ΠΟΡΤΑΛ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣΦόρουμΠόρταλΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΕικονοθήκηΕγγραφήΣυχνές ΕρωτήσειςΣύνδεση
HOMA EDUCANDUS
ΠΟΡΤΑΛ


ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ. ΜΑΣ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ.
ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΟΥΝ. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΡΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΝΤΟΥΚΑΝΤΟΥΣ...

Μοιραστείτε | 
 

 ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ   Σαβ Νοε 14, 2009 8:21 pm

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ

Κομμάτια απ' το παζλ του σχολείου της «αγοράς»

Οι ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας, για το νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών, το «αποκεντρωμένο» σχολείο και τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, οδηγούν κατευθείαν στο σχολείο της «αγοράς»

«Ομηροι» εκπαιδευτικοί, σε σχολεία ταξικά διαφοροποιημένα, σημαίνει όλο και λιγότερη μόρφωση για τα παιδιά της εργατικής τάξης


Την περασμένη Πέμπτη η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι σε τρεις μήνες θα καταθέσει σχέδιο νόμου για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών, παρουσιάζοντας, υποτίθεται, «ριζοσπαστικές» προτάσεις. Εμφανίστηκε υπέρμαχος της «αξιοκρατίας» και της «διαφάνειας», καταγγέλλοντας τα «κονέ» και «βύσματα» στις αποσπάσεις (λες και δεν κυβέρνησε ποτέ αυτή τη χώρα το ΠΑΣΟΚ!) και ...εκθειάζοντας το έργο των εκπαιδευτικών. Πίσω απ' τα παχιά λόγια, τη «νεανική» γλώσσα και τα επικοινωνιακά παιχνίδια υπάρχει, όμως, η ουσία των προτάσεων της κυβέρνησης.

Η πραγματικότητα είναι πως το υπουργείο διατηρεί το απαράδεκτο καθεστώς της ωρομισθίας, διατηρεί τις «κατηγορίες» των εκπαιδευτικών όπως έχουν διαμορφωθεί απ' την πολιτική που έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι), ετοιμάζει ένα σύστημα πρόσληψης που αποσυνδέει ακόμα περισσότερο το πτυχίο απ' το επάγγελμα, ενώ επιδιώκει να διαμορφώσει τον εκπαιδευτικό που ταιριάζει στο «αποκεντρωμένο» σχολείο της αγοράς.

Αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος και αξιολόγηση...


Σύμφωνα με το υπουργείο, όλοι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να περνάνε απ' το ΑΣΕΠ πριν προσληφθούν στο δημόσιο σχολείο, ενώ μετά θα πρέπει να εργάζονται «δόκιμοι» για δύο χρόνια. Το πρώτο βήμα αποσύνδεσης πτυχίου - επαγγέλματος έγινε με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, όπου οι εκπαιδευτικοί εξετάζονται μια δεύτερη φορά - υποτίθεται - για όσα έχουν διδαχθεί στο Πανεπιστήμιο. Το Πανεπιστήμιο δεν τους έχει προσφέρει τα απαραίτητα επιστημονικά και παιδαγωγικά εφόδια και χρειάζεται δεύτερη εξέταση; Η ίδια η υπουργός σε συνέντευξη της απάντησε «δεν είναι έτσι δυστυχώς», κάτι που ισχύει. Για το ποιες κυβερνήσεις διαμόρφωσαν αυτή την κατάσταση δεν είχε να απαντήσει κάτι!

Δε θα μπορούσαν να γίνουν παρεμβάσεις στα Πανεπιστήμια που θα εξασφαλίζουν τα απαραίτητα εφόδια, ώστε το πτυχίο να διαμορφώνει έναν ολοκληρωμένο επιστήμονα εκπαιδευτικό; Προφανώς, αλλά αυτό προϋποθέτει μια άλλη πολιτική αντίληψη τόσο για την ανώτατη εκπαίδευση, όσο και για το σχολείο και τις εργασιακές σχέσεις. Αντί αυτού το ΠΑΣΟΚ αποσυνδέει ακόμα περισσότερο το πτυχίο απ' το επάγγελμα βάζοντας ένα ακόμα εμπόδιο, αυτό του δόκιμου εκπαιδευτικού, όπως το περιγράφει η υπουργός: «Λέμε λοιπόν ότι μπαίνει κάποιος με το ΑΣΕΠ (...) και για μια διετία γίνεται δόκιμος εκπαιδευτικός. Δηλαδή θα πρέπει να επιμορφώνεται, θα πρέπει να αξιολογείται ώστε πραγματικά να υπάρχει ένα Ο.Κ. ότι θα μείνει μέσα στην τάξη». Ας συνοψίσουμε τη διαδρομή του νέου εκπαιδευτικού μέχρι να καταφέρει να έχει μόνιμη δουλειά: Πτυχίο - ΑΣΕΠ - διετής δοκιμασία με κίνδυνο να μην πάρει το ΟΚ! Κι όλα αυτά χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η προϋπηρεσία και χωρίς να εξασφαλίζεται ότι ακόμα κι αυτός που θα καταφέρει να περάσει τα αλλεπάλληλα φίλτρα θα έχει μόνιμη και σταθερή δουλειά (μπορεί να περνάει αυτή τη διαδικασία ακόμα και για μια θέση ωρομισθίας).

Στο θέμα της αξιολόγησης και της επιμόρφωσης (που ακούγονται θετικά σε πολλούς), να παραθέσουμε τι λέει η υπουργός γι' αυτό: «Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου μπορεί να γίνεται από σώματα τα οποία μπορεί να είναι και πανεπιστημιακοί, μπορεί να είναι και παιδαγωγοί ή να είναι και σύμβουλοι». Ολοι αυτοί, να μην υπάρχει αμφιβολία, θα αξιολογούν με τα κριτήρια της ΕΕ για το σχολείο της αγοράς. Γι' αυτό το θέμα υπάρχουν συγκεκριμένες αποφάσεις και κατευθύνσεις.

Πρόσληψη απ' τις διευθύνσεις ή τα σχολεία


Εδώ θα μπορούσε εύκολα να ρωτήσει κανείς, από πού προκύπτει τώρα το σχολείο της αγοράς; Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης, όμως, «δένουν» τόσο εύκολα, που δε χρειάζεται να πάμε στα κείμενα της ΕΕ. Η Α. Διαμαντοπούλου, σε συνέντευξή της, περιέγραψε ποιος θα προκηρύσσει τις θέσεις των εκπαιδευτικών: «Να μην ανακοινώνει το Υπουργείο, ας πούμε, 100 θέσεις μαθηματικών σε όλη την Ελλάδα, αλλά να προσδιορίζει σχολεία ή διευθύνσεις, δηλαδή σχολείο στο Τσοτύλι Κοζάνης, σχολείο στο Καρλόβασι Σάμου». Δηλαδή, ο εκπαιδευτικός θα προσλαμβάνεται από το αποκεντρωμένο σχολείο.

Για να γίνει κατανοητό το πού το πάνε, ας κρατήσουμε τα εξής: Το σχολείο της αγοράς περιγράφεται στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ με τον όρο «ανοιχτό σχολείο», που θα λειτουργεί ως «τοπική κοινότητα, με ιδιαίτερη ταυτότητα, ικανό να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά και με ποιότητα στις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή ξεχωριστά. Δίνει ρόλο και συμμετοχή στους γονείς, στους περιφερειακούς και τοπικούς φορείς». Μια άλλη ονομασία είναι του «ανοιχτού σχολείου», είναι το «αποκεντρωμένο σχολείο», στο οποίο θα έχει ιδιαίτερο ρόλο η Αυτοδιοίκηση. Η υπουργός μετά τη συνάντησή της με την ΚΕΔΚΕ είπε: «Μείζονα ζητήματα που αφορούν το ρόλο των δημάρχων στη χωροθέτηση των σχολείων, στη σχολική στέγη, στη λειτουργία του σχολείου. Αυτά αφορούν τη μεγάλη διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας στην οποία η αυτοδιοίκηση και στο χώρο της εκπαίδευσης θα πρέπει να παίξει έναν πολύ σημαντικό ρόλο».

Σε αυτή τη «διοικητική μεταρρύθμιση» και στους «περιφερειακούς» και «τοπικούς» φορείς έρχεται ο ρόλος της αγοράς. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μαζί με τους «φορείς» (μέσα σε αυτούς και οι επιχειρήσεις) θα έχουν την ευθύνη για τα τοπικά σχολεία, ενώ θα ψάχνουν και «βοήθεια» για την οικονομική τους ενίσχυση. Το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ αναφέρεται και σε αυτό το ζήτημα: «Οικοδομούμε μια δυναμική εκπαιδευτική μονάδα, με ευελιξία, λόγο και ευθύνη στη διαχείριση πόρων και την οργάνωση της μάθησης».

«Ευθύνη στην οργάνωση της μάθησης» και ΖΕΠ


Ας κρατήσουμε το περί «οργάνωσης της μάθησης», για να πάμε σε ένα άλλο κομμάτι του παζλ που «εφαρμόζει» στα παραπάνω: Είναι οι ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), οι οποίες θα δημιουργήσουν σχολεία πολλών ταχυτήτων. Με μια πρώτη ματιά το μέτρο φαίνεται θετικό, αφού θα χρηματοδοτηθούν ορισμένες «δύσκολες» περιοχές, όπως χαρακτηρίζονται απ' το υπουργείο. Εξηγείται, μάλιστα, ότι πρόκειται για περιοχές όπου μένουν λαϊκά στρώματα και μετανάστες ή για απομακρυσμένες περιοχές.

Πρόκειται για το πρώτο βήμα για την εκπαιδευτική διαφοροποίηση, δηλαδή για διαφορετικά προγράμματα σπουδών, ανά περιοχή, τα οποία θα προσδιορίζονται και απ' τους «φορείς» που αναφέραμε παραπάνω.

Και εδώ δεν κάνουμε «άλμα». Ας αναρωτηθούμε τι θα γίνει εάν δοθούν παραπάνω κονδύλια στις «δύσκολες» περιοχές. Θα καλυτερεύσει, στην καλύτερη περίπτωση, η υλικοτεχνική υποδομή. Δε θα αλλάξει, όμως, η ζωή των γονιών των μαθητών, η οικονομική τους κατάσταση, άρα και η ζωή των παιδιών τους. Αρα το «εκπαιδευτικό έλλειμμα» δε μειώνεται, αλλά «μπαλώνονται» κάποια προβλήματα στην υποδομή.

Η εκπαιδευτική διαφοροποίηση


Συνεπώς, γιατί η κυβέρνηση προωθεί τις ΖΕΠ, ενώ έχουν εφαρμοστεί στη Γαλλία και έχουν οδηγήσει σε πιο έντονη ταξική διαφοροποίηση, με αποτέλεσμα τα παιδιά των «δύσκολων» περιοχών να οδηγούνται πιο γρήγορα στον αποκλεισμό; Στόχος είναι η εκπαιδευτική διαφοροποίηση, δηλαδή διαφορετικά προγράμματα σε κάθε «αποκεντρωμένο» σχολείο, σε κάθε περιοχή. Με ευθύνη της Αυτοδιοίκησης και των «φορέων» (βλέπε επιχειρήσεις) θα συνδιαμορφώνεται εκπαιδευτικό πρόγραμμα σύμφωνα με τις ...ιδιαιτερότητες και τα ...πλεονεκτήματα της περιοχής. Οι ΖΕΠ, στην ουσία, ανοίγουν το δρόμο της κατάργησης του τελευταίου εχέγγυου ισοτιμίας, του ενιαίου προγράμματος στα σχολεία.

Ας «μαζέψουμε» λίγα απ' όσα είπαμε: Εκπαιδευτικοί που θα ορίζονται απ' τις διευθύνσεις ή το «αποκεντρωμένο» σχολείο που θα διαχειρίζεται τους πόρους του και το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα. Παιδιά στα σχολεία που θα διδάσκονται διαφορετικά πράγματα, ανάλογα με τις «ιδιαιτερότητες» της περιοχής και τη χρηματοδότηση των «φορέων». Στα «δύσκολα» σχολεία με τη μικρή χρηματοδότηση (δε θα έχει τις ίδιες δυνατότητες το σχολείο στα Ανω Λιόσια και στην Εκάλη) οι μαθητές θα οδηγούνται γρήγορα - γρήγορα στην κατάρτιση και θα απομακρύνονται νωρίς απ' τη μόρφωση.

Γεράσιμος ΧΟΛΕΒΑΣ


http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5358133

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΗΡΑΚΛΗΣ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 421
Registration date : 31/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ   Τρι Νοε 17, 2009 2:21 pm

ΔΑΝΑΗ έγραψε:


Το σχολείο της αγοράς περιγράφεται στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ με τον όρο «ανοιχτό σχολείο», που θα λειτουργεί ως «τοπική κοινότητα, με ιδιαίτερη ταυτότητα, ικανό να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά και με ποιότητα στις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή ξεχωριστά. Δίνει ρόλο και συμμετοχή στους γονείς, στους περιφερειακούς και τοπικούς φορείς». Μια άλλη ονομασία είναι του «ανοιχτού σχολείου», είναι το «αποκεντρωμένο σχολείο», στο οποίο θα έχει ιδιαίτερο ρόλο η Αυτοδιοίκηση. Η υπουργός μετά τη συνάντησή της με την ΚΕΔΚΕ είπε: «Μείζονα ζητήματα που αφορούν το ρόλο των δημάρχων στη χωροθέτηση των σχολείων, στη σχολική στέγη, στη λειτουργία του σχολείου. Αυτά αφορούν τη μεγάλη διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας στην οποία η αυτοδιοίκηση και στο χώρο της εκπαίδευσης θα πρέπει να παίξει έναν πολύ σημαντικό ρόλο».


ΙΔΟΥ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΔΗΜΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ...

Παράθεση :
... ο ρεκάζοντας δάσκαλος, ο τσαλαπατημένος από την κοινωνική του μειονεξία. Και από το καπέλωμα των συρμών της εποχής μας, που ορμούν και χύνουνται στην παιδεία όπως ο άνεμος στα σκισμένα πανιά. Και από τις ντιρεκτίβες των κέντρων απόφασης, που μετατρέπουν τα σχολειά σε εργοστάσια μαζικής κατασκευής ανθρωπαρίων.

απόσπασμα από το βιβλίο του Δημήτρη Λιαντίνη: ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (17 )

_________________
"Σκαιός και άγροικός ειμι την σκάφην σκάφην λέγων."
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
 
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
HOMA EDUCANDUS :: ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΑ :: ΠΟΛΙΤΙΚΗ :: ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ-
Μετάβαση σε: