ΠΟΡΤΑΛ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣΦόρουμΠόρταλΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΕικονοθήκηΕγγραφήΣυχνές ΕρωτήσειςΣύνδεση
HOMA EDUCANDUS
ΠΟΡΤΑΛ


ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ. ΜΑΣ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ.
ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΟΥΝ. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΡΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΝΤΟΥΚΑΝΤΟΥΣ...

Μοιραστείτε | 
 

 ΤΟ ΝΕΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟΝ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: ΤΟ ΝΕΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟΝ   Σαβ Μαϊος 29, 2010 8:52 am






Αυτό θα είναι το νέο σχολείο.

Η σχετική ανακοίνωση δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας:

http://www.ypepth.gr/docs/neo_sxoleio_brochure_100305.pdf

Που τη διάβασα πολύ προσεκτικά αλλά μου έμεινε μια μεγάλη απορία. Εγώ σε ποιο σχολείο ακριβώς δουλεύω;

Στο σχολείο του χτες όπως το παρουσιάζει η ανακοίνωση ή ζω εδώ και 25 χρόνια στο σχολείο του μέλλοντος όπως εξαγγέλλεται;

Αν όχι σε όλα τα σημεία, τουλάχιστον σε εκείνα που κάνουν λόγο για παπαγαλία, για σχολείο - αγγαρεία, εσωστρέφεια, κλειστό σύστημα...

Εδώ και 25 χρόνια αυτά είναι ζητούμενα κάθε εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Ίσως να ήταν και παλιότερα... μα μετράω από τότε που έχω άμεση γνώση.

Από το 1985 λοιπόν που μπήκα επίσημα σε σχολική αίθουσα για τα ίδια πράγματα μου μιλούν και τα ίδια μου υπόσχονται.

Μόνη εξαίρεση οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές...

Που και γι' αυτούς δεν μπορώ να μη θυμηθώ ότι περάσαμε αρκετά χρόνια που εμείς οι εκπαιδευτικοί γκρινιάζαμε και ζητούσαμε επιτέλους να μπει η νέα τεχνολογία στα σχολεία. Και πες πες φτάσαμε στο σήμερα που μας υπόσχονται ότι επιτέλους θα περάσουμε από το χαρτί και το μολύβι στον υπολογιστή. ¶ντε λοιπόν! Να το δούμε και στην πράξη.

Γιατί τέτοιες αλλαγές απαιτούν λεφτά. Δει δε χρημάτων...

Και είναι κοινό μυστικό ότι λεφτά σήμερα δεν υπάρχουν.

Πώς ακριβώς θα γίνει αυτή η αλλαγή;

Προς το παρόν μάλιστα όσοι έχουμε την τρέλα να εφαρμόζουμε νέες τεχνολογίες στο σχολείο, αναγκαζόμαστε να βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη μας. Την ίδια τσέπη που προσφάτως της αφαίρεσαν δυο μηνιάτικα το χρόνο.

Προσωπικά αναγκάζομαι να έχω ασύρματη σύνδεση που μου κοστίζει 45 ευρώ το μήνα για να μπορώ να έχω πρόσβαση με τους μαθητές μου στο διαδίκτυο. Και σημαίνει πως πληρώνω πάνω από 500 ευρώ το χρόνο...

Πώς θα αλλάξει αυτό; Θα εξοπλιστούν όλα τα σχολεία με εργαστήρια; Και θα πιστοποιηθούν και εκείνα τα εργαστήρια που σήμερα λειτουργούν χάρη στις δωρεές των συλλόγων γονέων με αποτέλεσμα να μη λαμβάνουν το εκπαιδευτικό υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου;

Σ' αυτό ακριβώς το φράγμα σκόνταψα κι εγώ όταν το τελευταίο διάστημα υποχρεώθηκα να κάνω πρακτική άσκηση για τις νέες τεχνολογίες. Στην ανυπαρξία στη σχολική μου μονάδα των απαραίτητων προγραμμάτων.

Και προγραμμάτων που τα διδασκόμαστε μεν στο σεμινάριο πληροφορικής Β' επιπέδου αλλά είναι κλειστού τύπου, δηλαδή εμπορικά και επομένως πρέπει να τα αγοράσει κανείς για να μπορέσει να τα χρησιμοποιήσει.

Αποτέλεσμα; Μας τα δείχνουν μέσα σε ένα τρίωρο και μετά δεν έχουμε τη δυνατότητα να τα μελετήσουμε και να τα μάθουμε και φυσικά να τα εφαρμόσουμε.

Κι αν αφήσουμε τα των υπολογιστών...

Με μεγάλο σκεπτικισμό βλέπω εκείνο για τα κτίρια του 1895. Ποιος εργάζεται σήμερα σε τέτοια σχολεία; Σε καινούρια σχολεία εργαζόμαστε οι περισσότεροι. Μα τα κτιριακά προβλήματα είναι όντως προδιαγραφών 1895 σε αρκετές περιπτώσεις. Πώς θα αλλάξει αυτό; Χωρίς λεφτά; Και με την Ελλάδα κάτω από τον έλεγχο του ΔΝΤ;

Μακάρι. Να βρεθεί ο τρόπος - όποιος και αν είναι αυτός. Και να γίνει πράξη το νέο σχολείο. Γιατί κουράστηκα να εργάζομαι σε αίθουσες εντελώς ακατάλληλες για διδασκαλία. Φαίνεται μάλιστα πως έχω και κάποια ιδιαίτερη γκαντεμιά να με κυνηγάει... Δεν μπορώ αλλιώς να το εξηγήσω χρόνια τώρα να εργάζομαι σε αίθουσες κλουβιά. Ή αίθουσες που κρέμονται οι σοβάδες. Ή και με μουχλιασμένο ταβάνι. Ή με ανεπαρκή φωτισμό. Ή χωρίς θέρμανση. Καλά για τον κλιματισμό δεν τίθεται ζήτημα... Αυτό και αν είναι όνειρο άπιαστο.

Και για την περίφημη τσάντα των μαθητών... Που θα μείνει πια στο σχολείο. Ε, λογικό είναι. Αφού και τα παιδιά θα μένουν πια στο σχολείο περισσότερες ώρες. Τι να την κάνουν την τσάντα στο σπίτι; Αφού έτοιμα για ύπνο θα τα στέλνουμε... για προσκεφάλι;

35 ώρες θα μένουν λέει ακόμη και τα πρωτάκια στο σχολείο. Από 25 που μένουν σήμερα. Δηλαδή θα έχουν μάθημα από τις 8 ως τις 2. Τι να την κάνει λοιπόν την τσάντα στο σπίτι ένα παιδί μετά από τόσες ώρες μάθημα;

Όμως το σχολείο δε θα είναι πια αγγαρεία. Θα είναι ένα νέο σχολείο. Και θα δίνει ιδιαίτερη βάση στη γλώσσα, στα μαθηματικά και στις ξένες γλώσσες. Από πότε τα μαθήματα αυτά είναι τα ευχάριστα για τα παιδιά; Και δε θα τα βλέπουν για αγγαρεία; Ακόμη και αν αλλάξουν οι διδακτικές μέθοδοι. Ακόμη και αν μειωθεί η ύλη.

Τόσα και τόσα κάναμε τόσα χρόνια για να σταματήσει ο ρατσισμός στα μαθήματα. Και να εξισωθεί η αξία όλων των μαθημάτων. Τώρα θα ξαναγυρίσουμε στο γλώσσα - μαθηματικά;

Δεν ξέρω. Ίσως οι 180 ώρες επιμόρφωσης που τάζουν για κάθε εκπαιδευτικό να φέρουν τη νέα γνώση που τώρα αγνοώ. Και να καταλάβω αυτό το πώς που τώρα δυσκολεύομαι.

Γνώση που δεν έφεραν τα τρία χρόνια μετεκπαίδευσης και τα αμέτρητα ως τώρα σεμινάρια. Κι ας ήταν και καθηγητές πανεπιστημίου οι επιμορφωτές. Κάτι που πουθενά δεν αναφέρεται για την τωρινή επιμόρφωση. Ποιος αλήθεια θα την κάνει;

Ούτε και το πότε αναφέρεται. Και μάλλον μοιάζει ανεφάρμοστο να προσφερθεί με παράλληλη απομάκρυνση από την τάξη. Μάλλον εννοούν επιμόρφωση σαν αυτή που κάνω αυτό το καιρό στην πληροφορική. Το πρωί 6 ώρες στο σχολείο και το απόγευμα τρεις ώρες στο σεμινάριο.

Και έχεις μετά και σου λένε οι άσχετοι πως οι δάσκαλοι εργαζόμαστε λίγες ώρες. Είναι λίγες ώρες οι 9 ώρες με το ρολόι εκτός σπιτιού συν οι αμέτρητες στο σπίτι για προετοιμασία, διόρθωση εργασιών μαθητών, μελέτη ατομική κλπ;

Ναι, έχουμε και μεγάλες διακοπές.... Που δεν τις έχουν άλλοι εργαζόμενοι. Σωστό αυτό. Μόνο που όλοι αυτοί οι άλλοι εργαζόμενοι έχουν 2 ως 3 παιδιά το απόγευμα στο σπίτι και δεν αντέχουν να τα βγάλουν πέρα μαζί τους. Ο δάσκαλος που έχει περί τα 20 - 25 πιτσιρίκια, έχουν σκεφτεί ποτέ οι άλλοι εργαζόμενοι πώς τα βγάζει πέρα; Και πόση κούραση συνεπάγεται η διαδικασία της εκπαίδευσης για τον εκπαιδευτικό;

Που με τα νέα μέτρα θα πρέπει κι αυτός να εργάζεται 40 χρόνια για να βγει στη σύνταξη. Και να μένει μέχρι τα 65 στη δουλειά. Και με μειωμένο μισθό... Κατά τα άλλα το νέο σχολείο τον θέλει πρωταγωνιστή!

Απλά είναι τα πράγματα. Με τέτοιες συνθήκες δε θα προλαβαίνουμε καν να βγούμε στη σύνταξη. Θα κλατάρουμε πολύ νωρίτερα. ¶λλος ψυχικά και άλλος και σωματικά.

Τουλάχιστον να ευχηθούμε πως όλα αυτά θα γίνουν προς όφελος των παιδιών και της νέας γενιάς. Θα γίνουν;

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΤΟ ΝΕΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟΝ   Κυρ Μαϊος 30, 2010 1:02 pm

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ALFAVITA

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank27_5_10_1336.php#3


800 ΟΛΟΗΜΕΡΑ NEA ΣΧΟΛΕΙΑ:

ΕΝΙΑΙΟ ΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ


ΣΥΝΟΨΗ

Σε 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, 12/θεσια και με τον μεγαλύτερο μαθητικό πληθυσμό στο επίπεδο των περιφερειών θα εφαρμοσθεί για το σχολικό έτος 2010-2011 ένα ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα. Το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό πρόγραμμα του σχολείου τροποποιείται και αυξάνονται κατά (10) ώρες στις τάξεις Α΄ και Β΄ (από 25 γίνονται 35) , κατά πέντε (5) στις τάξεις Γ΄ και Δ΄ (από 30 γίνονται 35) και κατά τρεις (3) στις τάξεις Ε΄ και Στ΄ (από 32 γίνονται 35) ενισχύοντας τη διδασκαλία:

· Γλώσσας

· Μαθηματικών

· Πληροφορικής

· Φυσικής Αγωγής

· Αισθητικής Αγωγής

· Αγωγής Υγείας.

Στο προτεινόμενο πρόγραμμα λειτουργίας της προαιρετικής ζώνης δεν υπάρχουν υποχρεωτικά μαθήματα. Ο Σύλλογος διδασκόντων προτείνει ένα πλαίσιο προγράμματος διάρκειας (10) ωρών, το οποίο να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών στο πλαίσιο συγκεκριμένων διδακτικών αντικειμένων.

Αναλυτικά:

Το ζήτημα της ποιότητας παραμένει ένα μεγάλο ζητούμενο του εκπαιδευτικού μας συστήματος, το οποίο δεν κατάφερε την κατοχύρωση της ουσιαστικής ισότητας στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες.

Προχωρούμε στη δημιουργία του Νέου Σχολείου με ένα πρόγραμμα βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας για την αντιμετώπιση των χρόνιων προβλημάτων του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Το σχέδιο αυτό ξεκινά με άμεσες παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, και συνεχίζει στο γυμνάσιο, αντιμετωπίζοντας ενιαία τη δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.

Το Ολοήμερο Σχολείο εφαρμόζεται στις χώρες του εξωτερικού εδώ και δεκαετίες, είναι ένας θεσμός που αποτελεί πλέον μια βασική κοινωνική ανάγκη και φιλοδοξεί να απαντήσει στις νέες απαιτήσεις. Στο γενικότερο αυτό πλαίσιο, για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1997 και μέχρι και το 2003, επιχειρήθηκε τομή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με τη θεσμοθέτηση και τη γενίκευση της λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου.

Η μέχρι σήμερα εφαρμογή του θεσμού ανέδειξε κάποιες θετικές αλλά και αρνητικές πλευρές. Συγκεκριμένα:

ΘΕΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

- Υπεράσπιση δημόσιου χαρακτήρα εκπαίδευσης

- Ανταπόκριση στον κοινωνικό του στόχο

- Αύξηση του χρόνου παραμονής στο σχολείο και επαφής των μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες με την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό

- Ενεργητική συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων στο σχεδιασμό του προγράμματος κάθε σχολικής μονάδας

- Κοινωνικοποίηση του μαθητή

- Συμβολή στη μείωση των σχολικών ανισοτήτων

ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

- Αδυναμία συνολικής αντιμετώπισης της σχολικής αποτυχίας και διαρροής

- Αδυναμία του Ολοήμερου Σχολείου να αποτελέσει ένα σύγχρονο αναβαθμισμένο σχολείο με αυτοδύναμη ταυτότητα και καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα

- Μη περιορισμός της «παραπαιδείας»

- Όχι ολοκληρωμένη προετοιμασία του μαθητή για την επόμενη μέρα

- Έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου που δρα αρνητικά στην ομογενοποίηση της εκπαιδευτικής κουλτούρας του σχολείου

- Έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και παιδαγωγικού, διδακτικού υλικού

- Ασάφεια της νομοθεσίας που διέπει τη λειτουργία του

- Καθυστέρηση ανάληψης υπηρεσίας από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων

- Επιθυμία των γονέων για διαφοροποίηση των ωρών αποχώρησης από το σχολείο

- Έλλειψη παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων


Όλα τα παραπάνω συνετέλεσαν στη διαμόρφωση της αντίληψης σε γονείς και εκπαιδευτικούς ότι υπάρχουν δύο είδη σχολείων: το πρωινό και το ολοήμερο, ή το κανονικό και το ολοήμερο. Απαιτείται λοιπόν, η υιοθέτηση μιας νέας φιλοσοφίας του ολοήμερου προς την κατεύθυνση δημιουργίας ενιαίου σχολείου.

Το Υπουργείο Παιδείας προβαίνει σε ουσιαστικές αλλαγές με ένα σχέδιο παρεμβάσεων από την επόμενη σχολική χρονιά, για την άμεση αντιμετώπιση των βασικών προβλημάτων του δημοτικού σχολείου. Σε 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, 12/θεσια με τον μεγαλύτερο μαθητικό πληθυσμό στο επίπεδο των περιφερειών θα εφαρμοσθεί για το σχολικό έτος 2010-2011 ένα ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα.

Τα επιμέρους στοιχεία του ενιαίου αυτού αναμορφωμένου προγράμματος είναι τα εξής:

1. Αυξάνεται κατά 1 ώρα το γλωσσικό μάθημα στις Α΄ και Β΄ τάξεις. Η επιπλέον ώρα θα διατίθεται για ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων (φιλαναγνωσία).

2. Αυξάνεται κατά 1 ώρα το μάθημα των μαθηματικών στις Α΄ και Β΄ τάξεις.

3. Αισθητική Αγωγή : Το μάθημα της Μουσικής διδάσκεται από εκπαιδευτικό του αντίστοιχου κλάδου και αυξάνεται κατά 1 ώρα στις Α΄ και Β΄ τάξεις. Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής είναι 1 ώρα για κάθε τάξη, διδάσκεται από εκπαιδευτικό του αντίστοιχου κλάδου και εισάγεται στο υποχρεωτικό ωράριο.

4. Οι ώρες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής αυξάνονται κατά 2 για τις Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις και κατά 1 για τη Δ΄ τάξη.

5. Προστίθεται το μάθημα των Αγγλικών στις Α΄ και Β΄ τάξεις για 2 ώρες και αυξάνεται κατά 1 ώρα για τις υπόλοιπες τάξεις.

6. Προστίθεται το μάθημα των Η/Υ για 2 ώρες εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.

7. Στη Φυσική Αγωγή διατίθενται 2 ώρες την εβδομάδα για εκμάθηση χορών .

8. Στην Α΄ τάξη : Η μία διδακτική ώρα της ΕΖ θα διατίθεται για δραστηριότητες που αφορούν σε θέματα Αγωγής Υγείας.

Στην Β΄ τάξη: Η μία διδακτική ώρα της ΕΖ θα διατίθεται για δραστηριότητες που αφορούν σε θέματα Διατροφικών Συνηθειών

Στην Γ΄ τάξη: Η μία διδακτική ώρα της ΕΖ θα διατίθεται για δραστηριότητες που αφορούν σε θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Στην Δ΄ τάξη: Η μία διδακτική ώρα της ΕΖ θα διατίθεται για δραστηριότητες που αφορούν σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπ/σης.

Τις ώρες αυτές της ΕΖ θα μπορούν να αναλαμβάνουν και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων.

Το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό πρόγραμμα του σχολείου τροποποιείται και αυξάνονται κατά (10) ώρες στις τάξεις Α΄ και Β΄ (από 25 γίνονται 35) , κατά πέντε (5) στις τάξεις Γ΄ και Δ΄ (από 30 γίνονται 35) και κατά τρεις (3) στις τάξεις Ε΄ και Στ΄ (από 32 γίνονται 35). Το σύνολο των διδακτικών ωρών από 174 διαμορφώνεται σε 210.

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ - Η νέα μας πρόταση

Στο προτεινόμενο πρόγραμμα λειτουργίας της προαιρετικής ζώνης δεν υπάρχουν υποχρεωτικά μαθήματα.

Τα γνωστικά αντικείμενα και οι ώρες επιλογής της δίωρης απογευματινής απασχόλησης των μαθητών θα ορίζονται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας, ο οποίος θα συνυπολογίζει τις δυνατότητες της σχολικής μονάδας ( ενδιαφέροντα μαθητών, μαθησιακό επίπεδο, προτιμήσεις γονέων, ευελιξία στις ώρες αποχώρησης των μαθητών, υλικοτεχνική υποδομή, πλεονάζουσες ώρες).

Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η αυτονομία της σχολικής μονάδας μέσα από την ισχυροποίηση της θέσης και της άποψης του κάθε μαθητή, ανάλογα με την εκάστοτε εκπαιδευτική περίσταση και τον αυτόνομο προγραμματισμό δράσης σε επίπεδο σχολείου.

Ο Σύλλογος διδασκόντων προτείνει ένα πλαίσιο προγράμματος διάρκειας (10) ωρών, το οποίο να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών με τα παρακάτω διδακτικά αντικείμενα :

Μελέτη-προετοιμασία μέχρι συνολικά 10 ώρες, κυρίως στις μικρότερες τάξεις

Αθλητισμός - αθλοπαιδιές από 1 έως 5 ώρες (για όλες τις τάξεις)

Θεατρική Αγωγή (θεατρικό εργαστήριο) από 1 έως 5 ώρες (για όλες τις τάξεις)

Νέες τεχνολογίες από 1 έως 5 ώρες (για όλες τις τάξεις)

Αγγλικά (μελέτη/άσκηση στην ξένη γλώσσα) από 1 έως 5 ώρες (για όλες τις τάξεις)

Μουσική από 1 έως 5 ώρες (για όλες τις τάξεις)

Δεύτερη ξένη γλώσσα από 1 έως 5 ώρες (μόνο για τις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις και όταν υπάρχει ικανός αριθμός μαθητών για συγκρότηση τμήματος).

Εικαστικά (εργαστήριο εικαστικών) από 1 έως 5 ώρες (για όλες τις τάξεις)

Δράσεις δημιουργίας και πολιτισμού (από 1 έως 5 ώρες για όλες τις τάξεις) . Προτείνεται για όλα τα τμήματα του ολοήμερου προγράμματος. Θα μπορούσαν να υπάρξουν και μικτά τμήματα από μαθητές διαφορετικών τάξεων.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου διδακτικού αντικειμένου οι μαθητές όλων των τάξεων προετοιμάζουν σχολικές εορτές, χορωδίες, θεατρικές παραστάσεις και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις. Το συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο μπορεί να διδαχθεί από δασκάλους, καθηγητές θεατρικής αγωγής και καθηγητές μουσικής.

Ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να προτείνει και τη δημιουργία τμημάτων ακόμα και ανομοιογενών υπό τη μορφή κύκλων γνωστικών αντικειμένων, όπου παρέχεται η δυνατότητα ενασχόλησης όλων των μαθητών από όλα τα ηλικιακά επίπεδα με δράσεις που εμπίπτουν στα ενδιαφέροντά τους και τις κλίσεις τους.

Το Ολοήμερο Πρόγραμμα διαμορφώνεται από το σύλλογο των διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου και σε συνεργασία με τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο, οποίος συνδράμει στην καλύτερη δυνατή σύνθεση και οργάνωση του Ολοήμερου Προγράμματος.

Ο Διευθυντής του σχολείου αποστέλλει το σχετικό πρακτικό με του Ολοήμερου Ωρολογίου Προγράμματος στο σχολικό σύμβουλο για έγκριση και θεώρηση.

Για τη διαμόρφωσή του Ολοήμερου Προγράμματος των δέκα (10) διδακτικών ωρών, λαμβάνονται υπόψη τα παρακάτω:

· Μέχρι 3 τμήματα, ένας δάσκαλος και επιλογή τουλάχιστον τριών (3) διδακτικών αντικειμένων.

· Μέχρι 5 τμήματα, ένας δάσκαλος και επιλογή τουλάχιστον πέντε (5) διδακτικών αντικειμένων.

· Μέχρι 6 τμήματα, δύο δάσκαλοι και επιλογή τουλάχιστον έξι (6) διδακτικών αντικειμένων.

Με αυτό τον τρόπο πιστεύουμε ότι θα αποκτηθούν απ’ όλους τους μαθητές όλα εκείνα τα στοιχεία που θα χαρακτηρίζουν τον ολοκληρωμένο, μορφωμένο άνθρωπο του 21ου αιώνα, που θα μπορεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις της κοινωνίας, θα ακολουθήσει τις αρχές της αειφορίας και μπορεί να οδηγηθεί σε ένα ελπιδοφόρο μέλλον με όραμα και προοπτική.

- Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για το Νέο Σχολείο:

Η γνώση είναι ο δρόμος για το μέλλον!


ΣΥΝΟΨΗ

150.000 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα συμμετάσχουν μέχρι το Δεκέμβριο του 2013, στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης για το Νέο Σχολείο.

Το πρόγραμμα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού στην σχολική καθημερινότητα και αξιοποιεί μεθοδολογίες της εκπαίδευσης ενηλίκων και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σχεδιάζεται με βάση την έως τώρα εμπειρία από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χώρα μας, τα πορίσματα σχετικών επιστημονικών ερευνών και τη διεθνή εμπειρία, ενώ ο σχεδιασμός του θα ολοκληρωθεί με τα αποτελέσματα της ανοιχτής διαβούλευσης που ξεκινάει.

Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί είτε μεμονωμένα είτε σε ομάδες καλούνται με δημόσια και ανοιχτή πρόσκληση μέσω του διαδικτύου να αποστείλουν σχέδια Καλών Πρακτικών που ενδεχομένως χρησιμοποίησαν ή χρησιμοποιούν στην σχολική μονάδα όπου εργάζονται.

Οι καλύτερες των «καλών πρακτικών» θα αποτελέσουν μέρος του ηλεκτρονικού ή/και έντυπου επιμορφωτικού υλικού του επιμορφωτικού προγράμματος, με επώνυμη αναφορά στο/στους δημιουργό/ους τους. Για το σκοπό αυτό η διεύθυνση www.epimorfosi.edu.gr φιλοδοξεί να αποτελέσει την ενιαία πύλη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

1. Εισαγωγικά

Η Κοινωνία της Γνώσης αποτελεί στις μέρες μας τη σημαντικότερη προτεραιότητα των ανεπτυγμένων χωρών σε παγκόσμιο επίπεδο, αναδεικνύοντας τον πρωτεύοντα ρόλο της γνώσης ως βασικού συστατικού στοιχείου της προσωπικής ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής. Η έκρηξη της κοινωνικής δικτύωσης σε πλανητικό επίπεδο, ο τεράστιος όγκος και η πολλαπλότητα της προσφερόμενης ψηφιακής πληροφορίας σε συνδυασμό με την ταχυτάτη απαξίωση της γνώσης δημιουργούν ένα πρωτόγνωρο κοινωνικό, πολιτισμικό και οικονομικό περιβάλλον.

Το νέο σχολείο οφείλει να προετοιμάσει με κριτικό τρόπο τον αυριανό πολίτη στην Κοινωνία της Γνώσης. Τα νέα προγράμματα σπουδών που θα υπηρετήσουν τη φιλοσοφία του νέου σχολείου οφείλουν να είναι ανοικτά και ευέλικτα, στοχοκεντρικά, ενιαία και συνεκτικά, συνοπτικά, διαθεματικά και θα πρέπει να στηρίζονται στο σεβασμό των διαφορετικών ρυθμών μάθησης των μαθητών, των ιδιαιτεροτήτων στην τάξη, στις διαφορετικές κοινωνικό-πολιτισμικές αναπαραστάσεις. Με βάση την έως τώρα εμπειρία από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χώρα μας, τα πορίσματα σχετικών επιστημονικών ερευνών και τη διεθνή εμπειρία (όπως αυτή προκύπτει από την ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας) και τα αποτελέσματα της διαβούλευσης και της διερεύνησης αναγκών σχεδιάζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παιδαγωγικής επιμόρφωσης του συνόλου των εκπαιδευτικών.

2. Φυσικό αντικείμενο του προγράμματος επιμόρφωσης αποτελεί η παιδαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των δημοσίων σχολείων της χώρας (περίπου 150.000 άτομα, σε δύο Φάσεις Α΄ και Β΄) μέχρι το Δεκέμβριο του 2013.

3. Η επιμόρφωση απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως των τεχνολογικών μέσων και δεξιοτήτων που διαθέτουν.

4. Τα αποτελέσματα της διαβούλευσης και της διερεύνησης αναγκών θα αποτελέσουν τη βάση πάνω στην οποία η επιστημονική επιτροπή του προγράμματος θα διαμορφώσει το τελικό πλαίσιο σχεδιασμού της επιμόρφωσης.

5. Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης υπηρετεί την βασική αρχή σύμφωνα με την οποία ο εκπαιδευτικός διερευνά και ανακαλύπτει την φιλοσοφία και τις αρχές του νέου σχολείου μέσα με όρους διδακτικής πράξης.

Αυτό επιτυγχάνεται τόσο στο επίπεδο του διδακτικού σχεδιασμού σε αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης (σχέδια διδασκαλίας, σενάρια, projects σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας) όσο και στο επίπεδο των σχέσεων μέσα στην τάξη μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Επίσης σχεδιάζεται να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα ηγεσίας και διοίκησης καθώς και στην σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία και τις στρατηγικές της δια βίου μάθησης.

6. Η σχεδιαζόμενη μεθοδολογία επιμόρφωσης στηρίζεται στην βασική αρχή ότι οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται ΜΕ ΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ του νέου σχολείου και ενσωματώνει σημαντικά καινοτομικά στοιχεία τα οποία τεκμηριώνονται βιβλιογραφικά τόσο από την διεθνή όσο και την αντίστοιχη ελληνική εμπειρία.

Οι τέσσερις πυλώνες που στηρίζεται είναι οι εξής:

Α. Έμφαση στην διδακτική πράξη

Η επιμόρφωση δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού στην σχολική καθημερινότητα και πρακτική με στόχο τον μετασχηματισμό της.

Β. Aξιοποίηση της μεθοδολογίας εκπαίδευσης ενηλίκων:

Οι εκπαιδευτικοί είναι ενήλικοι εκπαιδευόμενοι. Έχουν γνώσεις, βιώματα, εμπειρίες και αναπαραστάσεις που συγκροτούν την βάση της επαγγελματικής τους ταυτότητας. Η μεθοδολογία της επιμόρφωσης οφείλει να στηριχτεί στις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων προκειμένου αφ ενός να σεβαστεί την εμπειρία τους και να μάθει από αυτήν και αφ ετέρου να τους δώσει όλα εκείνα τα εργαλεία (μεθοδολογικά, εννοιολογικά) προκειμένου να είναι σε θέση οι ίδιοι να διερευνήσουν τους τρόπους με τους οποίους θα μετασχηματίσουν την μορφή της διδασκαλίας τους.

Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν ενεργά και διαμορφώνουν οι ίδιοι σε συνεργασία με τον επιμορφωτή τους το πλαίσιο της επιμόρφωσης τους, διαμοιράζοντας τις γνώσεις τα βιώματα τους και τις εμπειρίες τους με τους άλλους συναδέλφους τους. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την εφαρμογή σύγχρονων εκπαιδευτικών μεθόδων και τεχνικών (project method, debating method, ομαδοσυνεργατική μεθοδολογία, ασκήσεις, μελέτες περίπτωσης, παιχνίδια ρολών, προσομοιώσεις, κ.ά).

Γ. Αξιοποίηση της μεθοδολογίας της εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης

Η επιμόρφωση στοχεύει στην ενεργοποίηση του εκπαιδευομένου σε μια ευρετική πορεία προς την γνώση, διασφαλίζοντας την μέγιστη δυνατή ευελιξία στον χώρο τον χρόνο και τον ρυθμό της μάθησης. Το θεωρητικό αυτό ζητούμενο επιχειρείται να εφαρμοστεί στην πράξη μέσα από την χρήση μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Δ. Εφαρμογή των θεμάτων επιμόρφωσης στην σχολική τάξη- Αναστοχασμός

Ο σχεδιασμός της επιμόρφωσης θα πρέπει να προσφέρει στον εκπαιδευτικό την δυνατότητα να εφαρμόζει με κριτικό τρόπο αυτά που διαπραγματεύεται στο επιμορφωτικό πρόγραμμα, να διερευνά την χρησιμότητα τους, να προτείνει νέους εναλλακτικούς τρόπους εφαρμογής με βάση τις ιδιαιτερότητες της τάξης του.

Το πιο σημαντικό όμως είναι το επιμορφωτικό πρόγραμμα να δίνει την δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να μοιράζεται αυτή την εμπειρία του με τους άλλους συναδέλφους του σε μια ανοιχτή διαδικασία αναστοχασμού και συνεργατικής οικοδόμησης της γνώσης.

Σε αυτό το σημείο αναδεικνύεται η κρισιμότητα του ρόλου του επιμορφωτή αλλά και του εκπαιδευτικού υλικού

7. Το προτεινόμενο πλαίσιο Επιμόρφωσης θα πρέπει να διέπεται από τις ακόλουθες αρχές:

1. Προαιρετικότητα της επιμορφωτικής διαδικασίας

2. Ενεργητική συμμετοχή του εκπαιδευομένου

3. Ευρετική Πορεία προς την γνώση

4. ¶μεση εφαρμογή και σύνδεση της επιμόρφωσης με την σχολική τάξη:

5. Ευελιξία

6. Κοινωνική Αλληλεπίδραση

7. Αμοιβή για όλους τους εμπλεκόμενους στο πρόγραμμα (επιμορφωτές – επιμορφούμενοι)

8. Ο σχεδιασμός και η διαμόρφωση του επιμορφωτικού προγράμματος θα στηριχτεί σε πέντε βασικούς πυλώνες:

Α. Διαβούλευση με εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς, επιστημονικούς φορείς

Σκοπός της διαβούλευσης αποτελεί η αξιοποίηση των θέσεων και απόψεων όλων των εμπλεκόμενων φορέων σχετικά με το περιεχόμενο και την μεθοδολογία του επιμορφωτικού προγράμματος.

Β. Διερεύνηση Επιμορφωτικών αναγκών

Το τμήμα επιμόρφωσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου έχει εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο διερεύνησης των επιμορφωτικών αναγκών που απευθύνεται:

· στους εκπαιδευτικούς της Α’βάθμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης

· στα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης

· στους σχολικούς συμβούλους

· στους διευθυντές των σχολείων

· στους εκπαιδευτικούς που θα επιλεγούν για «μέντορες»

Τα ερωτηματολόγια θα απευθύνονται στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Θα μπορούν να συμπληρωθούν τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή μέσω διαδικτύου. Σκοπός της διεύρυνσης είναι η αποτύπωση των απόψεων και των θέσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας για όλα τα θέματα που αφορούν το επιμορφωτικό πρόγραμμα.

Γ. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΙΚΗΣ -ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Με δημόσια και ανοιχτή πρόσκληση μέσω του διαδικτύου καλούνται οι εκπαιδευτικοί είτε μεμονωμένα είτε σε ομάδες να αποστείλουν σχέδια Καλών Πρακτικών[1] που ενδεχομένως χρησιμοποίησαν ή χρησιμοποιούν στην σχολική μονάδα όπου εργάζονται (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο Λύκειο, ΤΕΕ).

Ορισμένες από τις Καλές Πρακτικές θα αποτελέσουν μέρος του ηλεκτρονικού ή/και έντυπου επιμορφωτικού υλικού του επιμορφωτικού προγράμματος, με επώνυμη αναφορά στο/στους δημιουργό/ους τους.

Δ. Αξιοποίηση της ελληνικής και διεθνούς εμπειρίας

Εκπονούνται μελέτες αποτύπωσης της ευρωπαϊκής εμπειρίας από παρόμοια προγράμματα επιμόρφωσης σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο και θα αποτυπωθούν σε σχετική έκθεση η οποία ολοκληρώνεται στα μέσα Ιουνίου.
Ε. Δημιουργία Ολοκληρωμένου Διαδικτυακού Περιβάλλοντος Επιμόρφωσης www.epimorfosi.edu.gr

Για την υλοποίηση των ανωτέρω δράσεων έχει προβλεφτεί ο σχεδιασμός ενός ολοκληρωμένου περιβάλλοντος στο διαδίκτυο που θα αφορά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Για τον σκοπό αυτό στις 13 Μαΐου 2010 δεσμεύτηκε από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών για λογαριασμό του Π.Ι η διεύθυνση www.epimorfosi.edu.gr η οποία και φιλοδοξεί να αποτελέσει την ενιαία πύλη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Τα αποτελέσματα της διαβούλευσης και της διερεύνησης αναγκών θα αποτελέσουν τη βάση πάνω στην οποία η επιστημονική επιτροπή του προγράμματος θα διαμορφώσει το τελικό πλαίσιο σχεδιασμού της επιμόρφωσης.

Τα τελικό πλαίσιο σχεδιασμού προτείνεται να παρουσιαστεί ημερίδα με συμμετοχή όλων των φορέων που συμμετείχαν στις διαδικασίες διαμόρφωσης του πλαισίου σχεδιασμού του επιμορφωτικού προγράμματος.

Τον συντονισμό του επιμορφωτικού προγράμματος αναλαμβάνει ο ΕΠΕΚ και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Στην υλοποίηση του προγράμματος θα συνεργαστούν κυρίως εκπαιδευτικοί με σημαντική διδακτική εμπειρία και αυξημένα προσόντα, Σχολικοί Σύμβουλοι, μέλη ΔΕΠ για κάθε γνωστικό αντικείμενο και στελέχη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Τις επιστημονικές επιτροπές θα υποστηρίζουν Πανεπιστημιακοί αναγνωρισμένου κύρος από τον Διεθνή και Ελλαδικό χώρο, άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών, εκπρόσωποι επιστημονικών ενώσεων, κοινωνικών και εκπαιδευτικών φορέων κλπ. Η διοίκηση του προγράμματος θα γίνει με την ενεργό συμμετοχή των προέδρων των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών ή των ειδικών εκπροσώπων τους.

- Εξορθολογισμός στα θετικά μαθήματα:

Λιγότερη ύλη, περισσότερη γνώση.

ΣΥΝΟΨΗ

Πολλά μαθήματα, και ιδιαίτερα τα θετικά, τα οποία από πολλούς μαθητές θεωρούνται και ιδιαιτέρως δύσκολα, είναι υπερφορτωμένα σε ύλη. Σε πολλά σημεία η ύλη είναι δυσνόητη για το νοητικό επίπεδο ανάπτυξης των μαθητών στις συγκεκριμένες ηλικίες που διδάσκονται, ενώ επίσης χαρακτηρίζονται, άλλοτε από σημαντικό βαθμό αλληλεπικαλύψεων, και άλλοτε από κακό χρονισμό ανάμεσα στα επιμέρους μαθήματα.

Για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία προτείνεται η ελάφρυνση της ύλης μέσω περικοπών με σαφή παιδαγωγικά κριτήρια και ο συντονισμός της ύλης διαφορετικών μαθημάτων.

Εξορθολογισμός της ύλης των θετικών μαθημάτων (Μαθηματικά, Φυσική,Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία, Πληροφορική, Τεχνολογία) στην Ε’ και Στ’ Δημοτικού, το Γυμνάσιο και το Λύκειο

1. Εισαγωγή: Η σκοπιμότητα της αναμόρφωσης

Αποτελεί κοινή αντίληψη ότι τα Π.Σ πολλών μαθημάτων, αλλά ιδιαίτερα των θετικών μαθημάτων, τα οποία από πολλούς μαθητές θεωρούνται και ιδιαιτέρως δύσκολα είναι υπερφορτωμένα, σε πολλά σημεία τους δυσνόητα για το νοητικό επίπεδο ανάπτυξης των μαθητών στις συγκεκριμένες ηλικίες που διδάσκονται, ενώ επίσης χαρακτηρίζονται, άλλοτε από σημαντικό βαθμό αλληλεπικαλύψεων, και άλλοτε από κακό χρονισμό ανάμεσα στα επιμέρους μαθήματα. Για παράδειγμα μπορεί κάποια γνώση να είναι απαραίτητη στην κατανόηση ενός Κεφαλαίου στη Φυσική, αλλά η γνώση αυτή να διδάσκεται στα Μαθηματικά μετά τη διδασκαλία του συγκεκριμένου Κεφαλαίου στη Φυσική). Αποτελέσματα αυτής της κατάστασης είναι:

· Ο εξαντλητικός ρυθμός διδασκαλίας με στόχο την κάλυψη μιας υπερφορτωμένης ύλης. Ο ρυθμός αυτός δεν επιτρέπει τη σε βάθος ανάλυση της σχολικής γνώσης και την ουσιαστική εμπέδωσή της. Δευτερογενές αποτέλεσμα αποτελεί ότι εφόσον ο σχολικός χρόνος δεν επαρκεί, οι μαθητές αναγκάζονται να προσφεύγουν στην επέκταση του διδακτικού χρόνου στα φροντιστήρια.

· Το άγχος και η υπερβολική κούραση που χαρακτηρίζει σήμερα τη ζωή των μαθητών αλλά και συχνά των οικογενειών τους. Δεν είναι υπερβολή να ισχυριστεί κανείς σήμερα ότι οι μαθητές είναι οι σκληρότερα εργαζόμενοι έλληνες και ότι η οικογενειακή ζωή και γαλήνη έχει ουσιαστικά διαταραχτεί λόγω αυτής της λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Για την αλλαγή αυτής της κατάστασης προτείνονται παρεμβάσεις στα Π.Σ. των θετικών μαθημάτων προς την κατεύθυνση:

α) Της ελάφρυνσης της ύλης μέσω:

α1) Της περικοπής ύλης που κρίνεται ως επουσιώδης

α2) Της περικοπής ύλης που κρίνεται ως υπερβολικά δυσνόητη για την ηλικία που διδάσκεται

α3) Της περικοπής ύλης που επαναλαμβάνεται σε άλλες τάξεις και άλλα μαθήματα

α4) Της περικοπής ύλης που δεν προαπαιτείται για την παρακολούθηση του μαθήματος στη συνέχεια των σπουδών του μαθητή μέχρι και το τέλος του Λυκείου και

β) Του συντονισμού της ύλης διαφορετικών μαθημάτων.

2. Τρόπος εργασίας

Συγκροτήθηκαν επιτροπές εργασίας, μία για κάθε ένα μάθημα από τα προαναφερόμενα (με εξαίρεση τα μαθήματα της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας τα οποία επεξεργάστηκε κοινή επιτροπή λόγω της συνάφειάς τους) αποτελούμενες από: α) μέλη ΔΕΠ ειδικευμένα στ σχετικό γνωστικό αντικείμενο ή/και στη Διδακτική του αντίστοιχου μαθήματος, β) σχολικούς συμβούλους του μαθήματος, γ) ένα μικρό αριθμό εκπαιδευτικών με σημαντική διδακτική εμπειρία του μαθήματος και δ) έναν εκπρόσωπο του Π.Ι.

Συνολικά εργάστηκαν 42 άτομα (12 για τα Μαθηματικά, 9 για τη Φυσική, 4 για τη Χημεία, 5 για τη Βιολογία, 8 για την Πληροφορική και την Τεχνολογία και 4 για τη Γεωγραφία). Οι εργασίες ξεκίνησαν στα μέσα Ιανουαρίου και ολοκληρώθηκαν στα μέσα Μαΐου. Τα σχετικά πορίσματα έχουν ήδη σταλεί στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες για την εφαρμογή τους ενέργειες.

3. Αποτελέσματα του εξορθολογισμού των Προγραμμάτων Σπουδών

Επιτεύχθηκε σημαντική μείωση της ύλης των διαφόρων μαθημάτων. Εξαίρεση αποτελεί μόνο η ύλη της Γ’ Λυκείου που είχε μόνο οριακές μεταβολές, τέτοιες που δεν αλλάζουν ουσιαστικά τα δεδομένα των εισαγωγικών εξετάσεων την ερχόμενη σχολική χρονιά.

Ειδικότερα ανά μάθημα είχαμε τις εξής μειώσεις (εκφρασμένο σε αριθμό σελίδων των σχολικών βιβλίων):

· Μαθηματικά (κατά μέσο όρο -16.6%) (από -30% στην Ε’ Δημοτικού μέχρι -8% στη Γ’ Λυκείου κατεύθυνση)

· Φυσική (κατά μέσο όρο -29.2%) (από -34% στη Γ’ Γυμνασίου μέχρι -15% στην Β’ Λυκείου Θετική και Τεχνολογική Κατεύθυνση)

· Χημεία (κατά μέσο όρο -29.3%) (από -41% στη Γ’ Γυμνασίου μέχρι -12.5% στη Β’ Λυκείου)

· Βιολογία (κατά μέσο όρο -16.2%) (από -12% στη Β’ Λυκείου Γεν. Παιδείας μέχρι -19% στην Α’ Γυμνασίου)

· Γεωγραφία (κατά μέσο όρο -21%) (από -27.6% στη Β’ Γυμνασίου μέχρι -16.8% στην Ε’ Δημοτικού)

· Πληροφορική (κατά μέσο όρο -16.5%) (από -35.2% στο επιλεγόμενο της Α’ Λυκείου μέχρι 0% στο Γυμνάσιο)

· Τεχνολογία (κατά μέσο όρο -21.6%) (από -64.8% στην Α’ Λυκείου μέχρι 0% στο Γυμνάσιο).

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι συνολικά η μέση μείωση της ύλης ανέρχεται στο 21.5% (το ένα πέμπτο της ύλης).

Στους ακόλουθους Πίνακες φαίνεται περιληπτικά η περικοπή της ύλης ανά μάθημα και τάξη.

Μαθηματικά

Ποσοστό μεταβολής της διδακτέας ύλης σε σύγκριση με την προτεινόμενη ύλη του σχολικού έτους 2009-2010 με βάση το σχολικό εγχειρίδιο

Τάξη Ποσοστό περικοπής (%)

Ε’ Δημοτικού
30

Στ’ Δημοτικού
20

Α’ Γυμνασίου
17

Β΄ Γυμνασίου
11

Γ΄ Γυμνασίου
17

Α΄ Λυκείου (¶λγεβρα)
20

Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
20

Β΄Λυκείου Γεν. Παιδείας
0

Β’ Λυκείου (Γεωμετρία)
20

Β’ Λυκείου κατεύθυνση
20

Γ’ Λυκείου κατεύθυνση
8

Φυσική

Ποσοστό μεταβολής της διδακτέας ύλης σε σύγκριση με την προτεινόμενη ύλη του σχολικού έτους 2009-2010 με βάση το σχολικό εγχειρίδιο

Τάξη
Ποσοστό περικοπής (%)

Ε’ Δημοτικού
34*

Στ’ Δημοτικού
32**

Β΄ Γυμνασίου
34

Γ΄ Γυμνασίου
34

Α΄ Λυκείου
28

Β΄Λυκείου Γεν. Παιδείας
28

Β΄Λυκείου Θετ και Τεχν. Κατεύθ.
15


* 18% από το Τετράδιο Εργασιών

**16% από το Τετράδιο Εργασιών


Χημεία

Ποσοστό μεταβολής της διδακτέας ύλης σε σύγκριση με την προτεινόμενη ύλη του σχολικού έτους 2009-2010 με βάση το σχολικό εγχειρίδιο

Τάξη
Ποσοστό περικοπής (%)

Β΄ Γυμνασίου
28

Γ΄ Γυμνασίου
41

Α΄ Λυκείου
35

Β΄Λυκείου Γεν. Παιδείας
30

Β΄Λυκείου Θετ. Κατεύθ.
12.5

Βιολογία

Ποσοστό μεταβολής της διδακτέας ύλης σε σύγκριση με την προτεινόμενη ύλη του σχολικού έτους 2009-2010 με βάση το σχολικό εγχειρίδιο

Τάξη
Ποσοστό περικοπής (%)

Α΄ Γυμνασίου
19

Γ΄ Γυμνασίου
15

Β΄Λυκείου Γεν. Παιδείας
12

Β΄Λυκείου Θετ. Κατεύθ.
19

Γεωγραφία

Ποσοστό μεταβολής της διδακτέας ύλης σε σύγκριση με την προτεινόμενη ύλη του σχολικού έτους 2009-2010 με βάση το σχολικό εγχειρίδιο

Τάξη
Ποσοστό περικοπής (%)

Ε’ Δημοτικού
16.8

Στ’ Δημοτικού
19.3

Α΄ Γυμνασίου
20.3

Β’ Γυμνασίου
27.6

Πληροφορική

Ποσοστό μεταβολής της διδακτέας ύλης σε σύγκριση με την προτεινόμενη ύλη του σχολικού έτους 2009-2010 με βάση το σχολικό εγχειρίδιο

Τάξη
Ποσοστό περικοπής (%)

Α’ Γυμνασίου
0

Β’ Γυμνασίου
0

Γ’ Γυμνασίου
0

Α‘ Λυκείου (επιλεγόμενο)
35.2

Β’ Λυκείου (επιλεγόμενο)
32.4

Β’ Λυκείου (κατεύθυνση)
26.3

Γ’ Λυκείου (επιλεγόμενο)
34.5

Γ’ Λυκείου (κατεύθυνση)
3.5

Τεχνολογία

Ποσοστό μεταβολής της διδακτέας ύλης σε σύγκριση με την προτεινόμενη ύλη του σχολικού έτους 2009-2010 με βάση το σχολικό εγχειρίδιο

Τάξη
Ποσοστό περικοπής (%)

Α’ Γυμνασίου
0

Γ’ Γυμνασίου
0

Α’ Λυκείου
64.8

-ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΜΕΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ


“Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική”

Οδυσσέας Ελύτης
Από το “¶ξιον Εστί”


Η ελληνική γλώσσα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας και του πολιτισμού μας, ενώ αποτελεί και ουσιαστικό στοιχείο για την κοινωνική συνοχή και την ανάπτυξη του τόπου.

Ο ρόλος της ελληνικής γλώσσας είναι εξαιρετικά σημαντικός για την παγκόσμια ιστορία και την εξέλιξη. Το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ξεκινάει μια μεγάλη προσπάθεια για την προώθηση, την υποστήριξη και την προβολή της ελληνικής γλώσσας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Αυτή περιλαμβάνει ένα σύνολο ενεργειών που αφορούν τα σχολεία και τις έδρες των ξένων γλωσσών σε όλο τον κόσμο, τη χρήση του διαδικτύου για την εκμάθηση και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, τη χρήση νέων προσεγγίσεων για τη διδασκαλία της ως ξένης γλώσσας στους μετανάστες και σε όλους όσους ενδιαφέρονται να μάθουν ελληνικά ανά τον κόσμο. Επίσης, γίνονται ενέργειες για την αναβάθμιση της ελληνικής στο διαδίκτυο με στόχο την εύκολη πρόσβαση σε ποικίλα εργαλεία και προγράμματα, σώματα κειμένων, κλπ.

Η σωστή χρήση της ελληνικής γλώσσας μέσα από την αποτελεσματική εκμάθηση της με τη βοήθεια των κατάλληλων ηλεκτρονικών και συμβατικών μέσων, καθώς και σύγχρονων προσεγγίσεων είναι μια από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες και προτεραιότητες μας.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας απαιτούνται επίσης συμμαχίες με μακρόχρονη προοπτική, εκμετάλλευση του γεγονότος ότι η πολυγλωσσία απασχολεί και την ΕΕ για την προώθηση αντίστοιχων πολιτικών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συντονισμός όλων των πρωτοβουλιών εκμάθησης της με συνεργασία των «συναρμόδιων» υπουργείων (Εξωτερικών και Πολιτισμού) και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών διδακτικών εργαλείων και σύγχρονου εκπαιδευτικού υλικού.

Η υποστήριξη και προώθηση της Ελληνικής γλώσσας απαιτεί στρατηγική, σχεδιασμό και συντονισμό των Υπουργείων, Δημοσίων και Ακαδημαϊκών φορέων αλλά και των Επιστημόνων και Προσωπικοτήτων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Η προώθηση της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό μπορεί να αποτελέσει εργαλείο διπλωματίας, αλλά και οικονομικής ανάπτυξης.

Για την Ελλάδα, οι προκλήσεις επικεντρώνονται στα εξής:

· τη διδασκαλία τής γλώσσας στα σχολεία τού εσωτερικού και τού εξωτερικού (σε συνεργασία με φορείς όπως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, οι Τομείς Γλωσσολογίας των Πανεπιστημίων οι οποίοι ασχολούνται με θέματα διδασκαλίας τής Ελληνικής ως μητρικής, ως δεύτερης ή/και ξένης γλώσσας, το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, το Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λογου, οι έδρες Ελληνικών και Ελληνικών Σπουδών των πανεπιστημίων στο εξωτερικό κ.ά.).

· τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε ανηλίκους και ενηλίκους παλιννοστούντες και οικονομικούς μετανάστες, ώστε να μπορούν να ενσωματωθούν ομαλά στη σχολική εκπαίδευση και (προκειμένου για ενηλίκους) στον χώρο εργασίας και ευρύτερα στην κοινωνία.

· Η δυνατότητα απόκτησης πιστοποιητικού Ελληνομάθειας εντός και εκτός Ελλάδας.

· Η παρακολούθηση και υποστήριξη των Εδρών Ελληνικής Γλώσσας και Ελληνικών Σπουδών με προώθηση της ελληνικής σε πανεπιστημιακό επίπεδο και ακαδημαϊκούς κύκλους του εξωτερικού.

· Οργάνωση συστηματικής διδασκαλίας σε όλες τις χώρες και τις ηπείρους όπου υπάρχει ενδιαφέρον. Στήριξη μη κερδοσκοπικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για τη δημιουργία υψηλού επιπέδου δίγλωσσων σχολείων στο εξωτερικό.

· Συνεργασία με τα ΜΜΕ αλλά και αξιοποίηση τους για την ενημέρωση του κοινού ως προς το τι σημαίνει και πως μπορούμε να κάνουμε «ποιοτική» χρήση της γλώσσας (ενημερωτικές εκπομπές, επεξεργασία της γλώσσας των ειδήσεων, κλπ).

· την υποστήριξη παραγωγής ποικίλων μορφών εκπαιδευτικού γλωσσικού υλικού με την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας. Στήριξη της γλώσσας ενεργά, ουσιαστικά και έγκαιρα για μια γενιά που ενημερώνεται από το Διαδίκτυο.

· Η έρευνα για την υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας, των ελληνικών κειμένων (λογοτεχνικών, επιστημονικών, κ.ά.), για τις εκπαιδευτικές γλωσσικές πολιτικές, τη γλωσσική αγωγή, καθώς και για τις μεταφράσεις κειμένων από και προς την ελληνική. Δημοσίευση ερευνητικών πορισμάτων και παραγωγή γλωσσικών εργαλείων για το διαδίκτυο.

· Διοργάνωση εξ αποστάσεως διδασκαλίας, μάθησης και αυτό-εκπαίδευσης στην ελληνική στο πλαίσιο της Δια Βίου Μάθησης.

· Υποστήριξη των σπουδών μετάφρασης και διερμηνείας από / στα Ελληνικά για Έλληνες και ξένους.

· Συνεργασία με προσωπικότητες και φορείς του εξωτερικού για την προώθηση και προβολή της ελληνικής γλώσσας.

Το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας προετοιμάζουν για τις 28 Ιουνίου συνάντηση επιφανών Ελλήνων από την Ελλάδα το εξωτερικό με στόχο ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την εκπόνηση, το συντονισμό και την εφαρμογή της πολιτικής για τη στήριξη και προώθηση της ελληνικής γλώσσας.

Η ανάλογη προετοιμασία για το κείμενο διαβούλευσης έχει ανατεθεί στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας ενώ λαμβάνονται υπόψη προτάσεις και απόψεις σημαντικών προσωπικοτήτων.

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΤΟ ΝΕΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟΝ   Κυρ Μαϊος 30, 2010 1:35 pm

Είναι και η ώρα προχωρημένη. Είμαι και κατασκοτωμένη στην κούραση. Διάβασα και το προηγούμενο άρθρο και πάει, απόκαμα τελείως.

Ω, θεοί! Τι μας περιμένει τους έρμους τους εκπαιδευτικούς;

¶σε τους μαθητές. Θα σεβαστώ ότι το λόγο εκεί τον έχουν οι γονείς τους.

Μα για μας κάποιο δικαίωμα έχουμε θαρρώ να μιλήσουμε.

Πρώτα μας κόβουν το μισθό και μετά μας πετάν το νέο σχολείο.

Αρκεί να διαβάσει κανείς τις εξαγγελίες για να καταλάβει πού θα πάνε τα λεφτά που μας έκοψαν. Τι ακριβώς ήθελαν να κάνουν με τα χρήματα αυτά.

Από 25 ώρες μάθημα στα Πρωτάκια και στα Δευτεράκια, πάμε λέει στις 35 ώρες την εβδομάδα. Σε 800 σχολεία της χώρας.

Για τα Τριτάκια και τα Τεταρτάκια η αύξηση είναι της τάξης των πέντε ωρών την εβδομάδα, από το 30 σήμερα, σε 35.

Και για την Πέμπτη και την Έκτη τάξη έχουμε τρεις ώρες παραπάνω.

Δηλαδή... σε ένα δωδεκαθέσιο σχολείο, που τέτοια προβλέπονται αυτά τα 800 νέου τύπου σχολεία από το Σεπτέμβρη, θα έχουμε συνολικά 72 ώρες επιπλέον.

Με δεδομένο πως ένας εκπαιδευτικός διδάσκει το μέγιστο 25 ώρες εβδομαδιαίως, θα χρειαστούν σχεδόν 3 παραπάνω δάσκαλοι για κάθε δωδεκαθέσιο. Και για τα 800 σχολεία; 2.400 δάσκαλοι;;;

Μα οι διορισμοί έχουν παγώσει! Και οι κακές γλώσσες λένε πως από Σεπτέμβρη θα έχουμε 5 ώρες υποχρεωτικής υπερωρίας όλοι μας.

Κι εκτός από την υπερωρία θα έχουμε και την ... επιμόρφωση. Είτε διαθέτουμε δεξιότητες είτε όχι. Ίσα κι όμοια όλοι μας θα επιμορφωθούμε ως το Δεκέμβρη του 2013 στα του νέου σχολείου. Και οι 150.000 εκπαιδευτικοί.

Και θα πληρωνόμαστε λέει όλοι. Και οι επιμορφωτές και οι επιμορφούμενοι. Πόσα λεφτά; Θα φτάσουν οι περικοπές των μισθών μας;;;

Κι επιτέλους λύθηκε και ποιοι θα διδάσκουν! Και μέλη ΔΕΠ αλλά και δάσκαλοι με αυξημένα προσόντα... Όπως το έχουμε ζήσει στο πετσί μας ήδη τα τελευταία χρόνια. Να μας διδάσκουν συνάδελφοι με λιγότερα προσόντα από τους επιμορφούμενους. Και να γίνεται της κακομοίρας.

Να τους ρωτάς και να καταπίνουν τη γλώσσα τους.

Αυτό θα ξαναζήσουμε;

Και για 180 ώρες;;; Και κάνοντας ταυτόχρονα εφαρμογή στην πράξη και εργασίες και δεν ξέρω τι άλλο;

Τελικά δάσκαλοι ή μαθητές θα είμαστε;

Δηλαδή και με λιγότερα λεφτά και με πολλή περισσότερη δουλειά;

Και με το ασφαλιστικό να προβλέπει δουλειά για 40 χρόνια;

Πόσο νομίζουν ότι μπορούμε να αντέξουμε;

Ναι, θέλουμε επιμόρφωση. Αλλά αληθινή επιμόρφωση. Όχι επιμόρφωση για την επιμόρφωση.

Και θέλουμε και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και επιμόρφωσης. Όχι να μας ξεπατώσουν.

Αμ το άλλο... Που ζητάν να τους καταθέσουμε τις καλές μας πρακτικές; Και με υπόσχεση πως θα αναφέρεται λέει και το όνομά μας!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Αυτό δα έλειπε να μην αναφέρεται. Σε δικό μου πνευματικό δημιούργημα. Σιγά την υπόσχεση! Το αντίθετο θα ήταν κλοπή πνευματικής περιουσίας. Δεν το ξέρουν αυτό;

Ή μήπως δεν ξέρουν ότι για να τους δώσω την περιουσία μου, υλική ή άυλη, πρέπει να με πληρώσουν; Δωρεάν να μοιραστώ τον πνευματικό μου κόπο; Και ενώ μου έχουν πετσοκόψει το μισθό;

Έλεος πια. Τι άλλο θα σκεφτούν για να μας διαλύσουν;

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
Loukia Sofou
Υποπλοίαρχος
Υποπλοίαρχος


Αριθμός μηνυμάτων : 377
Registration date : 10/12/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΤΟ ΝΕΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟΝ   Τρι Ιουν 01, 2010 4:08 am

Eυχόμαστε όπου και να είσαι, να είσαι καλά. Να ξέρεις ότι σε σκεπτόμαστε πάντα με αγάπη.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΤΟ ΝΕΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟΝ   Τετ Ιουν 02, 2010 12:51 pm

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Με το «μαστίγιο» προωθεί το «νέο» σχολείο

Το υπουργείο Παιδείας όρισε τα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία

με «αναμορφωμένο πρόγραμμα» και εισάγει τα Αγγλικά και το μάθημα της Τεχνολογίας από την Α' Δημοτικού!


Το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει, διατάζει και ορίζει τα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία με το «ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα» και κηρύσσει την έναρξη του διαφοροποιημένου σχολείου της «αγοράς». Συγκεκριμένα με ένα έγγραφο (Φ.3/609/60745/Γ1 της 28-5-2010) με την ένδειξη «Απόφαση» και θέμα τον «Ορισμό 800 Δημοτικών Σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα» επιλέγει συγκεκριμένα σχολεία απ' τις παρακάτω περιοχές της χώρας:

36 σχολεία της Α' Αθήνας, 51 της Β' Αθήνας, 61 της Γ' Αθήνας, 48 της Δ' Αθήνας, 60 της Ανατολικής Αττικής, 20 της Δυτικής Αττικής, 34 στον Πειραιά, 17 στην Αιτωλοακαρνανία, 7 στην Αργολίδα, 6 στην Αρκαδία, 2 στην Αρτα, 23 στην Αχαΐα, 6 στη Βοιωτία, 2 στα Γρεβενά, 10 στη Δράμα, 19 στα Δωδεκάνησα, 17 στον Εβρο, 16 στην Εύβοια, 1 στην Ευρυτανία, 3 στη Ζάκυνθο, 1 στην Ηλεία, 9 στην Ημαθία, 20 στο Ηράκλειο, 4 στη Θεσπρωτία, 61 στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, 47 στη Δυτική Θεσσαλονίκη, 9 στα Γιάννενα, 8 στην Καβάλα, 2 στην Καρδίτσα, 2 στην Καστοριά, 4 στην Κέρκυρα, 2 στην Κεφαλονιά, 6 στο Κιλκίς, 13 στην Κοζάνη, 10 στην Κόρινθο, 7 στις Κυκλάδες, 6 στη Λακωνία, 7 στη Λάρισα, 10 στο Λασίθι, 2 στη Λευκάδα, 13 στη Μαγνησία, 10 στη Μεσσηνία, 8 στην Ξάνθη, 7 στην Πέλλα, 11 στην Πιερία, 3 στην Πρέβεζα, 10 στο Ρέθυμνο, 7 στη Ροδόπη, 1 στη Σάμο, 5 στις Σέρρες, 7 στα Τρίκαλα, 6 στη Φθιώτιδα, 2 στη Φλώρινα, 6 στη Χαλκιδική, 12 στα Χανιά, 3 στη Χίο.

Με άλλη απόφαση και την ένδειξη «ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ» (Φ.50/62036/Γ1 της 1-6-2010) ορίζει συγκεκριμένες διαδικασίες για την υλοποίηση των στόχων του, στα 800 σχολεία, αγνοώντας πλήρως τους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, ετοιμάζει έναν ολόκληρο μηχανισμό «ενημέρωσης» για τη «διαφήμιση» του «νέου» σχολείου στους γονείς. Συγκεκριμένα, μέχρι «τις 14 Ιουνίου να πραγματοποιηθούν οι ενημερωτικές συναντήσεις των διευθυντών με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, καθώς και με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων. Στις συναντήσεις είναι απαραίτητη η συμμετοχή του αρμοδίου Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος θα συνεισφέρει στην ενημέρωση των γονέων». Στις «ενημερωτικές» συναντήσεις «να δοθεί το επισυναπτόμενο έντυπο "επιστολή προς τους γονείς", να τονιστεί η παιδαγωγική αναγκαιότητα του νέου ολοήμερου προγράμματος, να αναλυθούν οι στόχοι του» κ.ά.

Διαφοροποιημένο σχολείο αμάθειας

Με μια τρίτη απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου, «καθορίζεται το αναμορφωμένο διδακτικό ωράριο και ωρολόγιο πρόγραμμα των 800 ολοήμερων σχολείων». Το πρόγραμμα αυτό είναι πλήρως προσαρμοσμένο στη λογική των δεξιοτήτων (λίγο αριθμητική, λίγο γλώσσα, λίγο τουριστικά αγγλικά κλπ., χωρίς εμβάθυνση) και της διαθεματικότητας που έχει αποφασίσει η ΕΕ. Σε αυτή τη λογική - και όχι για το «καλό» των μαθητών - προστίθεται μία 1 ώρα γλωσσικού μαθήματος και 1 ώρα Μαθηματικά στις Α' και Β' τάξεις. Επίσης, προστίθεται το μάθημα των Αγγλικών στις Α' και Β' τάξεις, όταν ακόμα το παιδί δεν μπορεί καλά - καλά να μιλήσει τη μητρική του γλώσσα, ενώ το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας για 2 ώρες εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις, άρα και στην Πρώτη Δημοτικού. Στην Ευέλικτη Ζώνη «αναπτύσσονται διαθεματικά προγράμματα με πρωτοβουλία του κάθε εκπαιδευτικού».

Στα 800 δημοτικά σχολεία εισάγεται η διαφοροποίηση, μετά τις 2 το μεσημέρι. Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το υπουργείο, στην προαιρετική ζώνη τα γνωστικά αντικείμενα της «δίωρης απογευματινής απασχόλησης» θα καθορίζονται απ' σύλλογο διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του διευθυντή, «ο οποίος θα συνυπολογίζει τις δυνατότητες της σχολικής μονάδας (ενδιαφέροντα μαθητών, μαθησιακό επίπεδο, προτιμήσεις γονέων, ευελιξία στις ώρες αποχώρησης των μαθητών, υλικοτεχνική υποδομή, πλεονάζουσες ώρες)». Πρόκειται για σοβαρό βήμα διαφοροποίησης στο πρόγραμμα, το οποίο θα επεκταθεί σε όλο το «νέο» σχολείο και στο βασικό πρόγραμμα, με στόχο την κατάργηση του ενιαίου προγράμματος για όλα τα παιδιά. Παράλληλα, η «προαιρετική ζώνη» ανοίγει την πόρτα στις «προσφορές» των επιχειρήσεων, ώστε αργότερα να γίνουν κανόνες στο «νέο» σχολείο.

ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5678694

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
 
ΤΟ ΝΕΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟΝ
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
HOMA EDUCANDUS :: ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΑ :: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ :: ΑΓΩΓΗ-
Μετάβαση σε: