ΠΟΡΤΑΛ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣΦόρουμΠόρταλΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΕικονοθήκηΕγγραφήΣυχνές ΕρωτήσειςΣύνδεση
HOMA EDUCANDUS
ΠΟΡΤΑΛ


ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ. ΜΑΣ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ.
ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΟΥΝ. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΡΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΝΤΟΥΚΑΝΤΟΥΣ...

Μοιραστείτε | 
 

 Στοιχίζει ακριβά η "δωρεάν" παιδεία; Τι μου λέτε!!!

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Στοιχίζει ακριβά η "δωρεάν" παιδεία; Τι μου λέτε!!!   Τετ Νοε 25, 2009 1:47 am

Πλημμύρισαν τα μίντια σήμερα με τα στοιχεία της έρευνας της ΓΣΕΕ:

Πανάκριβη η... δωρεάν Παιδεία (25-11-2009) - Antenna

Πανάκριβη η... δωρεάν Παιδεία (25-11-2009) - Pathfinder.gr

Δωρεάν παιδεία... αξίας 13,5 δισ. (25-11-2009) - Imerisia

Οι Ελληνες πληρώνουν ακριβά τη... δωρεάν Παιδεία (25-11-2009) - Βήμα

Αλλά και γκρίνιες για αναποτελεσματικότητα:

ΓΣΕΕ: "Αναποτελεσματικό το εκπαιδευτικό σύστημα" (24-11-2009) - euro2day

Ωραία λοιπόν!

Όλοι αυτοί φαίνεται ζουν εκτός συνόρων και χρειάστηκαν τους κολόμβους της ΓΣΕΕ για να διαπιστώσουν πού βρίσκεται η παιδεία του τόπου.

Όταν τρία χρόνια νωρίτερα οι εκπαιδευτικοί ξεχύθηκαν τσουνάμι στους δρόμους και ζήτησαν ΠΑΙΔΕΙΑ τα μίντια κλαυθμύριζαν για τα παιδιά που μένουν χωρίς μάθημα.

Και η ΓΣΕΕ; Πού ήταν τότε η ΓΣΕΕ; Αγρόν ηγόρασε!!! Λες κι εμείς ζητάγαμε ΠΑΙΔΕΙΑ για τα παιδιά της αστικής τάξης.

Τώρα; Τι άλλαξε τώρα; Φυσικά κυβέρνηση. Ο τόπος άλλαξε κυβέρνηση. Και η ΓΣΕΕ στρώθηκε στη δουλειά. Το τι προετοιμάζει η ηγεσία της πρέπει να είσαι πολύ αφελής για να μην το βλέπεις.

Να στο πω λοιπόν πιο απλά. Τι μας λέει η έρευνα; Πως πληρώνει ο λαός πολλά και η εκπαίδευση δεν κάνει τίποτε. Άρα;

Άρα καιρός να τη φτιάξουμε αυτή την άχρηστη εκπαίδευση. Να τη συμμαζέψουμε και να της βάλουμε τα δυο πόδια σε ένα παπούτσι.

Βλέπε λοιπόν διάλογο και για την παιδεία, εκτός από το ασφαλιστικό. Γιατί αυτός είναι ο νέος τρόπος να περνάνε οι αλλαγές...

Σε πρώτη φάση φροντίζεις να ελέγξεις τα σωματεία και τις ομοσπονδίες. Σε δεύτερη καλείς τους δικούς σου και κάνεις διάλογο! Και μετά εφαρμόζεις τα νέα μέτρα.

Ένα ξεχνάνε. Πως υπάρχει και λαός στη χώρα. Όχι μόνο ηγεσίες. Και παρά το χάλι που πραγματικά έχει φτάσει η παιδεία, ακούει και βλέπει και καταλαβαίνει. Και την απάντησή του θα τη δώσει. Στους δρόμους. Εκεί που πραγματικά οι λαοί δίνουν απαντήσεις και διαλέγονται με τις εξουσίες. Στους δρόμους του αγώνα.

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Στοιχίζει ακριβά η "δωρεάν" παιδεία; Τι μου λέτε!!!   Τετ Νοε 25, 2009 2:54 am

Έγραψα το προηγούμενο σχόλιο διαβάζοντας μόνο τους τίτλους των ειδήσεων που ανέφερα. Επίτηδες.

Κι επίτηδες δεν κατέφυγα στο Ριζοσπάστη. Να μην επηρεαστώ στο ελάχιστο. Και σημειωτέον ότι ο Ριζοσπάστης δεν περιλαμβάνεται στο σύστημα αυτό που έχουμε ενσωματώσει στο πόρταλ του φόρουμ για να βλέπουμε όλες τις πρόσφατες ειδήσεις. Αν και αυτοδιαφημίζεται το εν λόγω σύστημα πως περιλαμβάνει όοοοοοοοολες τις εφημερίδες. Καθώς δεν ξέρω αν φταίει το σάιτ αυτό ή ο Ριζοσπάστης που δε θέλει να περιλαμβάνεται, μένω μόνο στην επισήμανση.

Αφού λοιπόν το έγραψα, πήγα και στο Ριζοσπάστη. Να δω και την άλλη άποψη. Και τη δίνω και σε σας:

http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5374588

Παράθεση :
40.000 μαθητές το χρόνο «εγκαταλείπουν» το σχολείο!

Τα δραματικά στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ έδωσαν αφορμή σε ΓΣΕΕ και υπουργό Παιδείας να μιλήσουν για διαφοροποίηση του σχολείου...

Κάθε χρόνο 40.000 μαθητές αναγκάζονται να σταματήσουν το σχολείο, ενώ κάθε χρόνο οι δαπάνες των νοικοκυριών για τη «Δημόσια και Δωρεάν» Εκπαίδευση φθάνουν τα 4.371,3 εκατ. ευρώ! Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν απ' την έρευνα του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ. Με αφορμή την παρουσίαση στοιχείων αυτού του πραγματικού προβλήματος, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γ. Παναγόπουλος και η υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου ...ξανασυμφώνησαν για τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, οι οποίες οδηγούν στη διαφοροποίηση του σχολείου και προετοιμάζουν το σχολείο της αγοράς.

Μάλιστα, στην ομιλία του ο Γ. Παναγόπουλος μίλησε για «ενεργοποίηση της ντόπιας κοινωνίας των πολιτών», σπεύδοντας να εξηγήσει ότι μέσα στους πολίτες εννοεί «φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης» και «εταίρους». Για όποιους δεν κατάλαβαν πρόκειται για την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για το σχολείο που θα χρηματοδοτείται και θα ρυθμίζεται απ' τους τοπικούς φορείς, μεταξύ αυτών και τις επιχειρήσεις.

Η Αννα Διαμαντοπούλου επανέλαβε πλευρές του σχεδιασμού της κυβέρνησης όπως η διαφοροποίηση της εκπαίδευσης, η νομιμοποίηση κάθε λογής «πτυχίου» από τα διάφορα μαγαζιά της εκπαίδευσης μέσω της πιστοποίησης κ.ά.

Την ίδια ώρα οι μαθητές απ' τα λαϊκά στρώματα είναι αυτοί που πλήττονται περισσότερο, σύμφωνα και με την έρευνα του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ (αναφερόμενη στα έτη 2005- 2007). Ενδεικτικό είναι ότι η λεγόμενη σχολική διαρροή έφτανε τους 40.430 μαθητές το 2005, τους 40.711 το 2006 και τους 37.206 το 2007! Η ...ένδειξη «διέκοψαν αδικαιολόγητα» την εκπαίδευση (το «αδικαιολόγητα» μια απαράδεκτη έκφραση για μαθητές που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο κατά κύριο λόγο για οικονομικούς και κοινωνικούς λόγους) κάνει «θραύση» στους μαθητές των ΤΕΕ: 15,5% των μαθητών των ΤΕΕ αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο! Το αντίστοιχο ποσοστό για το Λύκειο είναι 2,3%, για το Γυμνάσιο είναι 4,1% και για το Δημοτικό 0,6%!

Χαρακτηριστικά είναι επίσης τα στοιχεία για την Παιδεία. Οι ετήσιες δαπάνες των νοικοκυριών για την εκπαίδευση εκτιμάται ότι φθάνουν τα 4.371,3 εκατ. ευρώ. Τα 1.345,9 εκατ. ευρώ δίνονται για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο - Λύκειο - ΤΕΕ). Απ' αυτά τα 762,3 εκατ. ευρώ πάνε σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα, ενώ τα 346,9 εκατ. ευρώ σε ξένες γλώσσες. Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δίνονται 1.441,8 εκατ. ευρώ απ' το οποία το 1.001,9 εκατ. ευρώ δίνεται «για σπουδές στο εσωτερικό»...

Η ελληνική οικογένεια δίνει το 5,09% των μηνιαίων δαπανών της «σε αγαθά και υπηρεσίες εκπαίδευσης».

Τι σας έλεγα;

Ο μηχανισμός είναι παλιός και γνωστός σε όσους ασχολούνται με το ζήτημα. Σ' αυτούς ειδικά που από τον καιρό της προηγούμενης κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, την κυβέρνηση του κ. Σημίτη, είχαν βγει στους δρόμους και ζήτηγαν αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Και ποια απάντηση εισέπραξαν από τον τότε πρωθυπουργό;

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=75&artid=86069&dt=23/02/1997

Παράθεση :
«Είμαι μία από τους χιλιάδες απεργούς εκπαιδευτικούς, από αυτούς που τόσο άστοχα τα επίσημα χείλη χαρακτήρισαν «παίκτες του καζίνου». Νιώθω την αδικία να με πνίγει και την έντονη επιθυμία να απαντήσω με στοιχεία στην προσβολή αυτή.

Εμείς, που σήμερα απεργούμε, δεν είμαστε «οι παίκτες», είμαστε απλά και μόνο τα «πιόνια» στο ανίερο παιχνίδι των πολιτικών που αποσκοπεί ( ; ) στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και αδιαφορεί παγερά για τον παράγοντα άνθρωπο.

Χιλιάδες από εμάς, τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αναγκαστήκαμε να σπουδάσουμε δύο επαγγέλματα. Η ανεργία μάς ανάγκασε να εγκαταλείψουμε το πρώτο και να ξανακαθήσουμε στα θρανία για να γίνουμε δάσκαλοι. Η διαδικασία αυτή δεν ήταν ανώδυνη, αφενός μας επιβάρυνε οικονομικά και αφετέρου μας έφθειρε ψυχολογικά. Είναι και αυτή μια διεθνής πρωτοτυπία της χώρας μας, οι δάσκαλοι να διαθέτουν πτυχία νομικής, φαρμακευτικής, οικονομικών επιστημών, υπομηχανικών, ακόμη και σχολών Εμπορικού Ναυτικού.

Σε αυτή την άτυχη γενιά ανήκω και εγώ. Ανθυποπλοίαρχος στα νιάτα μου, ταξίδεψα με γκαζάδικα ως τα πέρατα του κόσμου, δαμάζοντας τα κύματα και τις δυσκολίες του επαγγέλματος. Τη δουλειά μου τη λάτρευα. Δεν ήθελα να την εγκαταλείψω. Με τσάκισε όμως η θύελλα της ανεργίας που έπληξε τους ναυτεργάτες το 1982. Ως ιερά κειμήλια κρατώ στο αρχείο μου τα αποδεικτικά του αγώνα που τότε δώσαμε διεκδικώντας το δικαίωμα στη δουλειά. Μέλος της συντονιστικής επιτροπής ανέργων, πορεύτηκα με χιλιάδες άλλους από τον Πειραιά ως τη Βουλή (εκεί όπου και σήμερα πορεύομαι, με τους νέους μου συναδέλφους, ζητώντας και πάλι μια θέση στον ήλιο...).

Η νεαρή τότε σοσιαλιστική κυβέρνηση, προσπαθώντας να λύσει το πρόβλημα της ανεργίας, όχι μόνο των ναυτεργατών αλλά και πολλών άλλων κλάδων, άνοιξε διάπλατα τις πόρτες των Παιδαγωγικών Ακαδημιών (όπως σήμερα επιχειρεί να κάνει με τα πανεπιστήμια). Οχι μόνο εγώ αλλά και χιλιάδες άλλοι άνεργοι γίναμε τότε πιόνια στα χέρια των πολιτικών και αλλάξαμε... επάγγελμα (όχι όμως και ζωή).

Δεκαπέντε χρόνια αργότερα βρισκόμαστε στο ίδιο σημείο, απέξω από τη Βουλή, να ζητάμε από τους ίδιους ανθρώπους τα ίδια που ζητούσαμε και τότε, αξιοπρεπείς όρους διαβίωσης. Προσωπικά, στα χρόνια που πέρασαν έκανα ό,τι περνούσε από το χέρι μου για να βοηθήσω στην ανάπτυξη της χώρας μου. Εδωσα την ψυχή μου στην εκπαίδευση χωρίς να αναλογιστώ κόπους και θυσίες. Παράλληλα αξιοποίησα κάθε δυνατότητα για επιμόρφωση, δύο χρόνια στο Μαράσλειο Διδασκαλείο και ένα στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, όπου ειδικεύτηκα σε θέματα παιδαγωγικής έρευνας.

Οταν όμως γύρισα το 1995 στην τάξη, χρειάστηκα τη βοήθεια ψυχιάτρου για να σταθώ στα πόδια μου. Αισθανόμουν το σχολείο να με πνίγει. Η αδιαφορία και η ανοργανωσιά, η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, τα ξεπερασμένα προγράμματα τύλιγαν θηλιά στο λαιμό μου. Η τριετής επιμόρφωση δεν στάθηκε ικανή να τη λύσει. Αντίθετα. Η ψυχή μου τώρα αγρικούσε πικρότερα «τι έχασε, τι έχει, τι της πρέπει».

Ο γιατρός με βοήθησε να αντέξω και να συνεχίσω τη δουλειά μου. Τούτες όμως τις τελευταίες ημέρες νιώθω και πάλι την υπομονή μου να εξαντλείται, το ποτήρι της οργής και της αγανάκτησης να ξεχειλίζει επικίνδυνα. Η απεργία μας δεν φαίνεται να συγκινεί κανέναν. Στα αιτήματά μας απαντούν με ύβρεις και εκβιασμούς. Ταυτόχρονα, τα χαμένα μεροκάματα ξεθώριασαν το μοναδικό μου όνειρο...

Οχι, δεν θέλω να αλλάξω το μικρό παλιό μου Yugo, ούτε να βάψω το σπίτι μου, που δέκα χρόνια άβαφτο έχει γίνει γκρίζο. Δεν με πειράζει και ο σπασμένος καναπές στο σαλόνι. Και από ρούχα μού φτάνουν δύο τζιν και μερικά φτηνά πουλόβερ. Αυτό που διακαώς επιθυμώ είναι ένα... κομπιούτερ. Από αυτά που εκατοντάδες έχουν οι εφορίες και που στα δημοτικά δεν υπάρχει ούτε ένα για δείγμα. Στην αυγή του 2000 είναι αδύνατον να κάνω τη δουλειά μου χωρίς αυτό. Ευλαβικά μάζευα τις δεκάρες από τον μισθό μου. Λογάριαζα πως με τις υπερωρίες θα κατάφερνα ως το τέλος της χρονιάς να το αποκτήσω. Τις υπερωρίες όμως μας τις έκοψαν. Ηρθε και η απεργία και οι ελπίδες μου εξανεμίστηκαν εντελώς. Για χάρη του εκσυγχρονισμού, μου λένε, πρέπει να γυρίσεις στη δουλειά σου και να συνεχίσεις με τα ίδια προπολεμικά εφόδια: την κιμωλία και τον μαυροπίνακα!

Αυτοί είμαστε οι άνθρωποι που καθημερινά διαδηλώνουμε έξω από τη Βουλή και που πεισματικά αρνούμαστε να γυρίσουμε στα σχολεία μας. Το πείσμα μας δεν έχει να κάνει με καζίνα και τζόγο, είναι ένα πείσμα που το 'θρεψαν χρόνια και χρόνια αδικίας, διπλής αδικίας για πολλούς από μας που η ανεργία μάς έκανε δασκάλους και που η σημερινή κατάντια του νέου μας επαγγέλματος μας έχει φέρει στο χείλος του γκρεμού αναζητώντας λύσεις στα τρισάθλια οικονομικά μας και στο πνιγηρό κλίμα που επικρατεί στη δουλειά μας.

Η απεργία μας δεν είναι τζόγος, δεν είναι παιχνίδι ανταγωνισμού. Για μας είναι αγώνας επιβίωσης και ως εκ τούτου δεν έχουμε περιθώρια για υποχωρήσεις. Για την κυβέρνηση, όμως, φαίνεται πως είναι κάτι άλλο. Ειλικρινά λυπάμαι που δεν μπορούν (ή δεν θέλουν) να καταλάβουν».

Κι ενώ εμείς αυτά λέγαμε, και επώνυμα, κάποιοι άλλοι φρόντιζαν να διοργανώσει η χώρα ολυμπιακούς αγώνες. Πόσα χρήματα ξοδεύτηκαν για την Ολυμπιάδα; Και τι εισπράξαμε τελικά ως χώρα από όσα μας έταζαν;

Θα μου πείτε εισέπραξαν οι εργολάβοι. Και οι παρατρεχάμενοι. Επισήμως ή ανεπισήμως. Ε, λοιπόν, ας πάνε σ' αυτούς να τα πάρουν. Και να τα δώσουν σε αυτούς που ανήκουν. Στους εργαζόμενους.

Διότι δεν είναι μόνο τα λεφτά για την παραπαιδεία που πληρώνουν οι εργαζόμενοι. Είναι και όλα τα άλλα που τους παίρνουν με έμμεσους ή άμεσους φόρους. Αυτοί παράγουν και άλλοι χαίρονται τον πλούτο της χώρας. Τον χαίρονται και τον διανέμουν όπως τους βολεύει καλύτερα. Φροντίζοντας πάντα να έχουν και τους εργατοπατέρες ευχαριστημένους. Πώς αλλιώς θα προωθήσουν τα σχέδιά τους;

Είναι οι ίδιοι εργατοπατέρες που μας γύρισαν πίσω στα σχολεία το 97, και οι ίδιοι που μας κατέβασαν σε απεργία εντυπώσεων το φθινόπωρο του 2006. Απεργία έξι εβδομάδων. Και στο τέλος; Τζίφος... Μείον 2000 ευρώ το προσωπικό ταμείο του καθενός μας και κέρδος 17,5 ευρώ το μήνα!! Κι αυτά ακαθάριστα.

Και να θυμίσω πως εκείνη η απεργία ζητούσε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τα 176 ευρώ επίδομα που η προηγούμενη κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ είχε στερήσει από τους εκπαιδευτικούς, ενώ τα έδωσε σε όλους σχεδόν τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους. Γιατί οι εκπαιδευτικοί ήμασταν, έλεγαν, πολλοί. Και δεν αντέχει το ταμείο του κράτους. Και γιατί τότε η χώρα ετοίμαζε ολυμπιακούς αγώνες και ταραταντζούμ "αρχαίο πνεύμα αθάνατο".

Μόνο που το φουκαριάρικο το πνεύμα έμεινε στα χαρτιά. Κι αντί για αγνούς αγώνες είχαμε το σπυρί που έσκασε και μας γέμισε με το πύον του και τις αποκαλύψεις για ντόπες στους σούπερ αθλητές μας.

Όπως είχαμε στη συνέχεια τα ολυμπιακά έργα να μετατρέπονται σε σκουπιδότοπους... Χρήματα πεταμένα και ιδρώτας του λαού ξοδεμένος άσκοπα.

Γι' αυτό και είναι αδύνατον να μας πείσουν τώρα πως νοιάζονται και καλά για τον ιδρώτα που ο ίδιος λαός πληρώνει για την παιδεία των παιδιών του. Αλλού είναι ο στόχος. Ο ίδιος στόχος που τραγούδησε η Κατερίνα Γώγου:

"Στο μυαλό είναι ο στόχος. Το νου σου, ε!"

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΔΙΩΝΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 881
Location : Όπου γη και πατρίς
Registration date : 31/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Στοιχίζει ακριβά η "δωρεάν" παιδεία; Τι μου λέτε!!!   Τετ Νοε 25, 2009 7:16 am

Επειδή η δωρεάν παιδεία στοιχίζει ακριβά (στους γονείς στοιχίζει, μην ξεχνιόμαστε ποιος πληρώνει το πάπλωμα) γι' αυτό στην ίδια έρευνα εκθειάζονται τα ιδιωτικά σχολεία;

Διάβασα πως οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων έχουν επιδόσεις που απέχουν παρασάγγας από τις επιδόσεις των μαθητών των δημόσιων σχολείων:

http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/557572/Article.aspx

Παράθεση :
Ως προς τον μαθητικό πληθυσμό παρατηρούνται σημαντικές διαφορές μεταξύ του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Οι μαθητές του ιδιωτικού τομέα εμφανίζονται με σημαντικά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με εκείνους του δημοσίου. Για το 2007, το ποσοστό των μαθητών με καλή επίδοση («Άριστα» και «Καλά») των δημοσίων ημερησίων σχολείων είναι 33,3%, ενώ των ιδιωτικών 56,5%. Επίσης, οι μαθητές του ιδιωτικού τομέα δεν φαίνεται να διακόπτουν τη φοίτησή τους στο βαθμό που παρατηρείται στον δημόσιο τομέα. Έτσι, για το 2007, το ποσοστό των μαθητών που διέκοψαν αδικαιολόγητα τη φοίτησή τους από τα δημόσια ημερήσια λύκεια είναι 1,6%, ενώ των ιδιωτικών 0,2%.

Μας δουλεύουν; Ή είναι τελείως άσχετη με το ζήτημα της σχολικής επίδοσης;

Πώς μπορούν να συγκρίνουν δυο δείγματα που έχουν τεράστια διαφοροποίηση στους παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση;

Είναι το σχολείο, δημόσιο ή ιδιωτικό, που διαμορφώνει καθοριστικά την επίδοση ή πλήθος άλλων παραγόντων ανάμεσα στους οποίους και το μορφωτικό και βιωτικό επίπεδο της οικογένειας;

Ποιοι στέλνουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά και ποιοι στα δημόσια;

Ξέρετε για παράδειγμα πολλούς μεροκαματιάρηδες απόφοιτους δημοτικού που στέλνουν τα παιδιά τους στο ιδιωτικό; Ή γνωρίζετε πού φοιτούν τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών;

Παλιότερα γινόταν πολύς λόγος στην αγωγή για τις ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. Αργότερα η επιστημονική γνώση οδήγησε στο νέο όρο "ίσες δυνατότητες επιτυχίας". Δεν είναι παιχνίδι λέξεων αν και χρειάζεται κανείς να γνωρίζει καλά τη γλώσσα για να καταλάβει τη διαφορά, όπως χρειάζεται να ξέρει τα μυστικά της επιστημονικής έρευνας για να οδηγηθεί σε ορθά συμπεράσματα από τα αποτελέσματά της και επιπλέον - στη συγκεκριμένη περίπτωση - να είναι ενημερωμένος για τους παράγοντες που επιδρούν στην επιτυχία ή την αποτυχία ενός μαθητή.

Το σχολείο τότε μόνο θα μπορέσει να επιτελέσει σωστά το ρόλο του, όταν εκλείψουν οι ανισότητες στην κοινωνία. Τι μπορεί δηλαδή να κάνει το σχολείο όταν ο μαθητής γυρνά στο σπίτι και δε βρίσκει να τον περιμένει ούτε μάνα ούτε πατέρας; Όταν οι γονείς του τρέχουν για το μεροκάματο από τα χαράματα μέχρι τη νύχτα;

Ή όταν η ανεργία έχει θρονιαστεί στο σπιτικό του και σκοτεινιάζει το συναισθηματικό του ορίζοντα;

Πολλά θα μπορούσε κανείς να πει στον τομέα αυτό και πολλά να διαβάσει στα εγχειρίδια της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης. Αξιόλογες και οι αναφορές των γλωσσολόγων στο ζήτημα αυτό. Η γλώσσα που μιλιέται στο σπίτι του κάθε παιδιού επηρεάζει σημαντικά την επίδοσή του στο σχολείο. Και δεν εννοώ μόνο το αν είναι ελληνικά, αλβανικά ή βουλγάρικα. Εννοώ και την ποιότητα του γλωσσικού κώδικα. Τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων ξεκινάνε το σχολείο με ένα τεράστιο πλην, καθώς ο γλωσσικός τους κώδικας είναι φτωχός. Ακόμη πιο πίσω βρίσκονται τα τσιγγανάκια, τα αλβανάκια κλπ. που δε διαθέτουν καν το γλωσσικό κώδικα.

Φυσικά η κατάσταση αυτή επηρεάζει και το επίπεδο ολόκληρης της τάξης όταν ο αριθμός των παιδιών που έχουν τέτοια προβλήματα είναι μεγάλος. Και στα δημόσια σχολεία ενίοτε είναι τεράστιος αυτός ο αριθμός. Αλλά ακόμη κι εκεί δε χρειάζεται να είσαι ειδικός ερευνητής για να διαπιστώσεις σε ποιο βαθμό επηρεάζει το οικογενειακό περιβάλλον την επίδοση στο σχολείο. Αρκεί να προσέξεις ποιοι μαθητές συνήθως αριστεύουν. πχ το επάγγελμα των γονιών και το μορφωτικό τους επίπεδο. Επιστήμονες οι γονείς; Άριστος συνήθως ο μαθητής. Εργάτες οι γονείς; Στα κατώτερα βαθμολογικά στρώματα το παιδί.

Βεβαίως υπάρχουν και εξαιρέσεις, ίσα ίσα όμως για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Έτσι το να εκθειάζουν τώρα τα ιδιωτικά σε βάρος των δημοσίων σχολείων χωρίς άλλα σχόλια, καταντά εκ του πονηρού. Μια πονηριά που ξεγυμνώνεται από άλλα - παράλληλα - δημοσιεύματα του τύπου για την αλλαγή διαθέσεων της κυβέρνησης απέναντι στα κολέγια. Τάχα θα έπαιρναν πίσω τις άδειες. Να όμως που τώρα στις σελίδες των εφημερίδων εμφανίστηκε ο μπαμπούλας του προστίμου που θα μας επιβάλει η Ένωση αν δεν εναρμονιστούμε με τις κοινοτικές οδηγίες.

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=301193&dt=25/11/2009

Τάχα λοιπόν νοιάζονται για το τι πληρώνει ο έλληνας για παιδεία των παιδιών του και από την άλλη αρνούνται να πάρουν ξεκάθαρη θέση ενάντια σε κάθε μορφή ιδιωτικής εκπαίδευσης. Έτσι η πλουτοκρατία συνεχίζει να στέλνει τα παιδιά της στα "καλά" και επί πληρωμή σχολεία και ο λαουτζίκος στερείται και τα απαραίτητα προς το ζην για να εξασφαλίσει στα δικά του παιδιά τουλάχιστον μέσα από τα φροντιστήρια κάποια εφόδια για τη ζωή τους. Αυτή είναι η αλήθεια που βιώνουμε. Ο ταξικός προσανατολισμός της εκπαίδευσης. Αυτή είναι η πραγματική πηγή της διαφοροποίησης κι εκεί στηρίζεται ο αναπαραγωγικός χαρακτήρας του εκπαιδευτικού συστήματος.

_________________
ΜΕΤΡΟ ΤΑΞΗ ΚΛΙΤΟΤΗΤΑ
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://diwni.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Στοιχίζει ακριβά η "δωρεάν" παιδεία; Τι μου λέτε!!!   Τετ Νοε 25, 2009 8:56 am

ΔΙΩΝΗ έγραψε:
Μας δουλεύουν; Ή είναι τελείως άσχετη με το ζήτημα της σχολικής επίδοσης;

Πώς μπορούν να συγκρίνουν δυο δείγματα που έχουν τεράστια διαφοροποίηση στους παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση;

Είναι το σχολείο, δημόσιο ή ιδιωτικό, που διαμορφώνει καθοριστικά την επίδοση ή πλήθος άλλων παραγόντων ανάμεσα στους οποίους και το μορφωτικό και βιωτικό επίπεδο της οικογένειας;

[...]

Το σχολείο τότε μόνο θα μπορέσει να επιτελέσει σωστά το ρόλο του, όταν εκλείψουν οι ανισότητες στην κοινωνία. Τι μπορεί δηλαδή να κάνει το σχολείο όταν ο μαθητής γυρνά στο σπίτι και δε βρίσκει να τον περιμένει ούτε μάνα ούτε πατέρας; Όταν οι γονείς του τρέχουν για το μεροκάματο από τα χαράματα μέχρι τη νύχτα;

Ή όταν η ανεργία έχει θρονιαστεί στο σπιτικό του και σκοτεινιάζει το συναισθηματικό του ορίζοντα;

Πολλά θα μπορούσε κανείς να πει στον τομέα αυτό και πολλά να διαβάσει στα εγχειρίδια της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης. [...]

Έτσι το να εκθειάζουν τώρα τα ιδιωτικά σε βάρος των δημοσίων σχολείων χωρίς άλλα σχόλια, καταντά εκ του πονηρού.

Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Τουλάχιστον όσον αφορά το κείμενο της επίσημης έκθεσης. Άλλο τι διαλέξανε να δημοσιεύσουν τα μίντια.

Για να μην υπάρχει παραπληροφόρηση, κάντε κλικ εδώ:

http://www.kanep-gsee.gr/

για να διαβάσετε από πρώτο χέρι όλα τα σχετικά ντοκουμέντα.

Άλλο να διαφωνούμε με κάτι και άλλο να παραπληροφορούμε...

Παραθέτω χαρακτηριστικά το ακόλουθο απόσπασμα από την έκθεση:

Παράθεση :
Το ότι υπάρχουν εκπαιδευτικές ανισότητες στη χώρα, αλλά και σε κάθε άλλη, δεν αποτελεί είδηση. Το ότι όμως η εθνική εκπαιδευτική πολιτική, ακόμα και όταν υλοποιείται με τον αυ-τό τρόπο σε όλες τις περιοχές, αδικεί κατάφορα τις περιοχές που μειονεκτούν δεν έχει αναδειχθεί ποτέ, ώστε να επηρεάσει ουσιαστικά το σχεδιασμό και την άσκηση της ίδιας της εθνικής και περιφερειακής πολιτικής. Μιας πολιτικής που οφείλει να εξειδικεύει, να ιε-ραρχεί, να προτάσσει, να στηρίζει, να επιμορφώνει όλους, αλλά ταυτόχρονα -μαζί με την τοπική κοινωνία- οφείλει να επικεντρώνεται κατά ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ σε εκείνες τις περι-οχές που οι ποιοτικοί και ποσοτικοί δείκτες υστερούν σημαντικά.

Η ανάδειξη της γεωγραφίας των ανισοτήτων στην εκπαίδευση, ο συσχετισμός του κοινω-νικού αποκλεισμού στην πρόσβαση σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, με τους δείκτες οικονομικής και πολι-τιστικής ανάπτυξης, η σύνδεση της σχολικής αναποτελεσματικότητας με τη διαφαινόμενη απαξίωση της γνώσης, αποτελούν μερικά και μόνο από τα ευρήματα της σημαντικής αυ-τής έρευνας του ΚΑΝΕΠ. Δυστυχώς οι κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση αφορούν ολόκληρες περιοχές της χώρας –ακόμα και μέσα στο Λεκανοπέδιο Αττικής- και συνδέο-νται με περιφερειακές, οικονομικές αλλά και μορφωτικές και πολιτισμικές ανισότητες.

Τα χαμηλά οικονομικά αλλά και μισθοσυντήρητα στρώματα πλήττονται κατά κόρον από την ύπαρξη των ανισοτήτων αυτών με αποτέλεσμα οι «γκρίζες ζώνες της εκπαίδευσης» να αποκαλύπτουν τη «γκρίζα πραγματικότητα» μιας ολόκληρης κοινωνίας.

Η Γ.Σ.Ε.Ε τοποθετώντας στο προσκήνιο της πολιτικής την τοπική κοινωνία πιστεύει α-κράδαντα στη δύναμη της εκπαίδευσης ως θεμελιώδους παράγοντα ανάπτυξης και δημι-ουργικής αναμόρφωσης της ελληνικής κοινωνίας. Θεωρεί βασική της αρχή την αξία του κοινωνικού διαλόγου ως μέσου σύνθεσης και διαμόρφωσης πολιτικών οι ο-ποίες θα συμβάλουν στη συρρίκνωση των κοινωνικών ανισοτήτων, στην προά-σπιση του δημόσιου χαρακτήρα της μόρφωσης, στην ενίσχυση των κοινωνικά ευ-παθών περιοχών και ομάδων του πληθυσμού. Η παιδεία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο και η πολιτική συναίνεση στη χάραξη στρατηγικής αποτελεί αναγκαίο προαπαιτούμενο. Με γνώμονα πάντα την έρευνα και την τεκμηρίωση απαιτείται μια εθνική πολιτική για την παιδεία χωρίς μικροψυχία και μικροκομματικά κατάλοιπα του παρελθόντος.

Η Γ.Σ.Ε.Ε, ως συλλογικός φορέας εκπροσώπησης των εργαζομένων, των πολιτών της μισθωτής εργασίας, θα στηρίξει με όλες τις δυνάμεις της τη δημιουργία ενός νέου εκπαι-δευτικού οράματος για την ελληνική κοινωνία.

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Στοιχίζει ακριβά η "δωρεάν" παιδεία; Τι μου λέτε!!!   Τετ Νοε 25, 2009 9:40 am

Ας δούμε και το εξώφυλλο της έρευνας που αποτυπώνει τις λεγόμενες γκρίζες ζώνες:



Διαβάζοντας κανείς αναλυτικά την έκθεση της ΓΣΕΕ, μπορεί να πληροφορηθεί με πολλές λεπτομέρειες για τις διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις διάφορες γεωγραφικές περιοχές της Ελλάδας.

Από κει και πέρα το να κάνεις κριτική στην έρευνα απαιτεί σίγουρα γνώσεις και δεν μπορεί να γίνει στο πόδι.

Θα δώσω ένα παράδειγμα. Προσέξτε παρακαλώ τα Δωδεκάνησα στο χάρτη. Είναι γκρίζα. Προσωπικά δεν κατάγομαι από κει όμως για δεκαετίες επισκέπτομαι ένα μικρό νησί των Δωδεκανήσων, την Αστυπάλαια.

Γνωρίζοντας λοιπόν πρόσωπα και πράγματα, λέω ότι στην Αστυπάλαια οι γονείς που τα παιδιά τους πλησιάζουν στην κρίσιμη ηλικία να δώσουν πανελλήνιες αναγκάζονται να τα στέλνουν ή στο πλησιέστερο μεγάλο νησί ή και στην Αθήνα. Τα παιδιά έρχονται φιλοξενούμενα σε συγγενείς ή και οικότροφα σε ιδρύματα και όταν έρθει η ώρα δίνουν εξετάσεις μαζί με τον υπόλοιπο μαθητικό πληθυσμό της περιοχής που φιλοξενούνται.

Το αναφέρω αυτό γιατί είδα στην έκθεση να λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός μορίων που οι μαθητές κάθε περιοχής πήραν στις πανελλαδικές εξετάσεις και με βάση αυτό τον αριθμό να βγαίνουν συμπεράσματα για το αν η περιοχή υπερτερεί ή υστερεί εκπαιδευτικά.

Ούτως ή άλλως αυτός ο αριθμός είναι προβληματικός για να βγάλει κανείς στέρεα συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος ή όχι. Πολύ δε περισσότερο στο να γίνουν συγκρίσεις ανάμεσα σε περιοχές.

Δυστυχώς και η περιοχή στην οποία προτίθεμαι να εργαστώ από του χρόνου, η Θεσπρωτία, ανήκει στα γκρίζα...

Το τι φταίει όσο και αν δεν είναι εύκολο να το πει κανείς χωρίς επισταμένη έρευνα, μπορεί όμως να το υποθέσει γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες του τόπου. πχ Θα εστιάσω στο θέμα των μεταφορών. Θέμα για το οποίο έχουμε δώσει αρκετούς αγώνες εκεί πάνω και λύση δε βρέθηκε.

Από τον καιρό που έγινε η Εγνατία, περιορίστηκαν δραματικά τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ από τον παλιό δρόμο. Έτσι τα περισσότερα χωριά της περιοχής βιώνουν μια απομόνωση από τα αστικά κέντρα που δεν τη βίωναν ούτε στα χρόνια του 60.

Τι συμβαίνει λοιπόν εκεί με τους μαθητές; Και υπόψην ότι ακόμη και τα παιδιά του δημοτικού πρέπει να διανύουν χιλιόμετρα για να πάνε σχολείο, καθώς ο τόπος έχει ερημώσει και μόνο στα μεγάλα χωριά υπάρχει δημοτικό. Φανταστείτε τι γίνεται με τα παιδιά του γυμνασίου και του λυκείου.

Ό,τι σχολεία και να φτιάξουν στη Θεσπρωτία, αν δε λύσουν το θέμα της μεταφοράς των μαθητών από το σπίτι στο σχολείο, δεν πρόκειται να καρποφορήσουν.

Χρειάζονται γενικότερα μέτρα στήριξης των αδικημένων περιοχών της Ελλάδας και τα μέτρα αυτά απαιτούν γενναία χρηματοδότηση εκ μέρους της πολιτείας. Θα υπάρξει;

Γιατί ακόμη και αν γίνουν τα σχολεία αυτών των περιοχών πρότυπα, θα συνεχίσει η ερήμωση και η διαρκής μετακίνηση προς τις πιο ευνοημένες περιοχές. Οπότε δώρον άδωρο.

Προσωπικά έλαβα την απόφαση να γυρίσω στον τόπο μου ακριβώς γιατί με πονά πολύ η κατάσταση αυτή. Δε νομίζω ότι πρέπει να μένουμε στα λόγια και να ασκούμε κριτική και μόνο αλλά και σε προσωπικό επίπεδο να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αλλάξει η κατάσταση που μας πληγώνει και δεν αρμόζει σ' αυτή τη χώρα που γέννησε κάποτε τον πολιτισμό που θαυμάζει σήμερα ολόκληρη η ανθρωπότητα.

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΗΡΑΚΛΗΣ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 421
Registration date : 31/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Στοιχίζει ακριβά η "δωρεάν" παιδεία; Τι μου λέτε!!!   Τετ Νοε 25, 2009 9:53 am

Θα συμφωνήσω ότι η κριτική δεν πρέπει να γίνεται στο πόδι.

Εξάλλου ποιος σας είπε ότι δε θέλουν να ξέρουν την κατάσταση εκείνοι που έκαναν την έρευνα ή να μην την ξέρει και ο λαός;

Θα δει ο άλλος πως η περιοχή του είναι γκρίζα, θα τα βάλει κάτω, και αν έχει τρόπο θα φύγει για άλλες πολιτείες. Έτσι δεν είναι; Εκτός, Δανάη, αν έχει σύνδρομο μαζοχισμού.

_________________
"Σκαιός και άγροικός ειμι την σκάφην σκάφην λέγων."
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Στοιχίζει ακριβά η "δωρεάν" παιδεία; Τι μου λέτε!!!   Τετ Νοε 25, 2009 2:05 pm

ΗΡΑΚΛΗΣ έγραψε:

Θα δει ο άλλος πως η περιοχή του είναι γκρίζα, θα τα βάλει κάτω, και αν έχει τρόπο θα φύγει για άλλες πολιτείες. Έτσι δεν είναι; Εκτός, Δανάη, αν έχει σύνδρομο μαζοχισμού.


σου αφιερώνω λίγο από το "γκρίζο" μας

για να μαζοχιστείς κι εσύ

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΔΙΩΝΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 881
Location : Όπου γη και πατρίς
Registration date : 31/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Στοιχίζει ακριβά η "δωρεάν" παιδεία; Τι μου λέτε!!!   Τετ Νοε 25, 2009 2:19 pm

βάλε και καμιά χειμωνιάτικη φωτογραφία...

δε θα είναι συνέχεια καλοκαίρι

να σε δω τι θα κάνεις άμα χειμωνιάσει

θα τραγουδάς το Αθήνα και πάλι Αθήνα!!!

_________________
ΜΕΤΡΟ ΤΑΞΗ ΚΛΙΤΟΤΗΤΑ
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://diwni.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Στοιχίζει ακριβά η "δωρεάν" παιδεία; Τι μου λέτε!!!   Τετ Νοε 25, 2009 2:54 pm

Χειμωνιάτικη φωτογραφία πού να τη βρω; Υπομονή ως του χρόνου, θα σας χορτάσω και χειμωνιάτικες όψεις της Ηπείρου.

Προς το παρόν μπορείς να ψαρέψεις μερικές καλές στο blog του Μιχάλη.

Επειδή δεν έχει αρχείο, ξεκίνα από δω

http://labastia.blogspot.com/2009/02/blog-post_22.html



και κάνε συνεχώς κλικ στο παλιότερη ανάρτηση... θα χορτάσεις χειμωνιάτικη Θεσπρωτία...

μικρό δείγμα:








τις υπόλοιπες αναζητήστε τις στο μπλογκ... είναι και υπέροχο το υλικό του Μιχάλη αλλά και αμέτρητο...

Μετά τα ξαναλέμε για το χειμώνα...

Υ.Γ. Μην ξεχάσεις την πρωτοχρονιάτικη "κάρτα"

http://labastia.blogspot.com/2009/01/blog-post.html

Δες και τούτη

http://labastia.blogspot.com/2008/11/blog-post_20.html

πέρυσι, τέτοια εποχή... κατεβαίνοντας από το Κοκκινολιθάρι για τους Φιλιάτες.... μια διαδρομή που την έκανα μωρό στα σπάργανα... άντε καιρός μου να ξαναγυρίσω στον τόπο του εγκλήματος...

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
 
Στοιχίζει ακριβά η "δωρεάν" παιδεία; Τι μου λέτε!!!
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» "ΣΤΗΘΟΣ ΓΟΝΑΤΑ" ή "ΑΡΑΜ ΖΑΜ ΖΑΜ"
» "Δεν εχω γαλα?"...χμμμμ...
» "ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΚΟΡΙΤΣΙΑ" ΠΑΡΤΥ ΓΕΝΝΕΘΛΙΩΝ ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΕΡΕΤΙΚΟ
» "ΜΑΜΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ?"(ΤΟ ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΟ...)

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
HOMA EDUCANDUS :: ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΑ :: ΠΟΛΙΤΙΚΗ :: ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ-
Μετάβαση σε: