ΠΟΡΤΑΛ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣΦόρουμΠόρταλΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΕικονοθήκηΕγγραφήΣυχνές ΕρωτήσειςΣύνδεση
HOMA EDUCANDUS
ΠΟΡΤΑΛ


ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ. ΜΑΣ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ.
ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΟΥΝ. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΡΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΝΤΟΥΚΑΝΤΟΥΣ...

Μοιραστείτε | 
 

 ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ   Τετ Μαρ 31, 2010 12:02 pm

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ

Η διδασκαλία της Λογοτεχνίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

και το μέλλον της ανάγνωσης


Σάββατο, 17 Απριλίου 2010

Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων

Ακαδημίας 50 - Αμφιθέατρο «Αντώνης Τρίτσης»

9:30 π.μ.-3:00 μ.μ.


Επιστημονική ευθύνη: Κώστας Ακρίβος

Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ σε συνεργασία με το περιοδικό ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ διοργανώνουν ενημερωτική ημερίδα στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50, Αθήνα), το Σάββατο, 17 Απριλίου 2010.

Όσοι κατά καιρούς εμπλέκονται στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας στον χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είτε με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού είτε του μαθητή ή και του γονέα, όλοι ανεξαιρέτως συμφωνούν σε ένα πράγμα: όσο γοητευτική μπορεί να φαντάζει η εν λόγω διαδικασία, τόσες παγίδες αλλά και αποτυχίες κρύβει η έμπρακτη εφαρμογή της ερμηνευτικής προσέγγισης των λογοτεχνικών κειμένων στη σχολική τάξη. Οι λόγοι είναι πολλοί και πρέπει κυρίως να αναζητηθούν στη φιλοσοφία και στους στόχους του μαθήματος, έτσι όπως καθορίζονται από την Πολιτεία μέσω του αναλυτικού προγράμματος για το μάθημα της Λογοτεχνίας.

Σήμερα τα πράγματα έχουν οδηγηθεί σε ακόμη μεγαλύτερο αδιέξοδο. Τα πολλά προβλήματα που σωρεύονται γύρω από τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ?οι τρόποι διδασκαλίας, η επιμόρφωση των καθηγητών, τα σχολικά βιβλία, το ζήτημα της αξιολόγησης-εξέτασης του μαθήματος κ.ά.? επικεντρώνονται στο μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα: οι μαθητές δεν έχουν την ευκαιρία μέσω του μαθήματος να αγαπήσουν τη λογοτεχνία και, το σοβαρότερο απ? όλα, να αποκτήσουν τα εφόδια ώστε να γίνουν επαρκείς αναγνώστες. Το θέμα αυτό αποτελεί και τη βάση του εναγώνιου ερωτήματος: Ποιοι θα είναι οι αυριανοί αναγνώστες; Πόσοι από τους σημερινούς νέους θα περάσουν κάποια στιγμή της ζωής τους το κατώφλι του βιβλιοπωλείου και ποιες θα είναι οι αναγνωστικές τους επιλογές;

Η ημερίδα της 17ης Απριλίου δεν έχει έτοιμες λύσεις. Απλώς προσπαθεί να αναδείξει το πρόβλημα σε όλη του τη διάσταση, να κατονομάσει τις αιτίες της κακοδαιμονίας και παράλληλα να δοκιμάσει να προτείνει καινούργιες ιδέες και πρακτικές.

Μέχρι στιγμής το ενδιαφέρον που έχει δείξει το κοινό σχετικά με την ημερίδα είναι πολύ μεγάλο. Οι συμμετοχές είναι ήδη πάρα πολλές με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί και λίστα αναμονής. Το αυξημένο ενδιαφέρον μάς οδηγεί στη σκέψη να επαναληφθεί η ημερίδα στο προσεχές μέλλον και σε άλλες πόλεις. Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για περισσότερες λεπτομέρειες. Τόσο ο επιστημονικός υπεύθυνος της ημερίδας, κ. Κώστας Ακρίβος, όσο και ο κ. Κώστας Αγγελάκος, διευθυντής του περ. ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, είναι πρόθυμοι να απαντήσουν σε τυχόν απορίες-ερωτήσεις σας.

Ακολουθεί το οριστικό πρόγραμμα της ημερίδας όπως έχει διαμορφωθεί με τις παρεμβάσεις που θα γίνουν από τους συμμετέχοντες.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ


9:30 Προσέλευση ? Εγγραφές

1η συνεδρία: «Σκουριασμένο» μάθημα, νέοι αναγνώστες

10:00?10:20 Κώστας Ακρίβος, φιλόλογος-συγγραφέας

Η Λογοτεχνία στο σχολείο σήμερα: Αμηχανίες και αδιέξοδα, προτάσεις και οράματα

Παρεμβάσεις διάρκειας 5 λεπτών

Ευαγγελία Μπέτα, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας

Μαθητικές Λέσχες Ανάγνωσης: Μήπως μια διέξοδος από το αδιέξοδο;

Σπύρος Κιοσσές, Φιλόλογος-Δρ Νεοελληνικής Λογοτεχνίας

Λογοτεχνία και σχολείο: Ένα αταίριαστο ζευγάρι;

Αναστασία Σκόρδου, φιλόλογος

Διδάσκοντας λογοτεχνία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πώς χάνουμε μελλοντικούς αναγνώστες της λογοτεχνίας και όχι μόνο

Κώστας Στοφόρος, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας βιβλίων για γονείς

Το παιδί και το βιβλίο

10:40?11:00 Κώστας Αγγελάκος, Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο ? Διευθυντής του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Αξιολογώντας την «αξιολόγηση» της λογοτεχνίας στο εξεταστικό περιβάλλον του σημερινού σχολείου. Ανατομία ενός παιδαγωγικού εγκλήματος

Παρέμβαση

Κώστας Λογαράς, φιλόλογος-συγγραφέας

Αξιολογώντας τη λογοτεχνία: Απόλαυση ή καταναγκασμός;

11:10-11:30 Δημοσθένης Κούρτοβικ, συγγραφέας-κριτικός λογοτεχνίας

Ποιος νοιάζεται για τη λογοτεχνία;

Παρέμβαση

Κατερίνα Σχινά, κριτικός λογοτεχνίας-μεταφράστρια

Απόλαυση ή υποχρέωση; Το μάθημα της λογοτεχνίας στα σχολεία

11:40-12:15 Συζήτηση

12:15-12:45 Διάλειμμα


2η συνεδρία: Προϋποθέσεις και προοπτικές για το αύριο της λογοτεχνίας

12:45-13:05 Σοφία Νικολαΐδου, πεζογράφος-φιλόλογος

Διδασκαλία της Λογοτεχνίας και Νέες Τεχνολογίες. Διαδικτυακό σοκολατάκι ή ανάγκη;

Παρεμβάσεις

Βασίλης Παπαθεοδώρου, συγγραφέας

Παιδικό βιβλίο και Νέες Τεχνολογίες: Θεματολογία, εφαρμογές

Νίκος Γκόβας, Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αντ. Αττικής

Το δίκτυο «Λογοτεχνικό Εργαστήριο: Οι μαθητές γράφουν!»

13:15-13:35 Μαρία Τεχνοπούλου, Καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης-Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης

Σχολικές Βιβλιοθήκες: Ένα αναγκαίο «βοήθημα» για το μάθημα της Λογοτεχνίας

Παρεμβάσεις

Κατερίνα Γιωτοπούλου, Φιλόλογος στο ΓΕΛ Νεάπολης Λασιθίου

Η διδασκαλία της λογοτεχνίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ν. Αυστραλίας
Γιώργος Μπαρμπέρης, εκπαιδευτικός-Υπεύθυνος Σχολικής Βιβλιοθήκης

Ο Νίκος Εγγονόπουλος συναντά τον Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στη Σχολική Βιβλιοθήκη

13:45-14:05 Αγάθη Γεωργιάδου, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ανατολικής Αττικής

Η ιεροτελεστία της ανάγνωσης και το δικαίωμα του μαθητή στο όνειρο: Σκέψεις και προτάσεις για τη διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου στο σχολείο

Παρέμβαση

Ασημένια Σαράφη, φιλόλογος

Η διδασκαλία μυθιστορήματος στην Α΄ Λυκείου

14:15-14:45 Συζήτηση

14:45-15:00 Καταληκτικές παρατηρήσεις και συμπεράσματα ? Λήξη

****

Επειδή ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος, θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας. Επομένως, όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν την ημερίδα, πρέπει να δηλώσουν εγκαίρως συμμετοχή, στέλνοντας e-mail με θέμα ΕΠΙΘΥΜΩ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΩ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ στην ηλεκτρονική διεύθυνση pr@metaixmio.gr (κ. Κυριάκος Χαρίτος) και δίνοντας τα προσωπικά τους στοιχεία (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνα επικοινωνίας, e-mail).

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

ΘΑ ΤΗΡΗΘΕΙ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ


_________________________

Αναδημοσίευση από το captainbook.gr

http://www.captainbook.gr/shop/index.php?main_page=wordpress&p=1599

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
 
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
HOMA EDUCANDUS :: ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΑ :: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ :: ΑΓΩΓΗ-
Μετάβαση σε: