αξιολογηθούν αναφορικά με δυο διαστάσεις: α) τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών και β) την απορρόφηση των αποφοίτων από την αγορά εργασίας».
Ε, ναι! Καλά καταλάβατε. Οποιος συνάδελφος δουλεύει σε φτωχές λαϊκές περιοχές και διδάσκει σε παιδιά ανέργων και ημιαπασχολούμενων, είναι ΑΥΤΟΣ υπεύθυνος γιατί οι μαθητές του δεν προχωράνε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και γιατί δεν μπορούν να βρουν δουλειά!! Ο Γκέμπελς ωχριά… Σύμφωνα με επίσημο Δελτίο Τύπου του υπουργείου, η αξιολόγηση θα αφορά σχολεία και εκπαιδευτικούς και θα είναι και εξωτερική. Στόχος της είναι η συντριβή των ελευθεριών, η πειθάρχηση – τρομοκράτηση και το χτύπημα της μόνιμης εργασιακής σχέσης των εκπαιδευτικών αλλά και η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.

Υπερεξουσίες Διευθυντών – αλλαγές στη διοικητική δομή: Σε ένα τέτοιο κλίμα ολομέτωπης επίθεσης, η πάταξη των ελευθεριών και η διάλυση των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών πρέπει να είναι… καθημερινή υπόθεση. Το ρόλο της καθημερινής καταστολής θα τον αναλάβει ο διευθυντής με τις υπερεξουσίες που θα έχει. Οι εκπαιδευτικοί (επιφορτισμένοι με τις πρόσθετες γραφειοκρατικές δουλειές που θα προκύψουν από τη διάλυση των γραφείων) θα περιορίζονται στο ρόλο του υποταγμένου και φοβισμένου κρατικού υπαλλήλου.
Και θα χρησιμοποιηθούν με τη σειρά τους σε ρόλο καταστολέα της διογκούμενης μαθητικής οργής. Αυτό άλλωστε μαρτυρά η πρόσφατη επιστολή Διαμαντοπούλου που επαναφέρει την αναπλήρωση ωρών αλλά στις αιτίες προσθέτει –πέρα από τις μαθητικές καταλήψεις- και τις απεργίες και στάσεις εργασίας των εκπαιδευτικών! Το κίνημα και των δύο στην κυβερνητική ατζέντα!

Εργασιακές σχέσεις - μισθοί: Με όλα τα παραπάνω, με τη μνημονιακή αναλογία συντάξεων προς προσλήψεις 5:1 (που θα γίνει 7:1) αλλά και με τους νόμους που θα έρθουν για αλλαγή του ωραρίου των δημοσίων υπαλλήλων και το μισθολόγιο (που θα περιλαμβάνει την αξιολόγηση), η δουλειά μας γίνεται κάτι εντελώς διαφορετικό απ’ ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα.
Συμπερασματικά
Ψ Στο πλαίσιο της συνολικής μνημονιακής επίθεσης κυβέρνησης –ΔΝΤ –ΕΕ, το κράτος αποσύρεται απ΄ ό,τι έχει σχέση με δωρεάν παροχή και από την άλλη επιβάλλει την πλήρη πειθάρχηση εκπαιδευτικών και μαθητών στις αντιλαϊκές επιδιώξεις του.
Ψ Οι μαθητές βρίσκονται μπροστά σε μια αναχρονιστική έξαρση των ταξικών φραγμών που τους αποκλείει ουσιαστικά από την εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ όσοι καταφέρουν να προχωρήσουν βρίσκονται μπροστά στην εργασιακή κόλαση.
Ψ Οι εκπαιδευτικοί είναι μπροστά σε: ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, απολύσεις, εντατικοποίηση της δουλειάς, φτώχεια, τρομοκρατία, ρόλος ιμάντα μεταβίβασης αντιδραστικών πολιτικών και «ιδεών» στους μαθητές.
Ψ Συνολικά τα δικαιώματα στην εκπαίδευση, στη δουλειά και στις ελευθερίες κυριολεκτικά ανατινάζονται…
Το παζλ της αντιδραστικής επέλασης
Όλα τα παραπάνω αναπτύσσονται σε ένα αντίστοιχο περιβάλλον συνολικής ιστορικού τύπου επίθεσης του κεφάλαιου απέναντι στις κατακτήσεις της ανθρωπότητας. Κατακτήσεις που τις έγραψαν με τους αγώνες τους οι λαοί και η εργατική τάξη.

Σήμερα, σε κάθε έκφραση της ζωής μας, παρεμβαίνει η καταστροφική μανία του κοινωνικού συστήματος που κυριαρχεί στον πλανήτη. Από το πυρηνικό έγκλημα στην Ιαπωνία και τη θρασύτατη αμερικανοευρωπαϊκή επέμβαση στη Λιβύη, μέχρι τα απανωτά μνημόνια και τα Σύμφωνα ανταγωνιστικότητας, ένα πράγμα γίνεται τραγικά φανερό. Ότι το μόνο χαρακτηριστικό του συστήματος είναι ακριβώς αυτή η καταστροφική του μανία. Ο ιμπεριαλισμός – καπιταλισμός καταστρέφει τη γη, ερημώνει χώρες, εξοντώνει ζωές, καταστρέφει παραγωγικές δυνάμεις και ανάμεσά τους τη σημαντικότερη, την ίδια τη εργατική τάξη.

Σήμερα, απανωτά μνημόνια και σύμφωνα ανταγωνιστικότητας υπογράφονται. Χώρες κομματιάζονται και πουλιούνται και η κοινωνική ερήμωση βαθαίνει και στην ελληνική κοινωνία. Εργάτες απολύονται ή παραδίνονται δεμένοι χειροπόδαρα στις επιδιώξεις της εργοδοσίας. Οι συλλογικές συμβάσεις ανατρέπονται και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων είναι απόλυτη. Κυβέρνηση – ΕΕ - ΔΝΤ ανατινάζουν όλες τις κατακτήσεις. Νέα μισθολόγια ετοιμάζονται για ακόμα μικρότερους μισθούς. Η δωρεάν περίθαλψη βρίσκεται στο απόσπασμα. Και βέβαια, φόντο είναι η ζοφερή πραγματικότητα της φτώχειας και για πολλούς της ανεργίας και της απόγνωσης. Όλα για το κεφάλαιο – τίποτα για τους εργαζόμενους. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση προσφέρει τη χώρα ως βάση εξόρμησης εγκληματικών ιμπεριαλιστικών στρατών, εμπλέκοντας το λαό σε επικίνδυνες περιπέτειες.

Το σύστημα ξέρει και θωρακίζεται. Εκτρέπεται σε άγρια κρατική βία και καταστολή. Οι απεργίες βγαίνουν όλες παράνομες, διαδηλωτές χτυπιούνται, περιοχές βρίσκονται υπό αστυνομική κατοχή (Κερατέα) ή απαγορεύεται η συνάθροιση (Σέρρες) και δηλώνεται ανοιχτά ότι προετοιμάζεται η χρησιμοποίηση στρατού υπό τις οδηγίες του ΝΑΤΟ για την καταστολή των λαϊκών αντιστάσεων (άσκηση Καλλίμαχος)!

Προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν το λαό με ψεύτικες επιτυχίες «επιμηκύνσεων». Ενώ διαλύουν το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας. Ενώ υποθηκεύουν τις ζωές μας. Δεν υπάρχει τίποτα να επιμηκυνθεί. Οι εργαζόμενοι δε χρωστάνε τίποτα και σε κανέναν.
Ο λαός παρακολουθεί παγωμένος το έγκλημα ενάντια στην ίδια του τη ζωή. Η επίθεση προχωράει με ολοένα και μεγαλύτερη ταχύτητα παρά τις σοβαρές επιμέρους αντιστάσεις που κατά περίπτωση υπάρχουν. Το εντυπωσιακό είναι ότι το πιο επίμονο κίνημα της περιόδου, αυτό που έχει δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στο σύστημα, είναι το κίνημα των κατοίκων της Κερατέας, όπου η πολιτική και συνδικαλιστική συγκρότηση είναι σχεδόν μηδενική!
Είναι αλήθεια ότι ο συσχετισμός δείχνει δυσμενής. ΟΛΟ το πολιτικό προσωπικό του συστήματος ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και ΛΑΟΣ μαζί με τους μηχανισμούς των ΜΜΕ συστρατεύεται σε αυτή την επέλαση.
Είναι όμως ακόμα πιο αλήθεια πως ο συσχετισμός θα μπορούσε και μπορεί να γίνει συντριπτικός υπέρ του λαϊκού παράγοντα. Η επίθεση του συστήματος έχει θύματα τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η προσπάθεια συνολικοποίησης και συνάντησης των επιμέρους εστιών αντίστασης σε ένα μεγάλο μέτωπο που θα συντρίψει την πολιτική του συστήματος και όσους τη στηρίζουν.
Το κίνημα, οι (μη) απαντήσεις του και η προοπτική του

Ας μην κρυβόμαστε. Μπροστά σε αυτή την επίθεση το κίνημα των εκπαιδευτικών (που έχει τουλάχιστον το «προνόμιο» να μπορεί να απεργεί χωρίς να απολύεται – ακόμα!) βρέθηκε κάτω από τις απαιτήσεις. Η διάλυση που έχει επιβληθεί τόσα χρόνια έχει βάθος. Τα «όπλα» που «πούλαγαν» οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ήταν άσφαιρα:
Οι αιρετοί στα ΠΥΣΔ-ΠΕ (δεξιά και «αριστερά μάτια του κλάδου»), οι κοινωνικοί «διάλογοι», η «υπευθυνότητα» του συνδικαλισμού των ΔΟΕ – ΟΛΜΕ, η υποταγή στη νομιμότητα των κυβερνήσεων και των Μέσων Μαζικής Εξαπάτησης, η ανάθεση των αγώνων σε εκπροσώπους… Χρεωκόπησαν! ΟΛΑ! Ηταν ΟΛΑ μία φούσκα για να μας αποκοιμήσουν. Για να ξεδοντιάσουν το μόνο παράγοντα που έχει παράξει στην ιστορία τις λαϊκές κατακτήσεις: Τη μαζική κίνηση ανθρώπων, τους ανυποχώρητους αγώνες τους, τη συγκρότησή των ανθρώπων τόσο σε σχέση με την ιδεολογία όσο και σε σχέση με την οργάνωσή τους.

Και στο σημείο αυτό είμαστε ξανά:

· Να πετάξουμε τη σαβούρα που μας φόρτωσαν τόσα χρόνια οι διαχειριστές της ήττας μας.
· Να ξεκόψουμε με ανεδαφικές και χρεωκοπημένες λογικές συμβιβασμών με αυτούς που έχουν αποφασίσει να μας αφανίσουν.
· Να χτίσουμε τη δική μας αλληλεγγύη με όλους όσους χτυπιούνται.
· Να ξαναχτίσουμε το συνδικαλιστικό κίνημα από την αρχή.
· Να μην κρυφτούμε από το καθήκον που μας βάζει η ιστορία για τον εαυτό μας και τα παιδιά μας.
· Να ανακαλύψουμε ξανά την αξία της πολιτικοποίησης και των μαζικών αγώνων. Οι μάζες μπροστά, η πολιτική μπροστά!
· Να διεκδικήσουμε τα βασικά δικαιώματα στη ζωή μας: Μόνιμη και σταθερή δουλειά, ανθρώπινους μισθούς, ασφάλιση, δημόσια δωρεάν παιδεία και υγεία, ελευθερίες για όλους.

Στους αγώνες αυτούς θα βρούμε τις πρώτες απαντήσεις, στους αγώνες αυτούς θα συναντηθούμε με τα επόμενα ερωτήματα, στους αγώνες αυτούς θα βάλουμε τις βάσεις για το ιστορικό κύμα που θα έρθει ξανά για να θεμελιώσει μια άλλη κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση και καταπίεση…

http://deltioake.blogspot.com 2/4/2011
Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
 
Αντιδραστικές αναπροσαρμογές στην εκπαίδευση
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
HOMA EDUCANDUS :: ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΑ :: ΠΟΛΙΤΙΚΗ :: ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ-
Μετάβαση σε: