ΠΟΡΤΑΛ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣΦόρουμΠόρταλΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΕικονοθήκηΕγγραφήΣυχνές ΕρωτήσειςΣύνδεση
HOMA EDUCANDUS
ΠΟΡΤΑΛ


ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ. ΜΑΣ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ.
ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΟΥΝ. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΡΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΝΤΟΥΚΑΝΤΟΥΣ...

Μοιραστείτε | 
 

 Δασκάλα στο εδώλειο για την ανθρωπιά της

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΟΤΑΣ
Υποπλοίαρχος
Υποπλοίαρχος


Αριθμός μηνυμάτων : 415
Ηλικία : 52
Location : ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Registration date : 08/10/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Δασκάλα στο εδώλειο για την ανθρωπιά της   Τρι Ιουν 09, 2009 3:02 am

Στο Α’ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών ξεκινά σήμερα η δίκη της Στέλλας Πρωτονοταρίου, της πρώην διευθύντριας του 132ου Δημοτικού Σχολείου, που διώκεται ποινικά επειδή… τόλμησε να παραχωρήσει σχολικές αίθουσες για να κάνουν μαθήματα της μητρικής τους γλώσσας αλλόγλωσσοι μαθητές.

Μοναδικός μάρτυρας κατηγορίας είναι ο νυν διευθυντής του σχολείου, ενώ για την ίδια υπόθεση διώκεται και η δασκάλα που διενήργησε την διδασκαλεία.

Τα… παράνομα μαθήματα έλαβαν χώρα το διάστημα 2005-2007, εκτός διδακτικού ωραρίου. Ως διευθύντρια του 132ου Δημοτικού Αθηνών, όπου το 75% των μαθητών είναι αλλόγλωσσοι, η Στέλλα Πρωτονοταρίου οργάνωσε μαθήματα Ελληνικών για τους γονείς των μαθητών της, ενώ φρόντισε τα παιδιά να διδάσκονται και τη μητρική τους γλώσσα. Την υλοποίηση των συγκεκριμένων προγραμμάτων είχε συναποφασίσει με τον σύλλογο διδασκόντων.

Η νέα διοίκηση επέβαλε τη διακοπή όλων των παιδαγωγικών παρεμβάσεων, ενώ η διευθύντρια «ανταμείφθηκε» με την απομάκρυνσή της από την διεύθυνση και την ποινική της δίωξη.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://sotirisbotas.blogspot.com
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Δασκάλα στο εδώλειο για την ανθρωπιά της   Τρι Ιουν 09, 2009 6:41 am

Αγαπητέ Σωτήρη,

το νόμισμα έχει και πίσω όψη. Και στην περίπτωση της κυρίας που αναφέρεις δεν είναι καθόλου όμορφη. Για το θέμα έχουμε και πέρυσι γράψει αναλυτικά:

http://educandus.forumotion.com/forum-f6/topic-t158.htm

Το θέμα της κυρίας Πρωτονοτάριου που η πολιτεία πάλαι ποτέ της είχε αναθέσει τη διεύθυνση του 132 δημοτικού σχολείου Αθήνας. Αργότερα όμως, και τελείως νομότυπα, της ανέθεσε τη διεύθυνση ενός άλλου σχολείου. Και μάλιστα στην ίδια γειτονιά με το προηγούμενο. Χρόνος αλλαγής ο Νοέμβρης του 2007.

Το ποιος είναι διευθυντής πού - το αποφασίζει ένα όργανο διοίκησης της εκπαίδευσης που ονομάζεται ΠΥΣΠΕ. Συμμετέχουν σε αυτό και στελέχη εκπαίδευσης αλλά και δύο αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών (συνδικαλιστές δηλαδή).

Η κυρία Πρωτονοτάριου αμέσως μετά την αλλαγή σχολείου και που έγινε ξαναλέω τελείως νομότυπα και αφού είχε λήξει η θητεία της στο προηγούμενο και είχε λάβει μέρος σε νέες κρίσεις επιλογής διευθυντών, ξεσήκωσε τον κόσμο όλο γιατί λέει την αδίκησαν και την απομάκρυναν από το σχολείο πού είχε κάνει φοβερό έργο. Το θέμα της έφτασε μέχρι τη Βουλή των Ελλήνων. Άσε πια τα άρθρα στις εφημερίδες και τα ψηφίσματα από συλλόγους και ομοσπονδίες. Γι' αυτό το θέμα γράψαμε πέρυσι. Την απαράδεκτη τακτική να ξεσηκώνει τον κόσμο όλο γιατί δεν της έδωσαν και για δεύτερη θητεία το ίδιο σχολείο.

Από όσα έχουν κατά καιρούς δημοσιευτεί για το ζήτημα, δεν προκύπτει το τονίζω και πάλι καμία παρανομία του ΠΥΣΠΕ σε βάρος της. Πουθενά δεν προβλέπεται ότι αν κάποιος είναι διευθυντής σε ένα σχολείο έχει περισσότερα μόρια να το ξαναπάρει σε επόμενες κρίσεις. Όσο φοβερό έργο και αν έχει κάνει. Και είναι κατά τη γνώμη μου πολύ σωστό αυτό. Αντίθετα η πολυετής παραμονή στην ίδια θέση δημιουργεί προβλήματα.

Εξάλλου η κυρία αυτή το μόνο που "έπαθε" είναι ότι πήγε διευθύντρια σε γειτονικό σχολείο. Αν ήθελαν να την τιμωρήσουν όπως αφήνεται να εννοηθεί, δε θα την έκαναν καν διευθύντρια. Και είναι συνηθισμένο φαινόμενο αυτό. Αρκετοί συνάδελφοι που ήταν διευθυντές σε επόμενες κρίσεις δεν κατάφεραν για χι λόγους να ξαναγίνουν. Κι ακόμη πιο συνηθισμένο είναι να αλλάζουν σχολείο. Διότι κάθε φορά εξαρτάται από το ποιος άλλος ζητά το ίδιο σχολείο. Αν έχει περισσότερα προσόντα, είναι φυσικό να προηγηθεί του άλλου που υστερεί.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι και στο δικό μου σχολείο έγινε στις τελευταίες κρίσεις αλλαγή διευθυντή. Και στις προηγούμενες... Κάθε φορά κάποιος νέος συνάδελφος εμφανιζόταν που υπερτερούσε του παλαιότερου διευθυντή και το ΠΥΣΠΕ που είναι το μόνο αρμόδιο να εκτιμήσει τα προσόντα του καθενός (με βάση βέβαια ειδικό νόμο) μας έστελνε καινούριο διευθυντή.

Φυσικά δεν είναι ευχάριστο να χάνεις την καρέκλα σου... Αυτό το καταλαβαίνουμε όλοι. Μα καταλαβαίνουμε επίσης πως κανείς δε δικαιούται να ριζώνει σε μια καρέκλα. Τίποτε πιο αντιδημοκρατικό απ' αυτό. Και είναι κατάκτηση για την εκπαίδευση που κάθε 4 χρόνια οι διευθυντές επανακρίνονται και δε μένουν μόνιμοι στην καρέκλα να βγάλουν αράχνες...

Η κ. Πρωτονοτάριου όμως όταν πληροφορήθηκε πως δε θα πάει στο παλιό της σχολείο αλλά σε ένα άλλο της ίδιας γειτονιάς, το πήρε πολύ βαριά. Λες και ήταν η μοναδική που το έπαθε...

Για να πείσει το πανελλήνιο πως αδικήθηκε άρχισε να προβάλλει το έργο που είχε κάνει στο παλιό της σχολείο και μάλιστα για τους αλλοδαπούς μαθητές. Και πάλι εδώ θα πω: Λες και ήταν η μόνη εκπαιδευτικός στον κόσμο που έκανε τέτοιο έργο. Ή λες και δεν μπορούσε να συνεχίσει και στο καινούριο της σχολείο το ίδιο έργο.

Ανάμεσα στα άλλα που έκανε ήταν και προσωπικές επιθέσεις μέσα από εφημερίδες στο νέο διευθυντή που την αντικατέστησε. Και που να τονιστεί δε φέρει καμία ευθύνη που εκείνη μετακινήθηκε σε άλλο σχολείο.

Τώρα... μετά τόσους μήνες, η κ. Πρωτονοτάριου φαίνεται να νομίζει πως ξεχάσαμε όλοι τα δικά της καμώματα και βγαίνει πάλι στις εφημερίδες και κλαίγεται πως την κυνηγά δικαστικά ο νέος διευθυντής... Εμ, όταν σκάβεις το λάκκο του άλλου πέφτεις ο ίδιος μέσα. Αυτό ακριβώς έπαθε και η κυρία αυτή που λίγους μήνες πριν είχε κάνει τη ζωή δύσκολη στο συνάδελφό της. Ποια ανθρωπιά;;; Μην τρελαθούμε τελείως...

Και ερχόμαστε στο προκείμενο. Στη δικαστική της δίωξη. Καμία δικαστική δίωξη δε χρειάζεται να φοβάται εκείνος που δεν έχει παρανομήσει. Και πολύ περισσότερο να ξεσηκώνει τον κόσμο όλο (και αμάν πια... κουραστήκαμε να ασχολούμαστε μαζί της λες και δεν υπάρχει τίποτε πιο σοβαρό) πριν ακόμη ξεκινήσει καλά καλά η δίκη.

Ας αφήσει τη δικαιοσύνη επιτέλους να κάνει τη δουλειά της. Αν είναι αθώα, το δικαστήριο θα την απαλλάξει. Προς τι τόσος ντόρος;

Πάντως, κρίνοντας από όσα έχουν δημοσιευτεί για το ζήτημα, υπάρχει παραβίαση του νόμου. Και αν έτσι έχει το ζήτημα, πολύ ορθά έπραξε ο επόμενος διευθυντής και έστειλε το θέμα στη δικαιοσύνη. Να ξεκαθαρίσει αν υπήρξε κακή διοίκηση.

Αυτό δε θέλουμε και δεν υποστηρίζουμε κι εμείς Σωτήρη; Η δικαιοσύνη να τιμωρεί όποιον ασκεί διοίκηση χωρίς να σέβεται τους νόμους; Κι αυτό δεν είναι και το μέγα ζητούμενο της χώρας;

Και μη μου πεις για άλλους πιο πάνω... Δεν αποτελεί δικαιολογία η ασυδοσία των άλλων για κανένα κατώτερο υπάλληλο να αυθαιρετεί. Αλλιώς η χώρα θα γίνει μπάχαλο...

Ποια όμως είναι η παρανομία; Να το πούμε κι αυτό. Η παραχώρηση αιθουσών του σχολείου για σκοπούς έξω από τους προβλεπόμενους από τη νομοθεσία. Και χωρίς να τηρηθεί η διαδικασία που ο νόμος προβλέπει. Έτσι τουλάχιστον έχω καταλάβει.

Δηλαδή... η κ. Πρωτονοτάριου ανθρωπιστικά όπως λέγει οργάνωσε μαθήματα ελληνικών στους γονείς των αλλοδαπών μαθητών. Φρόντισε λέγει επίσης να διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα οι αλλοδαποί μαθητές. Να ρωτήσω κάτι πολύ απλό; Ποιος πλήρωνε για τα μαθήματα αυτά;

Πέρυσι είχα διαβάσει για εθελοντικό έργο των εκπαιδευτικών του σχολείου... Μάλιστα, εθελοντικό έργο. Σε ποιο χώρο; Σε αίθουσες του σχολείου. Σε ποιον ανήκουν οι αίθουσες; Στη διευθύντρια ή στους δασκάλους του σχολείου; Όχι φυσικά...

Αλίμονο δηλαδή αν αύριο αποφασίσω εγώ να οικειοποιηθώ το χώρο που εργάζομαι για να κάνω εθελοντικά ό,τι μου κατέβει. Όσο καλό και ωραίο και αν είναι... Γιατί την ίδια ώρα ανοίγω το δρόμο της αυθαιρεσίας. Και το κάνει ο καθένας το σχολείο μαγαζάκι του.

Κι ακόμη. Ποιος δίδασκε τη μητρική γλώσσα στους αλλοδαπούς μαθητές; Είχε νόμιμη άδεια για κάτι τέτοιο; Εθελοντικά και αυτός; Σε ποιο χρόνο; Και τέλος πάντων... είναι κάτι τέτοιο ενταγμένο στο πρόγραμμα του υπουργείου παιδείας; Που είναι το μόνο αρμόδιο να αποφασίζει τι θα διδαχθεί και από ποιον και πώς στους μαθητές;

Σήμερα μας φαίνεται αθώο αυτό που έκανε η κ. Πρωτονοτάριου. Και ίσως μάλιστα να συμφωνήσω κι εγώ σε θεωρητικό πλαίσιο για τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας σε κάθε παιδάκι... Όπως και των ελληνικών στους μετανάστες. Όχι όμως παραβιάζοντας τους νόμους. Και ειδικά από κάποιον που παίρνει επίδομα θέσης για να επιτηρεί ακριβώς αυτό, την τήρηση των νόμων. Διότι αυτός ακριβώς είναι ο ρόλος του διευθυντή. Να ελέγχει αν τηρούνται οι νόμοι.

Και ειδικά του διευθυντή σχολείου. Γιατί αυτός δίνει και το παράδειγμα στους μαθητές, τι να κάνουν και οι ίδιοι αργότερα ως πολίτες. Να σέβονται τους νόμους ή να τους γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια;

Ακόμα και αν ο νόμος είναι άδικος; Ε, ναι. Ακόμα και τότε. Και ειδικά τότε χρωστάς πρώτα και κύρια να επιδιώξεις την αλλαγή του νόμου. Και αν είσαι διευθυντής και υπεύθυνος άνθρωπος και βλέπεις κατάφωρη αδικία από το νόμο υπάρχει και ο δρόμος της παραίτησης. Ή ο δρόμος του συνδικαλιστικού αγώνα ή και του πολιτικού αγώνα. Όχι όμως η αυθαιρεσία από εντεταλμένους να τηρούν τους νόμους. Καμία δικαιολογία δε βρίσκω σε τέτοιες συμπεριφορές.

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
ΔΑΝΑΗ
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 7845
Registration date : 30/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Δασκάλα στο εδώλειο για την ανθρωπιά της   Τρι Ιουν 09, 2009 7:23 am

ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΟΤΑΣ έγραψε:
επειδή… τόλμησε να παραχωρήσει σχολικές αίθουσες για να κάνουν μαθήματα της μητρικής τους γλώσσας αλλόγλωσσοι μαθητές.

Ποιος έχει το δικαίωμα να παραχωρεί σχολικές αίθουσες; Ο διευθυντής του σχολείου; Ο σύλλογος διδασκόντων; Ή μήπως κάποιος άλλος;

http://dide.xan.sch.gr/newsite/noms.php?category=74

http://dide.xan.sch.gr/newsite/noms.php?page=1&category=74

Στους συνδέσμους αυτούς μπορεί όποιος ενδιαφέρεται να βρει υπεύθυνη ενημέρωση για την ισχύουσα νομοθεσία. Μεταφέρω και παραθέτω την εξής χαρακτηριστική εγκύκλιο, χρονολογίας 1998:

Παράθεση :

Γ1/210/20-02-1998 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Εγκύκλιος Γ1/210/20-02-1998 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Παραχώρηση και χρήση σχολικών χώρων

Στη συνέχεια του Δ4/804/16.12.97 , εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:

α) Σχολικοί χώροι παραχωρούνται για χρήση σε φορείς της τοπικής κοινωνίας για την πραγματοποίηση διαφόρων εκδηλώσεων (συνήθως ημερήσιων) στο πνεύμα της παραπάνω εγκυκλίου.

β) Παραχωρούνται συνήθως στους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, στη Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για την εφαρμογή προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης.
Στην πρώτη περίπτωση ο φορέας που ενδιαφέρεται για την παραχώρηση σχολικών χώρων, υποβάλλει σχετική αίτηση στη σχολική επιτροπή με το πρόγραμμα της εκδήλωσης (είδος εκδήλωσης, διάρκεια, υπεύθυνος του προγράμματος).

Η σχολική επιτροπή εισηγείται θετικά ή αρνητικά αναλόγως στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και εφόσον εξασφαλισθεί η σύμφωνη γνώμη της, ο φάκελος της αίτησης με τις σχετικές εισηγήσεις της Σχολικής Επιτροπής και της Δ.Ε.Π. υποβάλλονται από τον Διευθυντή του Σχολείου για έγκριση του Νομάρχη μέσω του αρμοδίου Προϊσταμένου .

Όσον αφορά τους Συλλόγους γονέων και κηδεμόνων , την Τοπική Αυτοδιοίκηση και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, εφόσον επιθυμούν να εφαρμόσουν πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης με δική τους ευθύνη (οικονομική στήριξη) υποβάλλουν σχετική αίτηση στη Σχολική Επιτροπή με το πρόγραμμα που προτίθενται να εφαρμόσουν (περιεχόμενο, διάρκεια, φάκελος με τους τίτλους σπουδών των διδασκόντων).

Η σχολική επιτροπή διαπιστώνει, αν τηρούνται οι από το Νόμο προβλεπόμενες προϋποθέσεις και υποβάλλει με εισήγηση της το πρόγραμμα στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο προκειμένου να γνωμοδοτήσει επάνω στα ακόλουθα σημεία:

α) Αν το πρόγραμμα εναρμονίζεται με τους βασικούς σκοπούς και τις αρχές του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

β) Αν το πρόγραμμα με τα γνωστικά αντικείμενα που περιλαμβάνει, παρεμβαίνει στην εκπαιδευτική διαδικασία που είναι ευθύνη της Πολιτείας.

γ) Αν η ευθύνη για την εφαρμογή του προγράμματος δημιουργικής απασχόλησης ανατίθεται αποκλειστικά σε εκπαιδευτικό της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.(αδιόριστο)

δ) Σε περίπτωση που το πρόγραμμα στελεχώνεται με περισσότερα του ενός άτομα, αν όλα αυτά τα άτομα που προσλήφθηκαν, έχουν τα κατάλληλα προσόντα (με βάση τα στοιχεία του φακέλου τους)

ε) Τα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης αντλούν το περιεχόμενο τους από : τις Εικαστικές Τέχνες, τη Μουσική, το Θεατρικό παιχνίδι, το χορό, την κίνηση, τις αθλοπαιδιές, τις προβολές, τα επιτραπέζια παιχνίδια, την ενισχυτική διδασκαλία, την προετοιμασία για την επόμενη ημέρα στο σχολείο και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις. Οποιαδήποτε άλλη δράση πρέπει να έχει την έγκριση του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Δεν παραχωρούνται χώροι για προγράμματα, τα οποία απευθύνονται επιλεκτικά σε μεμονωμένους μαθητές ή σε ομάδες μαθητών, με κριτήρια οικονομικοκοινωνικά και αποκλείουν άλλους μαθητές που δεν έχουν οικονομική δυνατότητα.

Ο διευθυντής του σχολείου υποβάλει τον φάκελο της αίτησης με τις σχετικές εισηγήσεις της Σχολικής Επιτροπής, μέσω του αρμοδίου προϊσταμένου , στον οικείο Νομάρχη για έγκριση της παραχώρησης του σχολικού χώρου.


Αν όλα αυτά που η εγκύκλιος περιγράφει έγιναν από την κ. Πρωτονοτάριου, δεν έχει να φοβάται τίποτε. Το δικαστήριο θα την αθωώσει. Αν όχι... τότε το ρήμα δεν είναι ΤΟΛΜΗΣΕ, είναι ΠΑΡΑΝΟΜΗΣΕ.

_________________
Έχω κι εγώ το έρτζι μου...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://educandus.blogspot.com/
 
Δασκάλα στο εδώλειο για την ανθρωπιά της
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
HOMA EDUCANDUS :: HOMA EDUCANDUS :: ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΡΥΜΗΣ-
Μετάβαση σε: